Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, \r\n\r\nMijn video kaart (6800 GT) werkt alleen als ik geen drivers geinstalleerd heb.\r\nHeb ik wel de drivers geinstaleerd dan krijgt mijn beeldscherm geen singaal meer na het windows laadscherm.\r\n\r\nIk heb tien tallen drivers geprobeerd maar niks werkt.. ( Ik ben er dan ook al een dikke week mee bezig)\r\nGoogle heb ik ook al op gezocht.. maar tot nu toe niks kunnen vinden wat werkte.\r\n\r\nAls ik de drivers installeer dan krijgt na het windows XP boodscherm mijn beeldscherm geen singaal meer..\r\nAls ik mijn pc dan in veilige modus op start dan kan ik de drivers verwijderen en doet alles het weer maar word mijn 6800 GT herkend als VGA controller..\r\n\r\nMijn specs:\r\n\r\nCPU: Intel pentium 4, 2600 MHz (13X200)\r\nMoederbord: Asus p4p800\r\nGeheugen: 1GB\r\nGrafische kaart: Geforce 6800 GT\r\n\r\nWat ik al geprobeerd heb: Drivers verwijderen en opnieuw instaleeren, resolutie veranderen, ander beeldscherm, in bios onboard kaart uitschakelen, Formateeren van geheele pc (2x)\r\n\r\nIk hoop dat er een oplossing voor komt want ik ben teneinde raad..\r\n\r\nIk wist niet waar ik het moest posten dus post ik hem maar bij hardware..8-|
Link naar reactie
Op de site van nVidia kun je de drivers laten detecteren. Dan weet je zeker dat je de goede hebt. Dit probleem kan zich ook voor doen als je voeding niet genoeg kan leveren.\r\nWat zijn de specs van je voeding? Die nVidia 6800 lust nogal wat. In mijn oude bak zit een ASUS 6800GTX en die trekt tot 135 watt bij gebruik van grafische toepassingen
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle andwoord. :p\r\n\r\nMijn voeding is 350 watt en hij werkte eerst wel. \r\nVeilige modus werkt ook want dan laad hij geen drivers.\r\n\r\nDat detecteeren heb ik ook al tig keer geprobeerd maar dat werkte ook niet:confused:.\r\nTemp is ook goed er zit net een nieuwe koeler op.\r\n\r\nBestuurings systeem Windows XP pro SP3.
Link naar reactie
Zoals ik al gezegt had heb ik al een stuk of 50 drivers geprobeerd maar niks wil helpen..\r\nOok verwijder ik ze eerst met driver cleaner voordat ik de nieuwe instaleer, het installeeren gaat goed maar als ik dan men pc op start dan krijgt mijn scherm weer geen singaal na het xp laadscherm..\r\nVervolgens verwijder ik de drivers in veilige modus en dan doet men pc het wel gewoon..\r\n\r\nIemand nog een idee wat het kan zijn?:?
Link naar reactie
Ik denk dat de kaart defect is. Zonder drivers of in de veilige mode zal de kaart een resolutie geven van 800x640. Zogauw je de drivers er op zet, zal deze resolutie verhoogd worden. Het feit dat je dan geen beeld meer krijgt (er van uit gaande dat jouw monitor die resolutie wel aan kan), doet mij vermoeden dat de kaart gewoonweg die hogere resoluties niet kan weergeven vanwege een defect.
Link naar reactie
Als dat het probleem is is er dan misschien een mogenlijkheid dat ik de resolutie na het installeeren van de drivers op 800X600 kan zetten? in veilige modus heb ik men resolutie wel normaal..\r\nHij staat nu ook op 1024x768 maar dan zonder drivers dus de resolutie kan hij wel weergeeven.\r\n\r\nEdit: Nu ik er aan denk heb ik ok ook een aantal keer met de drivers een blauw scherm gekregen dat nv4_disp vast was gelopen.. \r\nIk heb overal op internet gezocht maar niks gevonden..
Link naar reactie
Ik denk dat je te weinig geheugen in je systeem hebt zitten om en je windows en je 6800 te draaien, laat staan een extra tool als een viruskiller te draaien.\r\n\r\nNee ik geloof dat er op de zijkant van je videokaart doos staat met hoeveel geheugen in je systeem je dezekaart behoort te installeren.\r\n\r\nminimaal 1gb. Je zie dat je maar 1gb intern had, trek daar 256mb voor windosw xp te draaien af en wat geheugen voor lopende processen.
Link naar reactie
[quote=Epic;419401]Mijn voeding is 350 watt en hij werkte eerst wel. \nVeilige modus werkt ook want dan laad hij geen drivers.\n\nTemp is ook goed er zit net een nieuwe koeler op.[/quote]\n\nMisschien had je hier al naar gekeken, maar heb je gecontroleerd of je de voedingskabel weer terug aangesloten hebt? Mijn ouwe 6600GT had een extra aansluiting voor stroom, rechtstreeks vanaf de voeding, en als ik die niet aansloot kreeg ik een foutmelding van de driver dat de kabel niet aangesloten is en dat daarom de kaart op een lage resolutie ingesteld is. Misschien even kijken of je zo\'n kabel hebt, en of die dan ook aangesloten is.
Link naar reactie
[QUOTE=KaleKopHagenees;421271]ik bedoel dus met de drivers gaat ie meer lopende processen maken en dus gebruikt je systeem meer geheugen. Probeer effuh een 1gb erbij te proppen en je zal het zien........[/QUOTE]\r\n\r\nDe hoeveelheid intern geheugen heeft in het geheel niets te maken met het feit of deze kaart wel of niet in het systeem kan draaien.\r\nAls er te weinig geheugen aanwezig zou zijn, dan zal Windows gewoon meer swappen, wat de pc trager maakt, maar dat zal niet voor dit soort problemen zorgen.\r\n\r\nnv4_disp heeft alles met de driver of videokaart te maken, het kan zijn dat de videodriver beschadigd is (herinstallatie zou dit op moeten lossen), of dat de videokaart kapot is en daardoor de driver een blauw scherm geeft.\r\nIk blijf er bij dat de videokaart defect is.
Link naar reactie
IK heb hetzelfde probleem gehad met een Asus EN8800 GTS/640Mb die n.b ook nog nieuw gekocht was. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het niet aan de drivers lag, maar aan het Bios van de grafische kaart. Op de site van Asus support.com kun je een updatepakket downloaden van het laatste Bios van de kaart en een installatietooltje. Het installeren van een nieuw Bios stelt niets voor.Sinds ik het nieuwe Bios geïnstalleerd heb draait die kaart al een jaar lang probleemloos. Voor je het nieuwe Bios installeerd wel eerst de nVidia Drivers geheel verwijderen van je systeem en dan in veilige modus het nieuwe Bios op de kaart flashen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...