Ga naar inhoud

Terrabyte hd's niet zichtbaar


Aanbevolen berichten

Ik heb voor een fileserver van onze ziekenomroep in Den Haag de volgende configuratie:\r\n\r\n4Core1333-FullHD - Asrock moederbord, Gbit Lan, Vga, Audio, Sata - Raid, Ide. Socket 775\r\nPentium Dual Core E2180 2.0 Gb 800 mhz.\r\n2x Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-4200\r\n2x HD seagate Barracuda 7200 rpm 80Gb, 8mb Sata II\r\n\r\n\r\nOs = Win 2000 pro + sp4\r\nSoftware voor Raid controller = WebPam (bij moederbord bijgeleverd)\r\nHd\'s in Raid1 opstelling\r\n\r\nIk wil de 80 gb hd\'s vervangen voor 1terrabyte hd\'s.(2x HD Samsung Spinpoint F1 1TB, 7200rpm, 32mb, SataII)\r\n\r\nMet draaiend systeem heb ik één 80gb losgekoppeld en een 1tb aangekoppeld.\r\nWebpam herkend keurig de nieuwe hd en voegt hem toe aan de bestaande config, na enige tijd is de nieuwe hd geinstalleerd en is er keurig een partitie van 80gb aangemaakt en is Raid 1 weer hersteld.\r\n\r\nDaarna heb ik de andere 80gb losgekoppeld en wilde ik met Partition Magic 8 de 80gb mergen met de rest van de schijf zodat ik weer 1tb in totaal krijg.\r\nEn dat lukt dus niet, met PM8, Acronis Disk Director10 en Paragon Partition Manager9 is de rest van de 1tb niet te vinden.\r\n\r\nW2k zou vanaf sp3 de 1tb moeten zien, WebPam ziet hem tenminste wel. (zie [url]http://www.zrhaaglanden.nl/WebPam_1tb.jpg[/url])\r\n\r\nIemand die een suggestie heeft waarmee ik de rest weer zichtbaar kan maken, liefst zonder extra kosten.\r\n\r\ngroeten Arthur
Link naar reactie
Even wat achtergrond informatie: \n\nHet is niet zo gek dat je harddisk niet herkend wordt in windows. WebPam is de management tool van Promise voor hun raid Controllers. Pas als je een Raid configuratie gemaakt hebt ziet windows de gemaakte partities/schijf als harddisks, en niet eerder. \n\nWat je beter [B]kon[/B] doen was het volgende. Computer uit, de twee 1 TB schijven aansluiten op de raid controller ([B]naast[/B] de al bestaande 2x80 GB schijven), windows opstarten, in webpam de nieuwe 1 TB schijven maken als 1 TB raid 1 disk, en daarna de 80gb raid 1 set clonen naar de 1 TB raid 1 set, met Acronis true image of Symantec ghost. Maar of dat nu nog gaat werken is nog maar de vraag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...