Ga naar inhoud

PCIE matst niet met moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb een raar probleem.\r\nIk draaide tot een paar maanden geleden mijn pc op de onboard VGA, maar ja, die is niet fantastisch en dus heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, en die werkte 1 uur, en daarna crashte windows, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, niks werkte.\r\nDus weer terug naar de onboard VGA, die werkt prima.\r\nMet de PC terug naar de winkel, had gelukkig nog garantie, maar daar draaide hij na een nieuwe installatie uitstekend.\r\nDus weer naar huis, na 1,5 uur het zelfde probleem, terug naar de winkel en uiteindelijk maar een nieuwe kaart van een ander merk gekocht, weer thuis, zelfde probleem.\r\nWindows opnieuw geinstalleerd, en ipv Vista, maar weer XP geprobeerd, maar wederom het zelfde probleem.\r\nBeeldscherm dan misschien, beeldscherm van iemand geleend, en toen deed hij het voorbeeldig, 2 uur lang en daarna moest ik het beeldscherm weer terugbrengen.\r\nDus beeldscherm terug gestuurd naar de fabriek, daar konden ze niks vinden.\r\nBeeldscherm weer aangesloten en tot mijn verbazing werkte hij 5 uur lang.\r\nTot ik tijdens het kijken van een film, ineens een raar beeld kreeg, en toen crashte hij weer.\r\nIk heb het vermoeden dat het aan mijn moederbord ligt, heeft iemand nog andere oplossingsrichtingen?\r\nIk baal namelijk, want de garantie heb ik nog wel, maar dan moet ik elke keer anderhalf uur rijden omdat ik sinds de aanschaf van de pc verhuisd ben.\r\nDus als iemand nog een software matige oplossing heeft, dan hoor ik het graag.\r\n\r\nIk heb alles geupdate wat er maar te updaten valt aan drivers enz.\r\n\r\nIk heb een Asus moederbord:\r\nAsus P5VD2-VM SE\r\nen VGA 8600GT 256MB \r\nEn een Acer TFT scherm\r\n\r\nAls iemand nog iets weet.....
Link naar reactie
Vervelend, maar kun je de PC niet daar een paar dagen laten zodat zij het probleem op kunnen lossen?\r\nNu moet je ook elke keer dat stuk rijden en een echte oplossing kan ik zo 1 2 3 niet verzinnen.\r\n\r\nVoor jezelf zou je eerst het volgende kunnen doen.\r\nZet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.\r\n\r\nOok in te stellen, bij een opstart, door F5 of F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, \"automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen\".\r\n\r\nNeem aan dat in de bios bij de Advanced settings en de AGP & P2P Bridge Configuration de Primary Graphics Adapter op PCI-E staat?\r\n\r\nOverigens is het ook vreemd dat het pas na een poos gebeurt, dan ga je toch denken aan een warmte probleem, hoe is de kaart gekoeld en hoe is de luchtstroom in die kast? ook wel airflow genoemd.
Link naar reactie
Het zou ook aan de voeding kunnen liggen, dat die te zwak is voor de videokaart. Voor een 8600GT moet je denken aan een min. 350W van degelijke kwaliteit.\r\n\r\nDe specificaties van de voeding (merk+typeaanduiding) kun je vinden op een sticker die op de zijkant van de voeding geplakt zit. Vooral interessant is hoeveel ampères ( A ) deze voeding kan leveren op de +12V lijn(en).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...