Ga naar inhoud

Foto's verwijderen van digitale camera


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIs het mogelijk om vanaf de computer foto\'s te verwijderen van een digitale camera. \r\nHet betreft de Panasonic - DMC-FS5.\r\nEr zit een geheugenkaart in van 4gb.\r\n\r\nAls ik deze op de computer aansluit kan ik de foto\'s niet verwijderen, er verschijnt dan de foutmelding. Toegan Geweigerd. Ik werk met Windows xp professional.\r\n\r\nHandmatig verwijderen via het toestel lukt wel, maar het leek mij makkelijk als dit ook via de computer kan.\r\n\r\n\r\nWeet iemand hoe ik dit kan oplossen.\r\n\r\n\r\nGroetjes,\r\nComputerproblemen
Link naar reactie
Als je via de bijgeleverde software de foto\'s overzet naar de pc kun je meestal ook instellen dat de foto\'s van de kaart worden verwijdert.\n \nWaarom zouw je gaan formateren ,dat is helemaal nooit nodig.\nBij verwijderen in de kamera kun je in het kamera menu meestal kiezen voor 1 foto verwijderen ,maar ook voor alle foto\'s verijderen.\nSoms kun je in de kamera ook foto\'s beveiligen ,,en dan kun je ze waarschijnlijk nergens verwijderen ,of je moet eerst deze beveiliging weer uit zetten.\n \nAls het kaartje is geblokkerd met het schuifje kun je er geen foto\'s opzetten ,en ook niet verwijderen.\n \nAls de foto\'s vanaf het kaartje op de pc in gebruik zijn ,kun je ze waarschijnlijk ook niet verwijderen.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;417627]Als je via de bijgeleverde software de foto\'s overzet naar de pc kun je meestal ook instellen dat de foto\'s van de kaart worden verwijdert.\n \nWaarom zouw je gaan formateren ,dat is helemaal nooit nodig.\nBij verwijderen in de kamera kun je in het kamera menu meestal kiezen voor 1 foto verwijderen ,maar ook voor alle foto\'s verijderen.\nSoms kun je in de kamera ook foto\'s beveiligen ,,en dan kun je ze waarschijnlijk nergens verwijderen ,of je moet eerst deze beveiliging weer uit zetten.\n \nAls het kaartje is geblokkerd met het schuifje kun je er geen foto\'s opzetten ,en ook niet verwijderen.\n \nAls de foto\'s vanaf het kaartje op de pc in gebruik zijn ,kun je ze waarschijnlijk ook niet verwijderen.[/QUOTE]\n\nVoordelen van in camera formatteren: \n- Kaart is zeker leeg, ook protected foto\'s zijn allemaal weg. \n\n- je hebt nog even een kopie van je foto\'s op je kaart staan, dus als je tijdens het nabewerken per ongeluk je origineel overschrijft, kan je hem nog een keer van de kaart afhalen. (ik formatteer mijn kaarten altijd aan het begin van een shoot.)\n\neen tip: Koop een cardreader. Is een stuk sneller met foto\'s kopiëren naar de PC. en als je camera accu/batterijen leeg zijn kan je nog bij je foto\'s.
Link naar reactie
Sorry voor mijn late bericht, ik was even afwezig.\n\nAls ik via de software de foto\'s wil verwijderen, krijg ik de foutmelding dat er een schrijfbeveiliging op zit, ik kan echter wel de foto\'s via het fototoestel verwijderen en ook maken. Maar via de computer blijf ik deze foutmelding krijgen:\n\nDe diskette is tegen schrijven beveiligd.\nVerwijder de schrijfbeveiliging op deze diskette of gebruik een andere diskette.
Link naar reactie
Misschien heb je iets aan mijn verhaal:\n\nIk heb een Canon Powershot, met Canon software (\"[I]Camera Window[/I]\") om de foto\'s naar de PC te downloaden.\n\nMaar als ik in \"Deze computer\" kijk zie ik ook onderaan apart \"Canon Powershot\" staan, net onder het configuratiescherm. Deze heeft [I]geen[/I] stationsletter.\n\nAls ik daarop klik met de camera verbonden, krijg ik de foto\'s te zien, en kan op foto\'s rechts-klikken, en \"[I]Verwijderen[/I]\" kiezen.\nMaar dit lukt alleen als de software van Canon (Camera Window) [I]uitgeschakeld[/I] is. Staat deze geladen, dan kan ik net zo óók verwijderen kiezen, maar er gebeurt gewoon niets.\nKopiëren lukt dan trouwens wel.
Link naar reactie
Ik heb eenzelfde probleem met mijn Panasonic DMC-FX500 en mijn Traveler Highspeed 2GB Memorycard. Het schuifje verzetten op de MemoryCard heeft geen effect (dit geldt alleen voor het werk IN de camera.) Ik moet toch op de computer ook kunnen wissen (gaat nl. veel sneller)? En formatteren is wel heel rigoreus: dan wis je Alles. Mijn vraag is kortom: hoe kun je een SD kaartje behandelen als een \"normale\"extra harde schijf op je computer? Dus : óók wissen wat je wilt? Dank voor een oplossing alvast!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...