Ga naar inhoud

Externe HD is thuisnetwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nDit is de situatie:\r\n\r\nIk heb twee laptops.\r\n\r\nLaptopA: Windows XP Pro, twee mappen gedeeld (Mijn documenten en een externe harde schijf) en de printer.\r\n\r\nLaptopB: Windows Vista, niets gedeeld, hier wil ik alle gedeelde mappen kunnen gebruiken.\r\n\r\nOp beide laptops gebruik ik dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb de machtigingen voor deze gebruiker staan op Volledig beheer.\r\n\r\nMijn document en en de printer kan ik zonder problemen gebruiken. Bij de externe harde schijf krijg ik steeds de foutmelding:\r\n\r\n\"\\\\LaptopA\\Elements (E) is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.\"\r\n\r\nIs er een mogelijkheid om dit op te lossen?\r\n\r\nBedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=Erikisboos;455388]Zet je firewall eens uit. Heb je het dan ook?[/QUOTE]\r\nMaakt geen verschil.\r\n\r\n[QUOTE=Gsedb;455398]Weet je zeker dat alles goed staat bij de externe HD. Ook de permissions?[/QUOTE]\r\n\r\nEerst heb ik via \"Eenvoudig delen\" de schijf gedeeld en netwerkgebruikers toegestaan bestanden te wijzigen.\r\n\r\nVervolgens heb ik \"Eenvoudig delen\" uitgeschakeld en de map gedeeld en zowel Iedereen als de specifieke gebruiker volledig beheer gegeven. Werkt allebei niet.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Dat gaat perfect. Op Laptop B (met Vista) delen en vanaf Laptop A (met XP) benaderen is geen probleem, maar omgekeerd wil ie niet.\n\nLigt dit aan de besturingssystemen? Als ik het op B deel en vanaf A toegang wil verkrijgen moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Op beide laptops zijn zowel gebruikersnaam als wachtwoord identiek, en als ik dat intyp dan krijg ik op A volledige toegang tot de Externe HD. Omgekeerd vraagt hij geen logingegevens, geeft hij enkel een foutmelding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...