Ga naar inhoud

foutmelding "boot sector invalid"


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben bezig met het configureren van een laptop, een Easynote van Packard Bell. Nadat ik windows heb geïnstalleerd start ik \'m opnieuw op en krijg ik een zwart scherm met daarop de volgende melding: Hard disk boot sector invalid, press \'H\" to retry hard disk, any other key for floppy.\r\nIk heb windows XP pro (SP2) nu al 3 keer herinstalleerd maar krijg iedere keer deze melding. Wat kan ik hieraan doen?\r\nAlvast bedankt voor de reakties!
Link naar reactie
het is de volgende harde schijf: \r\nSpecificaties:\r\n2,5 inch HDD \r\nCapaciteit-80 GB \r\nRotatiesnelheid -4200 rpm \r\nInterface standaard - ATA-6 \r\nGemiddelde zoektijd 12.0 ms \r\nWaar moet ik in de bios zoeken naar de gegevens die jij vraagt? Ik zit er nu in en heb gezocht onder \"Main\", \"Advanced\", \"Security\" en \"Boot\" maar kan geen SATA-controller vinden...
Link naar reactie
Denkelijk een PATA schijf hoewel \"Interface standaard - ATA-6\" niets erover zegt.\r\nType nummer en merk zal meer info geven, of welke kabel er is gebruikt, een platte smalle of een brede.\r\n\r\nHad je bij het installeren eerst de partities verwijderd, opnieuw aangemaakt en volledig geformateerd?\r\nBij de laaste sluit je ook slechte sectoren uit wat het probleem zou kunnen veroorzaken.
Link naar reactie
Dat is gewoon een PATA ook wel IDE schijf genoemd.\r\n\r\nJe zou het nog eens kunnen proberen door eerst de partitie(s) te verwijderen en opnieuw aan te maken of de schijf eerst testen met een tool ervoor.\r\n[url]http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#hitachi[/url]\r\nGebruik de ISO die je als IMAGE dient te branden, kun je er mee opstarten.\r\n\r\nJe kunt ook een liveCD van één van die ISO\'s maken uit onderstaande links waar TestDisk op staat en daarmee de schijf een bekijken wat er loos mee is.\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Livecd[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...