Ga naar inhoud

dvd hoesje maken met photoshop


Aanbevolen berichten

Ik wil graag zefl een dvdhoesje maken met Photoshop.\r\nKan iemand mij (op een simpele manier) uitleggen hoe dit werkt?.. (of misschien een link geven).\r\nIk hoor het graag.........\r\n\r\nOok hoor ik het graag als blijkt dat er misschien een wel veeeeeeel makkelijker programma is, waarmee het maken van een hoesje zo gepiept is...\r\nbvd.
Link naar reactie
In Photoshop, geen idee. Ik gebruik daar zo\'n losstaand programma van Fellowes voor, compleet pakketje. Nero Premium heeft daar ook een progsel voor aan boord, en ik heb ook al eens een MS Word sjabloon gezien voor DVD hoezen. Het principe is natuurlijk vrij eenvoudig, maar je moet even uitvogelen waar de rug van het hoesje precies valt. Kwestie van een bestaand hoesje opmeten, lijkt me. Je kunt de grootte van je afbeelding instellen voor je begint, dan weet je in ieder geval al dat het formaat goed gaat komen.
Link naar reactie
Als je een beetje met Photoshop overweg kunt, kun je prachtige covers maken...\n\nHier is een DVD template:\n [url]http://www.wizbit.net/downloads/cd_artwork_templates/wizbit_dvd_case_cover_insert_template_flattened.psd[/url]\n\nen hier staat een filmpje op YouTube\n\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=YQVSJ4xns58[/url]\n\nZelf hou ik meer van dit type... foto-mergen\n\n[url]http://photoshoptutorials.ws/photoshop-tutorials/photo-manipulation/how-to-create-a-movie-quality-dvd-cover.html[/url]
Link naar reactie
Open in Photoshop (want daar hebben we het over?) beide bestanden naast elkaar en zorg dat je het lijstje met de verschillende lagen in beeld hebt. Selecteer nu de lagen van het ene bestand (zorg dat het betreffende venster geactiveerd is) en sleep deze boven op het andere venster. Zodra de vensterrand dik wordt loslaten en de lagen zijn naar het betreffende bestand/afbeelding gekopieerd.
Link naar reactie
Ter aanvulling aan FooBar...\n\nJe moet een beetje spelen met de afmetingen van de plaatjes... Gewoon wat experimenteren en uitproberen....\nEven een snel werkstukje gemaakt van een bestaand plaatje die niet de juiste afmetingen had...\n\n[ATTACH]13583[/ATTACH]\n\nJe opent dus je template (dupliceren, zodat je niet je originele kwijt raakt) en je opent de benodigde plaatjes.\nIk heb mijn achterkant gewoon een kleurtje gegeven met de gradient-tool.\n\nJe sleept het plaatje (met het verplaats gereedschap helemaal bovenin rechts) naar je hoesje...\n\nVoor de rug type je de titel op een nieuw laag (in je lagen venster naast het prullenbak-icoon) en met bewerken > transformatie , kun je de tekst vertikaal zetten en draaien zoals je wilt.\n\nvoorbeeldje (even snel in elkaar gejast).\n\nVervolgens maak je van je plaatje één laag (zonder de hulplijnen) en klaar ben je.\n\n[ATTACH]13584[/ATTACH]\n\nAls je het niet ziet zitten, en je hebt niet zoveel hoesjes te maken, wil ik het wel voor je doen.\nJe geeft maar aan hoe je het wilt hebben, zorgt dat ik de plaatjes krijg en in overleg met jou maak ik de hoesjes... Voor de goede orde... in de geest van dit forum... : gebruikers helpen gebruikers...\n(Stuur in dat geval maar een Pbeetje)
Link naar reactie
Over Nero Cover Designer:\n\n[quote=tjoekse;433812]mooi om kant en klare mee af te drukken , maar ook niet meer dan dat . :rolleyes:[/quote]\n\nDat heb je niet goed tjoekse.\nNero Cover Designer is in mijn ogen de beste.\nJe kunt er kant en klare mee afdrukken inderdaad maar ook volledig zelf ontwerpen met alle vrijheid die je maar wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...