Ga naar inhoud

Netwerk externe hdd als webserver


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk had een vraag.\r\n\r\nIk heb hier een usb externe hdd liggen, en ik vroeg me af of als ik een netwerk adapter er voor koop, dat is een apparaatje die de usb omzet naar een ethernet aansluiting zodat iedereen op het netwerk er toegang tot heeft.\r\n\r\nMaar als ik dat apperaatje koop, zou ik dan die externe hdd door middel van dat apparaatje als webserver kunnen gebruiken? Dus ik bedoel zonder een computer?\r\n\r\nIk bedoel met webserver zodat mensen vanaf het internet mijn ip intikken in de browser en dan hun of mijn website kunnen bekijken die op de hdd staat?\r\n\r\nOnze internet provider ondersteunt dat wel, webservers, maar ik wou weten of dat zo mogelijk is met die netwerkadapter. Dat bespaart een hoop op de energie rekening!! :)\r\n\r\nMvg, Erik
Link naar reactie
Een apparaat waar je veel mee kan is de Linksys NSLU2. Deze draait op Linux en er word veel alternative firmware voor gemaakt. [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/NSLU2[/url] . Een andere mogelijkheid is zelf een klein systeem te maken gebaseerd op een mini ITX bord. Je kunt ook kijken bij de 2e hands handel voor een geschikte thin client. Let hierbij wel op dat deze een extra HDD aankan (intern of via USB). Zelt heb ik een NAS draaien gemaakt van een Wyse 9455XL. Hier kan de HDD ingebouwd worden wat weer voordelen heeft m.b.t. energieverbruik en het instellen van powermanagement. Van dit apparaat is ook eenvoudig een WEB server te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...