Ga naar inhoud

Afsluitproblemen door muis/toetsenbord


Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers,\r\n\r\nSinds enige tijd heb ik op mijn vaste pc een draadloze muis en toetsenbord aangesloten. Het gaat hier om de Microsoft standaard optical mouse en het Microsoft Wireless Multimedia Keyboard 1.1.\r\n\r\nNu is het zo dat ik op deze pc al enige tijd problemen heb met het afsluiten. Wanneer ik de pc laat afsluiten, dan wordt alles netjes afgesloten, maar op het moment dat hij helemaal klaar is met het afsluiten en het beeldscherm op zwart gaat, blijft de computerkast nog minimaal 30 seconden aanstaan. Ook heb ik soms last van een automatisch opstartende pc, bijvoorbeeld wanneer ik tegen mijn muis aanstoot.\r\n\r\nGisteren heb ik de wireless muis en toetsenbord van mijn pc losgekoppeld en sindsdien sluit hij weer normaal af. Echter wil ik wel erg graag die muis en het toetsenbord gebruiken en volgens mij moet dat ook kunnen. Nou is mijn vraag of iemand weet wat ik aan mijn pc moet veranderen om deze muis en dit toetsenbord te kunnen gebruiken?
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;417823]Kijk eens of je bios een instelling heeft voor \"Wake on keyboard\" Als die enabled is, uitzetten.[/QUOTE]\nOf \"[I]Wake on USB[/I]\" o.i.d.\nHij doet moeilijk met de muis, en als die op USB aangesloten staat[B]...[/B]\n\nHoe je in de BIOS komt:\nTijdens of vlak na het allereerste scherm bij het opstarten wordt ergens op het scherm weergegeven welke toets je moet indrukken om in de BIOS te komen (\"[I]Press xxx to enter Cmos setup of BIOS setup[/I]\").\nDat zal waarschijnlijk DEL of F2 zijn, maar dat moet je even bekijken.\nJe krijgt maar kort de kans om die in te drukken.\nAls dat gelukt is moet je daar goed lezen hoe je moet navigeren in en tussen pagina\'s. Een muis werkt daar niet.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;417840]Of \"[I]Wake on USB[/I]\" o.i.d.\r\nHij doet moeilijk met de muis, en als die op USB aangesloten staat[B]...[/B]\r\n\r\nHoe je in de BIOS komt:\r\nTijdens of vlak na het allereerste scherm bij het opstarten wordt ergens op het scherm weergegeven welke toets je moet indrukken om in de BIOS te komen (\"[I]Press xxx to enter Cmos setup of BIOS setup[/I]\").\r\nDat zal waarschijnlijk DEL of F2 zijn, maar dat moet je even bekijken.\r\nJe krijgt maar kort de kans om die in te drukken.\r\nAls dat gelukt is moet je daar goed lezen hoe je moet navigeren in en tussen pagina\'s. Een muis werkt daar niet.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb onderhand al in de BIOS gekeken en daar stond de optie \"Wake on USB from S3\", maar volgens de fabrikant is dit het uit de slaapstand halen van de pc...
Link naar reactie
Het allereerste Google resultaat:\n\n[COLOR=\"Navy\"]Q: I\'ve got a DC7800 and I can\'t seem to make it wake from stand by using the mouse. \nA: Well on the machine I have in front of me which has a Phoenix bios it is under power/apm configuration/ [B]wake on usb from s3[/B].[/COLOR]\n\nM.a.w.:\nDat is je probleem, die hoort pas aan te staan [I]WANNEER[/I] je uit standby wil wil komen door je muis te verschuiven. :grin:\n\nOpmerking:\nDe termen \"[I]Slaapstand[/I]\" en \"[I]Standby[/I]\" zijn sinds Vista drastisch gewijzigd hoor ! Ik weet niet meer exact hoe, maar je moet die niet hetzelfde inschatten als onder de XP tijd. :(\n\n[B]Edit:[/B]\nIk besef ineens dat je de problemen hebt wanneer je afsluit, en je daarbij geen gebruik maakt van \"Sleep\" of \"Standby\".\nToch zou ik die \"[I]Wake on USB from s3[/I]\" eerst op \"[I]Disabled[/I]\" zetten om te proberen.\nVergeet de verandering niet te saven als je de BIOS verlaat, meestal door er uit te gaan met F10.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;417896]Het allereerste Google resultaat:\r\n\r\n[COLOR=\"Navy\"]Q: I\'ve got a DC7800 and I can\'t seem to make it wake from stand by using the mouse. \r\nA: Well on the machine I have in front of me which has a Phoenix bios it is under power/apm configuration/ [B]wake on usb from s3[/B].[/COLOR]\r\n\r\nM.a.w.:\r\nDat is je probleem, die hoort pas aan te staan [I]WANNEER[/I] je uit standby wil wil komen door je muis te verschuiven. :grin:\r\n\r\nOpmerking:\r\nDe termen \"[I]Slaapstand[/I]\" en \"[I]Standby[/I]\" zijn sinds Vista drastisch gewijzigd hoor ! Ik weet niet meer exact hoe, maar je moet die niet hetzelfde inschatten als onder de XP tijd. :(\r\n\r\n[B]Edit:[/B]\r\nIk besef ineens dat je de problemen hebt wanneer je afsluit, en je daarbij geen gebruik maakt van \"Sleep\" of \"Standby\".\r\nToch zou ik die \"[I]Wake on USB from s3[/I]\" eerst op \"[I]Disabled[/I]\" zetten om te proberen.\r\nVergeet de verandering niet te saven als je de BIOS verlaat, meestal door er uit te gaan met F10.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar dit lost dan nog niet op dat mijn PC blijft draaien terwijl hij al helemaal is uitgeschakeld...?
Link naar reactie
Zoiets kan best, als er een fout in de voeding of BIOS zit.\r\nMaar dat zou helemaal harwarematig zijn.\r\n\r\nOok niet vergeten dat heel veel mensen niet meer beseffen dat ze hun PC op [I]standby[/I] zetten i.p.v. [I]uit[/I].\r\n\r\nOok al een paar foutjes gezien waarbij in de oplossing een herstart nodig was, en ze de PC simpel weer in standby zetten, en weer ontwaakten. \r\nEn dat werkt niet...
Link naar reactie
Heb je deze drivers erop staan?\nDe ene is voor MS muizen, en de andere voor de MS keyboards.\n[URL=\"http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ea22bd62-4873-406a-bbbe-c587d35a53bf&DisplayLang=en\"]Muis(Klik)[/URL]\n[URL=\"http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=df48e271-8973-4f20-8c16-252dfb7d8f9e&DisplayLang=en\"]Keyboard(Klik)[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=dravin;418498]Maar dit lost dan nog niet op dat mijn PC blijft draaien terwijl hij al helemaal is uitgeschakeld...?[/QUOTE]\r\n\r\nDat valt toch te proberen ?\r\n\r\n(Btw, ik zag je laatste bericht niet, terwijl dat van dutch-online wel bij mij te zien was. Ik heb wel drie maal heen en weer gescrolled, en dutch-online kwam na mijn bericht. Ik zag zijn reactie dus als reactie op mijn bericht.\r\nIk heb dat al een paar maal eerder meegemaakt, het is een rare boel soms op dit forum)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...