Ga naar inhoud

overstap naar Imac of Mini?


Aanbevolen berichten

[QUOTE]H.e.l.e.m.a.a.l fout..... De consumentenbond heeft geen rechtszaak tegen Microsoft aangespannen omdat gebruikers hun nieuwe pc niet konden gebruiker, het was andersom!\nMicrososft heeft de consumentenbond met een rechtzaak gedreigd, als ze vol bleven houden te beweren dat ze al 5000 klachten hadden binnen gekregen over het feit dat Vista niet werkte... Pas na die bedreiging heeft de consumentenbond de klachten aan Microsoft doorgespeelt en wat bleek? 95% van die klachten hadden niets met Vista zelf te maken.\n\n[/QUOTE] onjuist. heb niets van dien aard kunnen vinden. De britse rechtszaak werd gewonnen [had je niets op te zeggen geloof ik]. Nog wat vista klachten-links..\n\n[url]http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuws2007/153461[/url]\n\n[url]http://www.nujij.nl/consumentenbond-roept-op-tot-windows-vista-boycot.1096011.lynkx[/url]\n\n[url]http://tweakers.net/nieuws/49257/consumentenbond-vista-geen-volwaardige-vervanging-xp.html[/url]\n\n[QUOTE]Ik heb nog nimmer problemen ondervonden met het aansluiten van een netwerk HD, dus over welke problemen jij het hebt.:confused::confused:[/QUOTE]\n\nDat mag ik hopen met 30 pagina\'s manual en meegeleverde CD. Mac: inpluggen en klaar. We hadden het toch over gebruiksvriendelijkheid en compatibiliteit ?\n\n[QUOTE]Apple gebruikers lopen al jaaaaaaaaren te roepen dat Windows niks is en dat Apple o zo goed is, maar ondertussen worden er nog steeds een veelvoud aan Windows pc\'s verkocht dan Apple pc\'s\nAls die Apple zo goed is, dan had de hele wereld toch al jaren terug overgestapt?[/QUOTE]\n\nHet aantal Windows computers vertoond al jaren een dalende trend. Zie erder gepostte links. Een maandje of zo meer verkopen verandert daar niks aan: [I]de trend is negatief[/I]. En waarom mensen niet allemaal op de Apple overstappen: o.m. door mensen als jij, die amper iets van Apple weten maar daar wel een duidelijke mening over hebben. Negatief natuurlijk, want je PC-winkel moet ook overleven.\n\n[QUOTE]\nOf Vista nu dat is geworden wat ze wilden of niet, toch komen er per dag vele malen meer Windows gebruikers bij dan Apple gebruikers.... Die hebben het allemaal verkeerd volgens jou, maar de cijfers spreken nog steeds voor zich.....En die paar procent die Apple is gestegen, ach, wacht maar tot het einde van het jaar.....[/QUOTE]\n\nOnjuist, zie genoemde trend en links. 50% stijging in 2 jaar lijkt me niet \'een paar procent\' . De kift ?\n\n[QUOTE]\nJuist in het bewerken van foto\'s en video is de videokaart belangrijk geworden. Hoe zwaarder de kaart, des te meer berekeningen er uitgevoerd kunnen worden. Bij Apple staat dat stil, want ze lopen achter, dus kan je momenteel veel beter voor Windows kiezen (wat heel veel mensen ook doen) dan voor een Apple als je met foto en video werkt.\n[/QUOTE]\nDat doe ik dus en ik kan je verzekeren dat zelfs met een standaard iMac ik alles kan doen wat ik moet doen op de best mogelijke manier. IPS monitor bijv... weet je nog ? Alleen EIZO verkoopt die monitors ook en daar kost een 24\" net zoveel als een hele iMac met 24\". Voor het bewerken van video gebruik je een broadcast monitor. De ingebouwde videokaartis meer dan voldoende. Ik werk er dagelijks mee en professionals om mij heen idem dito. \nIk heb wel eens mensen in het vliegtuig een videoclip zien editen op hun wstandaard MacBook [geen aparte videokaart nodig]. Nog nooit iemand op een Dell oid dat zien doen... \nWat jij zegt is typische PC winkelpraat: meer en duurder is [B]altijd[/B] beter. Onjuist. Soms is off-the-shelf al meer dan genoeg. Zoals bij Apple.\n\n\n[QUOTE]\nZoals ik al eerder vroeg, draai het eens om... Waarom zou ik veel te veel geld uitgeven voor een Mac die minder kan dan een goedkopere pc (vooral gamen wat meer dan 40% van de Windows gebruikers vaak doen, dus geen onbelangrijk punt) en waarbij ik dan niet eens de keuze heb om dat ding zo te configureren als ik zelf zou willen.\n[/QUOTE]\nWaarom zou ik het omdraaien ? Het is jouw punt ? Wat kan de mac dan niet, behalve gamen ? Configureren is 100% mogelijk, hebben we al besproken. Alleen een rode kast met lampjes oid, nee, dan moet je zelf creatief worden en een MacOS op een PC zetten, wat ondertussen goed mogelijk is.\n\n[QUOTE]\nWat? dat op een \'makkelijkere\' manier knippen en plakken? Nou dat zal doorslaggevend zijn bij de anakoop hoor......\n[/QUOTE]\n Gebruiksvriendelijkheid hadden we het toch over ?\n\n[QUOTE]\nWat is het verschil????? Ik klik een document aan en ik krijg het voor me.... Wat maakt mij het nu uit of de pc daarvoor geen, 1 of 10 applicaties voor moet openen??? 1 klik en ik heb het........\n[/QUOTE]\n \nSnelheid ? Daar had jij het toch over ? Het openen van bijv. Photoshop kost tijd... tijd is geld.\n\nAnder aardigheidje:\n Hulpfuncties van alle geinstalleerde applicaties worden automatisch toegevoegd aan de algemene hulp functies, zodat je je vraag in verband kunt oplossen. gebruiksvriendelijkheid ?\n\n[QUOTE]\nJa, zo lust ik er nog wel een paar.....Als je bij mij een pc koopt van € 3000,- krijg je van mij [B]gratis [/B]een 26\" TFT-scherm, [B]gratis [/B]een Logitech G9 muis, [B]gratis [/B]een Logitech G15 toetsenbord en [B]gratis [/B]een all-in-one printer......\n[/QUOTE]\n\nDan ben je niet echt goedkoop.... Voor dat geld heb je ook een 8-core Mac Pro met 24\" IPS (!) cinema display, etc... Maar dat is niet de discussie.\n\n[B]De discussie is \'waar voor je geld\' [Leopard is een goedkoop OS in vergelijking met Vista; ik noem tig dingen die je niet op Windows kunt doen, jij had niks wat je niet op een Mac kunt doen, behalve gamen] en gebruiksvriendelijkheid [uitputtend behandeld, en trends wijzen uit: zeer gewaardeerd door gebruikers, ook op de business-markt (leuk grafiekje toch ? Leopard OS werd zowat 10 maal meer gewaardeerd dan Vista)] en compatibiliteit [nog geen lijstje van jou ontvangen, want 100 % compatibel ? Printer ? Scanner ? USB stick ? Camera ? Tekentablet ?]\n[/B]\n\nIk wacht maar weer op je overtuigende argumenten...
Link naar reactie
  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    152

[QUOTE=qpc;449040]Klopt, is ook bij Vista gratis, heet \'knipprogramma\'..... Verder kan je daar 10-tallen andere programma\'s voor gebruiken die [B]gratis[/B] te downloaden zijn voor windows...[/QUOTE]\n\nknipprogramma voor draadloos muziek streamen ? Volgens mij ben je in de war.\n\nHierop inhakend: je meldt regelmatig dat er voor van alles en nog wat, dat niet standaard in het OS [lees : VISTA] aanwezig is, genoeg software te downloaden valt. Dat is wel een heel zwak argument. [I]Zielig[/I] ook, een beetje. Nu begrijp ik ook waarom er [volgens jou] veeeel meer software voor Windows is... [B]dat is gewoon [I]nodig[/I] om tekortkomingen van soft- en hardware te compenseren.[/B]
Link naar reactie
[QUOTE]dem met Windows gebruikers die al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren lopen te roepen dat je kan gamen op een Windows computer en dat de Mac zooooooo duur is.[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt toch ook?\r\n\r\n[QUOTE]De cijfers laten zien dat het aantal mensen die een Mac hebben groter wordt, nog niet in de verhouding zoals bij WIndows maar stijgend.\r\nEen linkmoet je me even te goede houden moet ik naar zoeken heb nu even geen tijd voor.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb geen link nodig, ik weet dat Apple iets stijgt. Maar dit is zo marginaal, dat het geen naam mag hebben en ook nog eens een momentopname.\r\nApple zal Windows nimmer voorbijstreven, tenminste niet in ons leven...\r\n\r\n[QUOTE]Onzin ik kan op mijn MacBook (de witte zonder aparte videokaart) zonder problemen video bewerken, de laptop vanmijn werk (met XP) loopt al vast als ik het probeer met b.v. picasa.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zeg niet dat je niet kan videobewerken (sterker nog, dat kon vroeger veel beter op een Mac dan onder Windows), ik zeg alleen dat het onder Windows tegenwoordig beter gaat vanwege de gebruikmaking van snellere videokaarten, betere processoren en 64-bit software.\r\nEn dat jouw pc vastloopt met Picasa, dat zegt iets over de kwaliteit van jouw pc en niet over Picasa of Windows waar ik ook probleemloos mee werk. \r\n\r\n[QUOTE]Daarbij gaan meer scholen over naar de Mac zo is afdeling jounalisitiek op Alfa college in Groningen helemaal Mac, een zo is er een onderwijsinstelling die compleet over is naar e Mac.\r\nDe RuG in Groningen hebben een aantal afdelingen die ook compleet Mac gebruikers zijn, Yale (niet de minste) in de VS is ook compleet Mac en zo kanik nog doorgaan.[/QUOTE]\r\n\r\nOok andersom kan ik ze noemen.... De verkoopcijfers laten vooralsnog zien dat tegen elk bedrijf/instelling dat Mac gaat gebruiken, een veevoud bedrijven/instellingen Windows gaan gebruiken.\r\n\r\n[QUOTE]Komen en zijn genoeg nieuwe games, niet zoveel als bij Windows maar nogmaals ben je een Apple gebruiker maal je hier niet om knoop dat toch eens in je oren.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je al weet dat 40% van de Windows gebruikers regelmatig (moderne) games willen spelen, al dan niet als hoofddoel voor de pc, dan is het voor die kleine groep (maar altijd nog groter dan de gehele groep Applegebuikers) helemaal niet relavant om een Windows pc met een Mac te vergelijken, want die Mac is totaal ongeschikt voor hetgeen die mensen willen doen....... Andersom kunnen Mac gebruikers wel alles op een Windows pc doen......\r\n\r\n[QUOTE]Dus 40% van de mensen hebbeneen Windows voor de Games (cijfers en een link graag) kopen een veel te duur systeem puur alleen voor de games die je ook op de XBox kan spelen en die is nog goedkoper ook.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat is niet waar, ik denk dat maar 10% kiest om een pc aan te schaffen specifiek en alleen voor games. Die 40% die ik noemde is een groep die \'ook\' spellen willen spelen, maar de pc is in de eerste instantie als een all round pc aangeschaft.\r\nEnne... ik heb een X-Box, nintendo Wii, en een Playstation, maar de spelervaring op die dingen kan voor mij toch niet tippen aan de spelervaring die ik op mijn pc beleef hoor....\r\nMaar goed, dat is een heel andere discussie.....\r\n\r\n[QUOTE]Maar weer heb jij het over een probleem die jij alleen heb de prijs.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben echt niet de enige die een probeem met de prijs heeft hoor... Waarom denk je dat er in verhouding met normale pc\'s zo weinig Apples verkocht worden :confused:\r\n\r\n[QUOTE]Maar geef nu eens antwoord op de vraag die gestaeld is geef een aan wat niet compatibel is met de Mac.....[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb eerder in dit topic al enkele dingen genoemd die ik \'letterlijk\' voor mijn neus heb staan. Wat ik daar noemde is natuurlijk maar een topje van de ijsberg en dat weet je zelf ook..... Het gaat voor apple gebruikers de laatste tijd gelukkig de goede kant op met, maar het zal nooit zo worden als voor Windows.\r\n\r\n[QUOTE]Nee het zijn kudde dieren die alleen iets kopen wat zij kennen en bij de Mediamarkt o.i.d. te koop is, een \'normale\'gebruiker neemt geen linux is te omslachtig. En de Mac wat een boer niet kent.......[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies, zoals ik al eerder vertelde, een Mac gebruiker denkt dat hij tot de 10% slimme mensen behoord en Windows gebruikers tot de 90% domme gebruikers.....\r\n\r\n[QUOTE]Dit geeft aan dat jij geen kaas gegeten heb van de Mac, cmd+y en je krijgt te zien wat het des betreffende file is. PDF files openen zonder echt geopent te worden, films kijken, muziek luisteren enz zonder dat je hem opent.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar wat is dan het probleem met Windows :confused: Wat maakt het nu uit of je hem \'echt\' opent of niet :confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]Onzin Bleutooth en Wifi (N) is gratis bij een Mac Mini, maar jij wil alleen horen wat je wilt horen.[/QUOTE]\r\n\r\nWaar haal je deze nonsens nou vandaan????? Niks is gratis, je betaald een bepaald bedrag omdat er bluetooth en Wifi bij in begrepen is.\r\n\r\nBij elke Windows pc krijg je gratis \'dubbel\' geheugen...... ook zo\'n lekkere opmerking. Jij snapt niet erg veel van marketing en commercie he? Geeft niet hoor..... En weet je wat? Koop je bij mij, dan doe ik doe er ook nog gratis Windows vista bij......\r\n\r\nWeet je dat er in Nederland een wet is die zegt dat als je iets [B]gratis[/B] of [B]extra[/B] krijgt, dat je dat dan kan weigeren en daarvoor 50% van de waarde contant kan vragen?\r\nDoe dat eens bij Apple, zeg dat je die Wifi en die bluetooth niet wilt en vraag daar 50% contant geeld voor, dan pas zie je of het echt grattis is......\r\n\r\n[QUOTE]En weer heeft QPC het over de prijs endan zeg ikhet nog een keer [B]NIEMAND MAALT OM DE PRIJS ALS DIE PERSOON KIEST VOOR APPLE[/B] het is een teken van zwakheid dat je niet verder komt dan de prijs en eventueel games.[/QUOTE]\r\n\r\nJe verteld het verkkerd, 80% geeft [B]wel[/B] om de prijs en koopt daarom geen Apple....:p\r\n\r\nGeef mij nu eens aan wat er aan het OS slecht is, maar aangezien jij hier geen kaas van gegeten heb zal dat moeilijk worden.\r\n\r\nIk heb [B]nimmer [/B]en [B]nergens [/B]gezegd dat OS-X slecht is, waarom leg je dat nu voor mijn voeten?????? [B]Over zwakte gesproken[/B]..... Het tegendeel is waar, de meeste Apple gebruikers, jullie zeker, doen niets anders dan Windows onderuithalen en bashen, zonder dat jullie ook maar enig verstand van zaken hebben, het zijn alleen maar vooroordelen.
Link naar reactie
[QUOTE]onjuist. heb niets van dien aard kunnen vinden. De britse rechtszaak werd gewonnen [had je niets op te zeggen geloof ik]. Nog wat vista klachten-links..\r\n\r\n[url]http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuws2007/153461[/url]\r\n\r\n[url]http://www.nujij.nl/consumentenbond-roept-op-tot-windows-vista-boycot.1096011.lynkx[/url]\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/nieuws/49257/consumentenbond-vista-geen-volwaardige-vervanging-xp.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nHeb je het nu over een Britse consumentenbond?????\r\nIk heb het [B]exact [/B]over de links die jij nu aanhaalt, berichten van meer dan anderhalf jaar geleden toen Vista net uit was en waarbij de consumentenbond bakzeil heeft moeten halen. Leuk dat [B]jij [/B]die links even bij elkaar gezocht hebt....\r\nEnne... die eerste link, lees even [B]waar [/B]het fout ging in percentages en hoeveel daarvan de schuld is van Vista....\r\n\r\n[QUOTE]Dat mag ik hopen met 30 pagina\'s manual en meegeleverde CD. Mac: inpluggen en klaar. We hadden het toch over gebruiksvriendelijkheid en compatibiliteit ?[/QUOTE]\r\n\r\nEen handleiding van 30 pagina\'s moeten lezen voordat ik aan de slag kan noem ik ook problemen, dus nogmaals, ik heb nimmer onderproblemen ondervonden bij het aansluiten van zo\'n schijf, dus ik ben erg benieuwd waar het bij jullie verkeerd is gegaan onder Windows....\r\n\r\n[QUOTE]Het aantal Windows computers vertoond al jaren een dalende trend. Zie erder gepostte links. Een maandje of zo meer verkopen verandert daar niks aan: [I]de trend is negatief[/I]. En waarom mensen niet allemaal op de Apple overstappen: o.m. door mensen als jij, die amper iets van Apple weten maar daar wel een duidelijke mening over hebben. Negatief natuurlijk, want je PC-winkel moet ook overleven.[/QUOTE]\r\n\r\nJe kan het natuurlijk ook van de andere kant bekijken: Waarom stappen er maar zo weinig gebruikers over van Windows naar een Mac? Nu klink het opeens heel anders....\r\nOnderandere door het feit dat er veel meer tevreden Windows gebruikers zijn dan ontevreden gebruikers.....\r\nEn het is natuurlijk een vreselijk domme en kortzichtige opmerking om hier te suggereren dat ik de normale pc verdedig vanwege het feit dat ik pc\'s verkoop, want wat zou mij letten om Apple\'s te verkopen??????\r\n\r\n[QUOTE]Onjuist, zie genoemde trend en links. 50% stijging in 2 jaar lijkt me niet \'een paar procent\' . De kift ?[/QUOTE]\r\n\r\nJe moet niet kijken naar de stijging in Apple verkopen, je moet het percentage Windows gebruikers bekijken die een normale pc inruilen voor een Apple.....\r\nIk heb hier een Commodore C16, een C64, een Amiga 500 en misschien schaf ik ooit ook nog eens een Mac aan uit verzamelwoede..... Als ik dat doe, dan zal de verkoop van Mac natuurlijk ook weer stijgen, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn Windows pc daarvoor ingeruild heb. Je trekt met jouw stelling de cijfers uit zijn verband. \r\n\r\n[QUOTE]Dat doe ik dus en ik kan je verzekeren dat zelfs met een standaard iMac ik alles kan doen wat ik moet doen op de best mogelijke manier. IPS monitor bijv... weet je nog ? Alleen EIZO verkoopt die monitors ook en daar kost een 24\" net zoveel als een hele iMac met 24\". Voor het bewerken van video gebruik je een broadcast monitor. De ingebouwde videokaartis meer dan voldoende. Ik werk er dagelijks mee en professionals om mij heen idem dito. [/QUOTE]\r\n\r\nDat wil nog niet zeggen dat het meteen beter is dan een met een normale pc.\r\n\r\n[QUOTE]Ik heb wel eens mensen in het vliegtuig een videoclip zien editen op hun wstandaard MacBook [geen aparte videokaart nodig]. Nog nooit iemand op een Dell oid dat zien doen... [/QUOTE]\r\n\r\nEn met de huidige generatie videokaarten voor de pc gaat dat veel beter... Dat jij dit nog nooit gezien hebt zegt helemaal niks over het feit of het wel of niet gebeurd... Ik heb 100-en mensen zien werken met een laptop in bus en trein, maar nog nooit iemand met een Apple... Wat zegt dit dan?\r\n\r\n[QUOTE]Wat jij zegt is typische PC winkelpraat: meer en duurder is [B]altijd[/B] beter. Onjuist. Soms is off-the-shelf al meer dan genoeg. Zoals bij Apple.[/QUOTE]\r\n\r\nIn veel gevallen is duurder ook beter, behalve bij een Mac, die is altijd duurder....\r\n\r\n[QUOTE]Waarom zou ik het omdraaien ? Het is jouw punt ? Wat kan de mac dan niet, behalve gamen ? Configureren is 100% mogelijk, hebben we al besproken. Alleen een rode kast met lampjes oid, nee, dan moet je zelf creatief worden en een MacOS op een PC zetten, wat ondertussen goed mogelijk is.[/QUOTE]\r\n\r\nTuurlijk is dat mogelijk, zij het niet legaal..... Ook ik heb heb een tijdje OS-X (virtueel) op mijn pc laten laten draaien, maar daar was ik toch gauw op uitgekeken, voor mij was er geen enkele meerwaarde te vinden in OS-X ten opzichte van Vista.\r\n\r\n[QUOTE]Gebruiksvriendelijkheid hadden we het toch over ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, en de mensen die met Windows werken ervaren Windows over het algemeen als gebruiksvriendelijk. De verschillen tussen de aansturing is iets persoonlijks, zoals ik hierboven al aangaf beviel de manier van werken met Vista mij beter dan dat van OS-X, maar daarmee geef ik niet aan dat het een of het ander \'beter\' is, alleen anders en dat is een persoonlijke keuze.\r\n\r\n[QUOTE]Snelheid ? Daar had jij het toch over ? Het openen van bijv. Photoshop kost tijd... tijd is geld.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]Ach, die paar seconden, door te werken met een 64-bit versie, veel snellere processoren en een goede videokaart haal ik die verloren seconden heel snel in op een Windows pc....[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]Ander aardigheidje:\r\n Hulpfuncties van alle geinstalleerde applicaties worden automatisch toegevoegd aan de algemene hulp functies, zodat je je vraag in verband kunt oplossen. gebruiksvriendelijkheid ?[/QUOTE]\r\n\r\nAardig..... Bij Windows kan je de help van elk afzonderlijk product gewoon in dat product onder \'help\' vinden. Lekker duidelijk toch?\r\n\r\n[QUOTE]Dan ben je niet echt goedkoop.... Voor dat geld heb je ook een 8-core Mac Pro met 24\" IPS (!) cinema display, etc... Maar dat is niet de discussie.[/QUOTE]\r\n\r\nWas ook bedoelt als vergelijking over wat \'gratis\' is......\r\n\r\n[QUOTE][B]De discussie is \'waar voor je geld\' [Leopard is een goedkoop OS in vergelijking met Vista; [/QUOTE]\r\n\r\nNee, Leopard is [B]niet [/B]goedkoop, want als ik nu naar de winkel ga om het aan te schaffen, moet ik er een Mac bij kopen om er mee te kunnen werken.....\r\n\r\n[QUOTE]ik noem tig dingen die je niet op Windows kunt doen, jij had niks wat je niet op een Mac kunt doen, behalve gamen] en gebruiksvriendelijkheid [uitputtend behandeld, en trends wijzen uit: zeer gewaardeerd door gebruikers[/QUOTE]\r\n\r\nIs niet waar, je hebt geen dingen genoemd die wel op een Mac kunnen en niet op Windows, anders dan op een andere manier bepaalde instellingen gebruiken. Totaal niet belangrijk voor de meeste aspirant kopers.\r\n\r\n[QUOTE] ook op de business-markt (leuk grafiekje toch ? Leopard OS werd zowat 10 maal meer gewaardeerd dan Vista)] en compatibiliteit [nog geen lijstje van jou ontvangen, want 100 % compatibel ? Printer ? Scanner ? USB stick ? Camera ? Tekentablet ?]\r\n[/B][/QUOTE]\r\n\r\nIk zou zeggen: ga zelf eens naar sites van grote hardware leveranciers/fabrikanten en kijk daar eens hoeveel van hun producten wel werken met Vista en voor hoeveel van die producten ook Mac support bestaat.\r\nPak gewoon Logitech eens. Van de (bijvoorbeeld) 30 modellen webcams, hoeveel hebben drivers voor en Mac?\r\nEn ga nu niet lopen te roepen \'een Mac heeft al een webcam\' want veel Windows pc\'s, monitoren en laptops hebben dat ook al.
Link naar reactie
[QUOTE]\r\nIk heb geen link nodig, ik weet dat Apple iets stijgt. Maar dit is zo marginaal, dat het geen naam mag hebben en ook nog eens een momentopname.\r\nApple zal Windows nimmer voorbijstreven, tenminste niet in ons leven...\r\n[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n50% stijging is marginaal... ?\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE]\r\nOok andersom kan ik ze noemen.... De verkoopcijfers laten vooralsnog zien dat tegen elk bedrijf/instelling dat Mac gaat gebruiken, een veevoud bedrijven/instellingen Windows gaan gebruiken.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\n[B]Noem eens een aantal[/B] ? Zie nogmaals deze link over hoe tevreden de overstappers zijn :\r\n\r\n[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedi...changewave.png[/url]\r\n\r\nDe [B]trend[/B] is duidelijk...\r\n\r\n[url]http://www.pcworld.com/article/id,14...s/article.html[/url]\r\n\r\n[url]http://www.infoworld.com/article/08/...ailures_6.html[/url]\r\n\r\nEn we weten nog steeds niet wat je niet op een Mac kunt doen wat je ook niet op een PC kunt doen, afgezien van games...\r\n\r\nElders zeg je dat je, mocht je daaraan behoefte hebben, een iPOD zou aanschaffen \'want het is een uniek apparaat\' . [ Wat is er uniek aan ? Dit terzijde.. ]\r\n\r\nDat geldt ook voor de Mac, \'uniek\'. \r\nEr zijn vele alternatieven voor de iPOD die hetzelfde doen, idem voor de iPHONE, maar die apparaten zijn meer dan alleen maar functioneel, ze zijn ook [I]onderdeel van een life-style[/I]. \r\nDat geldt ook voor de Mac. In 2008 werd Apple genoemd als het coolste merk door jongeren. Door de voortdurende securityproblemen en de VISTA ramp kreeg Microsoft een steeds slechtere naam.\r\n\r\n Een Swatch-horloge heeft [B]exact hetzelfde binnenwerk[/B] als een veel duurder Zwitsers merkhorloge [worden alle geproduceerd door ETA SA, eigendom van SWATCH], maar toch betalen mensen graag meer voor een Omega oid. Enz. enz. \r\nJe wilt het gewoon niet toegeven dat je argumenten [te duur, incompatibel] kant nog wal raken. Mijn tegenargumenten betreffende incompatibiliteit [waarmee dan, afgezien van games en gerelateerde zaken ?] en prijs [value for money, plus, als mensen het willen betalen, is er toch geen probleem ? Je krijgt niet een doorsnee PC voor dat geld, etc etc..] heb je niks zinnigs op te zeggen. \r\n\r\nIn feite komt jouw argumentatie neer op \'[I]xxx miljoen mensen kunnen het niet mis hebben[/I]\'.\r\nNatuurlijk kan dat, kijk maar naar de geschiedenis. En \'het mis hebben\', ik zeg niet dat ze het mis hebben, ik bestrijd alleen jouw argumenten.\r\n\r\nDe enige reden waarom het marktaandeel van Microsoft zo groot is omdat ze begin jaren \'80 een deal hebben gesloten met IBM, de grootste computerfabrikant ooit, en hun OS op alle IBM PCs mochten plaatsen, standaard, geen competitie toegestaan. \r\nTotdat eind jaren \'80 Compaq met succes dit IBM-monopolie wist te doorbreken en er talloze \'klonen\' op de markt verschenen: goedkoop en van wisselende kwaliteit. Maar wel met de basis-architectuur van IBM en dus alleen geschikt voor Microsoft OS. Massaproduktie. \r\nApple was alleen actief op de business markt en DTP e.d. Pas met de introductie van de iMac in 1998 gingen ze zich op de consumenten PC markt begeven. Vanwege de hoge prijs en de incompatibiliteit [eigen software en hardware architectuur] bleven ze [I]tot een paar jaar geleden[/I] een marginale speler met een soort cult status.\r\n \r\nDe afgelopen jaren [I]zijn de prijzen enorm gedaald[/I] en zijn ze op Intel processors overgestapt. Daardoor werd het eenvoudiger om software te ontwikkelen voor het MacOS. Tegelijkertijd kreeg Windows meer en meer problemen met virussen e.d. [internet gebruik met alle daaraan verbonden risico\'s] De Mac is daar praktisch immuun voor. Het resultaat was, zoals ik al heb aangetoond, een trend omkeer: Apple OS-gebruik steeg met 50% in 2 jaar en Windows heeft een continu dalende lijn moeten accepteren. Dat zijn harde feiten.\r\n\r\nJij hebt het over vooroordelen, maar de talloze links met harde data zeggen wat anders. Daar heb je niks tegenin te brengen.\r\n\r\nIn feite is mijn punt dat je waar voor je geld moet krijgen. Naar mijn idee krijg je dat bij Apple wel en bij Windows niet. Het systeem is potentieel onveilig en instabiel. Dat is niet alleen [I]mijn[/I] bewering, maar die van de gebruikers, zowel zakelijk als professioneel. Ik heb je al vele links gegeven. \r\nEn waarom denk je dat het marktaandeel van Windows [I][B]continu daalt de afgelopen jaren[/B][/I]terwijl ze goedkoper zijn ? En volgens jou meer waar voor hun geld bieden ? De markt heeft altijd gelijk. En die is al jaren negatief voor Windows.\r\n\r\n:confused:
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;449071]knipprogramma voor draadloos muziek streamen ? Volgens mij ben je in de war.\r\n\r\nHierop inhakend: je meldt regelmatig dat er voor van alles en nog wat, dat niet standaard in het OS [lees : VISTA] aanwezig is, genoeg software te downloaden valt. Dat is wel een heel zwak argument. [I]Zielig[/I] ook, een beetje. Nu begrijp ik ook waarom er [volgens jou] veeeel meer software voor Windows is... [B]dat is gewoon [I]nodig[/I] om tekortkomingen van soft- en hardware te compenseren.[/B][/QUOTE]\r\n\r\nNee, je bekijkt het weer vanuit een hele verkeerde invalshoek. Bij Windows heb je gewoonweg veel meer keuzes door al die gratis software, waardoor je het exact zo kan krijgen als je zelf wilt.\r\nVandaar dat veel softwaremakers programma\'s maken zoals zij die het liefst zien.\r\nHierdoor wordt de keuze die je hebt veel groter dan het bij een Mac is.\r\nIk geeft toe dat je door het ruime aanbod van software vaak door de bomen het bos niet meer ziet, maar dat heeft niets met Windows zelf te maken maar met het feit dat windows zo populair is, dat heel veel mensen het wiel opnieuw uit proberen te vinden.
Link naar reactie
[QUOTE]Heb je het nu over een Britse consumentenbond?????[/QUOTE]\r\n\r\nBegrijpend lezen is niet je sterkste punt begrijp ik [en ik denk vele anderen met mij] ondertussen. Je wilt gewoon niets toegeven.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Een handleiding van 30 pagina\'s moeten lezen voordat ik aan de slag kan noem ik ook problemen, dus nogmaals, ik heb nimmer onderproblemen ondervonden bij het aansluiten van zo\'n schijf, dus ik ben erg benieuwd waar het bij jullie verkeerd is gegaan onder Windows....[/QUOTE]\r\n\r\nJe bent een grapjas. 30 pagina\'s zijn nodig om een doorsnee Windows gebruiker het ding aan de praat te laten krijgen, tegenover plug-n-play op de Mac...\r\n\r\nIk denk dat voor iedereen die deze discussie intussen wel duidelijk is dat jij [B]niet argumenteert[/B], maar gewoon \'welles nietes\' wil spelen.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE]\r\nNee, Leopard is [B]niet [/B]goedkoop, want als ik nu naar de winkel ga om het aan te schaffen, moet ik er een Mac bij kopen om er mee te kunnen werken.....[/QUOTE]\r\n\r\nJouw Vista draait ook op een wasmachine ? Moet je daar geen PC voor hebben dan ? Een recente ? \r\n Is er hier iemand die zonder extra kosten te maken VISTA op een 4 jaar oude PC heeft draaien ? VISTA gebruikers hebben flink moeten upgraden, dat kost geld, daar ga je met je \'Apple is duur\'.\r\n\r\n[QUOTE]\r\nIs niet waar, je hebt geen dingen genoemd die wel op een Mac kunnen en niet op Windows, anders dan op een andere manier bepaalde instellingen gebruiken. Totaal niet belangrijk voor de meeste aspirant kopers.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nLees mijn eerdere post nog maar eens na - al die gebruiksvriendelijke dingen die [I]standaard[/I] in het MacOS zitten die ik noemde, en die [I]niet [/I]in Windows zitten, nee, daar moet je iets voor downloaden, installeren, drivers.... natuurlijk is er meer software voor Windows. [I]Dat is gewoon nodig.[/I] En jij beslist weer wat niet belangrijk is voor aspirantkopers... kijk naar de trend - cijfers spreken voor zich.[I] Gebruiksvriendelijkheid[/I] is misschien wel [I]het belangrijkste[/I] voor de gemiddelde koper.\r\n\r\n[QUOTE]\r\nIk zou zeggen: ga zelf eens naar sites van grote hardware leveranciers/fabrikanten en kijk daar eens hoeveel van hun producten wel werken met Vista en voor hoeveel van die producten ook Mac support bestaat.\r\nPak gewoon Logitech eens. Van de (bijvoorbeeld) 30 modellen webcams, hoeveel hebben drivers voor en Mac?\r\nEn ga nu niet lopen te roepen \'een Mac heeft al een webcam\' want veel Windows pc\'s, monitoren en laptops hebben dat ook al.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nNoem mij eens eentje die niet op een Mac werkt ? Plug-n-play, al die dingen worden \'native\' ondersteund vanuit het OS, geen drivers nodig zoals met windows...\r\n\r\n\r\nWaar blijft die lijst met printers, trouwens ?
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;449080]Klopt toch ook?\r\nIk heb geen link nodig, ik weet dat Apple iets stijgt. Maar dit is zo marginaal, dat het geen naam mag hebben en ook nog eens een momentopname.\r\nApple zal Windows nimmer voorbijstreven, tenminste niet in ons leven...[/quote]\r\nVoorbij streven is ook niet nodig en een momentopname:confused:\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Ik zeg niet dat je niet kan videobewerken (sterker nog, dat kon vroeger veel beter op een Mac dan onder Windows), ik zeg alleen dat het onder Windows tegenwoordig beter gaat vanwege de gebruikmaking van snellere videokaarten, betere processoren en 64-bit software.\r\nEn dat jouw pc vastloopt met Picasa, dat zegt iets over de kwaliteit van jouw pc en niet over Picasa of Windows waar ik ook probleemloos mee werk. [/quote]\r\nMac OSX 10.5 Leopard is 64 bit, daarbij heb ik voor mijn werk een Toshiba Tecra met een intel C2D (T5670) @ 1.80 GHz.\r\nWindows XP Professional met Service Pack 3 er op geinstalleerd dus lijkt me niet veel mis te zijn.\r\n[url]http://www.apple.com/nl/macpro/technology/leopard.html[/url]\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Ook andersom kan ik ze noemen.... De verkoopcijfers laten vooralsnog zien dat tegen elk bedrijf/instelling dat Mac gaat gebruiken, een veevoud bedrijven/instellingen Windows gaan gebruiken.[/quote]\r\nTuurlijk zal ik ook nooit ontkennen maar Apple en Linux stijgt wel, ik zie dit in mijn werkomgeving (RuG).\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Als je al weet dat 40% van de Windows gebruikers regelmatig (moderne) games willen spelen, al dan niet als hoofddoel voor de pc, dan is het voor die kleine groep (maar altijd nog groter dan de gehele groep Applegebuikers) helemaal niet relavant om een Windows pc met een Mac te vergelijken, want die Mac is totaal ongeschikt voor hetgeen die mensen willen doen....... Andersom kunnen Mac gebruikers wel alles op een Windows pc doen......[/quote]\r\nZo zeg jij dit niet, jij zegt en ik quote....\r\n\r\n[I][QUOTE]Zoals ik al eerder vroeg, draai het eens om... Waarom zou ik veel te veel geld uitgeven voor een Mac die minder kan dan een goedkopere pc ([B][B]vooral gamen wat meer dan 40% van de Windows gebruikers vaak doen, dus geen onbelangrijk punt[/B][/B]) en waarbij ik dan niet eens de keuze heb om dat ding zo te configureren als ik zelf zou willen.[/QUOTE][/I]\r\nJij hebt het over een punt die niet onbelangrijk is namelijk gamen, meer dan 40% van de Windows gebruikers gamed vaak. Geef mij eens aan in een link hoe je aan deze meer dan 40% komt.\r\nAls ik in mijn omgeving kijk dan zijn er sowieso 10 computers waarvan 2 mensen af en toe gamen de meesten zijn aan het msn-en hyven enz.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Nee, dat is niet waar, ik denk dat maar 10% kiest om een pc aan te schaffen specifiek en alleen voor games. Die 40% die ik noemde is een groep die \'ook\' spellen willen spelen, maar de pc is in de eerste instantie als een all round pc aangeschaft.\r\nEnne... ik heb een X-Box, nintendo Wii, en een Playstation, maar de spelervaring op die dingen kan voor mij toch niet tippen aan de spelervaring die ik op mijn pc beleef hoor....\r\nMaar goed, dat is een heel andere discussie.....[/QUOTE]\r\nDat is gelukkig persoonlijk.....\r\nEn de 10% of 40% link graag\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Ik ben echt niet de enige die een probeem met de prijs heeft hoor... Waarom denk je dat er in verhouding met normale pc\'s zo weinig Apples verkocht worden :confused:[/quote]\r\nIk kan het niet nagaan maar jij zit er zo dik op met de prijs waar maak jij je druk om, ik wordt sowieso geen klant van jouw te ver weg.\r\nEn als ik in jouw ogen belachelijk veel geld uit geef aan een systeem waar ik me prettig bij voel is er toch niks aan de hand of wel.\r\nHet is mijn keuze ik schaf het aan jij niet, ik heb het er voor over en dat zijn er heel veel meer mensen die er ook zo over denken.\r\n\r\nMensen die zeiken over de prijs begrijp ik sowieso niet het hoeft niet, en daarom berijp ik jouw ook niet.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Ik heb eerder in dit topic al enkele dingen genoemd die ik \'letterlijk\' voor mijn neus heb staan. Wat ik daar noemde is natuurlijk maar een topje van de ijsberg en dat weet je zelf ook..... Het gaat voor apple gebruikers de laatste tijd gelukkig de goede kant op met, maar het zal nooit zo worden als voor Windows.[/quote]\r\nZoals wat ik he tot nu toe ieder apparaat aangesloten en het werkt nooit problemen, zelf een printer van 5 jaar oud werkte perfect. Deze printern werd niet eens ondersteunt op de pc van mijn pa, hij heeft vista (die overigings perfect werkt).\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Precies, zoals ik al eerder vertelde, een Mac gebruiker denkt dat hij tot de 10% slimme mensen behoord en Windows gebruikers tot de 90% domme gebruikers.....[/quote]\r\nOnzin weet jezelf ook wel het meerder deel zal naar een grootgrutter gaan een iets kopen wat men kent. Dit geeft niet aan of een Mac suprieur is want dat heb ik NOG NOOIT gezegd. Jij weet ook wel dat als je 10 mensen op straat aanspreekt die een pc gaat kopen wat het meerder deel gaat doen.\r\n\r\nDit is een opmerking slaat natuurlijk nergens op.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Maar wat is dan het probleem met Windows :confused: Wat maakt het nu uit of je hem \'echt\' opent of niet :confused::confused:[/quote]\r\nLees even terug in osx 10.5 kan je snel kijken dat is ook wat er eerder werd aangegeven.\r\nCMD+Y en je krijt Quicklook je kan dan de file bekijken, lezen enz zonder openen.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Waar haal je deze nonsens nou vandaan????? Niks is gratis, je betaald een bepaald bedrag omdat er bluetooth en Wifi bij in begrepen is.[/quote]\r\nNee bij een Mac Pro moet je het erbij kopen en bij een mini krijg je het er bij\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Bij elke Windows pc krijg je gratis \'dubbel\' geheugen...... ook zo\'n lekkere opmerking. Jij snapt niet erg veel van marketing en commercie he? Geeft niet hoor..... En weet je wat? Koop je bij mij, dan doe ik doe er ook nog gratis Windows vista bij......[/QUOTE]\r\nMarketing en commercie snap ik wel, maar kijk even verder, weet ook wel dat er dingen geroept worden zoals bij andere winkels.\r\nHet bekende van voor is zoiets, laatst zag ik bij de V&D een artikel van (geen bedrag) voor (een bedrag) en was gewoon de oude prijs maar werd verkocht.\r\nEn nee bij jouw koop ik niet is te ver weg.\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Weet je dat er in Nederland een wet is die zegt dat als je iets [B]gratis[/B] of [B]extra[/B] krijgt, dat je dat dan kan weigeren en daarvoor 50% van de waarde contant kan vragen?\r\nDoe dat eens bij Apple, zeg dat je die Wifi en die bluetooth niet wilt en vraag daar 50% contant geeld voor, dan pas zie je of het echt grattis is......[/QUOTE]\r\nHet zal best wat wil je er mee zeggen?????\r\nWindows zit ook \"gratis\"bij iedere pc maar als ik dit niet wil krijg jij geen geld terug teminste het is mij nog nooit gelukt\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080]Je verteld het verkkerd, 80% geeft [B]wel[/B] om de prijs en koopt daarom geen Apple....:p[/QUOTE]\r\nWeer een opmerking die ik maar als grapje zal zien\r\n\r\n[QUOTE=qpc;449080][QUOTE]Geef mij nu eens aan wat er aan het OS slecht is, maar aangezien jij hier geen kaas van gegeten heb zal dat moeilijk worden.\r\n[/QUOTE]\r\nIk heb [B]nimmer [/B]en [B]nergens [/B]gezegd dat OS-X slecht is, waarom leg je dat nu voor mijn voeten?????? [B]Over zwakte gesproken[/B]..... Het tegendeel is waar, de meeste Apple gebruikers, jullie zeker, doen niets anders dan Windows onderuithalen en bashen, zonder dat jullie ook maar enig verstand van zaken hebben, het zijn alleen maar vooroordelen.[/QUOTE]\r\nHo ho ik haal Windows niet onder uit jij bent de hele topic bezig met je geklaag over de prijs en games niks anders alleen dit.\r\nIk heb zelfs gezegd dat Vista MITS de juiste configuratie ABSOLUUT geen slecht os is zoek het maar op.\r\nOok heb ik ergens gezegd dat ik objectief ben en iets aanraad en niet opdring.\r\n\r\nWil jij een Windows pc ga ik met jouw kijken naar een Windows pc, voorbeeld mijn ouders heb wel gezegd neem Core 2 Duo en geen Pentium 4 dat wilde hij eerst i.c.m. Vista.\r\n\r\nMaar blijven hameren over de prijs en de games is een zwakte van jouw kant.
Link naar reactie
QPC lijkt bezig te zijn met een uitputtingsslag, hij gaat maar door met \'welles/nietes\', links met objectieve cijfers en analyses, notabene van Microsoft zelf, hij wil er niks mee. \nEn dan dat prijs-gedoe, uitputtende argumenten van mijn kant, maar geen argumenten van hem behalve die zielige steekjes onder water. Ik denk dat ondertussen zelfs de meest simpele ziel die deze discussie heeft gevolgd wel min of meer door heeft hoe het zit, wie argumenten heeft en wie alleen maar \'welles/nietes\' zit te roepen. \n\nKijk eens op deze link : vorig jaar heeft Microsoft de prijzen van VISTA zowat gehalveerd om nog wat te verkopen. De duurste VISTA was 549 euro, daar heb je een complete Mac Mini voor, incl Leopard, dat Vista qua mogelijkheden de baas is zoals al eerder toegelicht. En dan nog geld toe. Hoezo Apple duur ?\n\n[url]http://www.clickx.be/nieuws/81188/microsoft-knipt-in-prijzen-vista/[/url]\n\nEn hier is de reden waarom ze de prijs moesten verlagen :\n[url]http://www.elsevier.nl/web/artikel/softwaredemislukkingvanvista.htm[/url]\n\n\nEn hier, de nieuwe release van IE8 zal de mensen weer heel wat hoofdbrekens bezorgen: \n[url]http://www.clickx.be/nieuws/98719/microsoft-com-niet-compatibel-met-internet-explorer-8/[/url]\nEn het is een niet verwijderbaar, essentieel onderdeel van het OS, dus je betaald er ook nog voor.\n\nHier is een leuke download voor al die mensen die problemen hebben met video\'s afspelen op Vista, gelukkig gratis ditmaal.\n[url]http://www.clickx.be/downloads/93503/veel-video-op-vista/[/url]\n\nAllemaal codecs die native in Leopard zitten....\n\n\n\nAls we het opgeven en niet meer reageren heeft hij het laatste woord weer en kan ie tevreden z\'n Wii weer opstarten en zich ontspannen.
Link naar reactie
[QUOTE]50% stijging is marginaal... ?[/QUOTE]\r\n\r\nniet voor Apple, maar wel voor het verlies aan Apple van Micrososft.\r\nEen simpel rekensommetje leert namelijk dat die 50% stijging van Apple maar een paar % verlies voor Microsoft oplevert...\r\nMicrosoft geeft ook zelf te kennen dat ze totaal niet \'bang\' zijn voor verlies aan Apple, maar wat meer bezorgt is over het verlies aan Linux varianten.\r\n\r\n\r\n[QUOTE][B]Noem eens een aantal[/B] ? Zie nogmaals deze link over hoe tevreden de overstappers zijn :[/QUOTE]\r\n\r\nBekijk de cijfers maar in pure aantallen verkocht Apple\'s en vekochte Windows pc\'s.\r\nMaar ik haal het niet aan, laat degene die het aanhaalt de precieze cijfers maar zoeken.\r\n\r\n[QUOTE][url]http://upload.wikimedia.org/wikipedi...changewave.png[/url]\r\n\r\nDe [B]trend[/B] is duidelijk...\r\n\r\n[url]http://www.pcworld.com/article/id,14...s/article.html[/url]\r\n\r\n[url]http://www.infoworld.com/article/08/...ailures_6.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nZal natuurlijk wel weer een \'Windows\' fout zijn, maar ik kan jouw links niet bekijken.\r\n\r\n[QUOTE]En we weten nog steeds niet wat je niet op een Mac kunt doen wat je ook niet op een PC kunt doen, afgezien van games...[/QUOTE]\r\n\r\nMoet je even wat beter terug lezen.\r\n\r\n[QUOTE]Elders zeg je dat je, mocht je daaraan behoefte hebben, een iPOD zou aanschaffen \'want het is een uniek apparaat\' . [ Wat is er uniek aan ? Dit terzijde.. ][/QUOTE]\r\n\r\nDat heb ik ook uitgelegd dacht ik, momenteel is er geen apparaat (zover ik weet) dat dezelfde eigenschappen kan bieden als de iPod. Mocht dit wel het geval zijn, dan zou ik (indien ik er een zou willen aanschaffen) eerst een vergelijking maken in prijs/prestatie en daar mijn keuze vanaf laten hangen, niet vanwege het \'merk\'.\r\n\r\n[QUOTE]Dat geldt ook voor de Mac, \'uniek\'. [/QUOTE]\r\n\r\nDus zeker niet geschikt voor de grootste groep pc gebruikers...\r\n\r\n[QUOTE]Er zijn vele alternatieven voor de iPOD die hetzelfde doen, idem voor de iPHONE, maar die apparaten zijn meer dan alleen maar functioneel, ze zijn ook [I]onderdeel van een life-style[/I]. [/QUOTE]\r\n\r\nIn dat geval zou ik zeker niet als eerste kiezen voor een duurder apparaat, alleen maar omdat de vormgeving anders is....\r\n\r\n[QUOTE]Dat geldt ook voor de Mac. In 2008 werd Apple genoemd als het coolste merk door jongeren. Door de voortdurende securityproblemen en de VISTA ramp kreeg Microsoft een steeds slechtere naam.[/QUOTE]\r\n\r\nDoet niet af aan het feit dat er per verkochte Mac nog steeds zo\'n 7 of 8 Windows pc\'s verkocht worden. En vergeet niet, uiterlijk van een pc heeft niets met Microsoft te maken, bij Apple is dat wel het geval omdat je het OS-X tesamen met de hardware koopt die Apple voor jou heeft uitgezocht.\r\n\r\n[QUOTE] Een Swatch-horloge heeft [B]exact hetzelfde binnenwerk[/B] als een veel duurder Zwitsers merkhorloge [worden alle geproduceerd door ETA SA, eigendom van SWATCH], maar toch betalen mensen graag meer voor een Omega oid. Enz. enz. [/QUOTE]\r\n\r\nVaak alleen maar om stoer te doen of om een beetje een ander de ogen uit te steken. Zegt vaak meer over de koper dan over het product (zoals je zelf al aangeeft).\r\n\r\n[QUOTE]Je wilt het gewoon niet toegeven dat je argumenten [te duur, incompatibel] kant nog wal raken. Mijn tegenargumenten betreffende incompatibiliteit[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb nog nergens iets van jou gelezen die jouw beweringen van \'incompatibiliteit\' beamen.....\r\n\r\n[QUOTE]en prijs , plus, als mensen het willen betalen, is er toch geen probleem ? Je krijgt niet een doorsnee PC voor dat geld, etc etc..] heb je niks zinnigs op te zeggen.[/QUOTE] \r\n\r\nHeb ik wel zeker wat op te zeggen, zoals je al vele keren eerder hier hebt kunnen lezen. Dat mensen er geld voor over hebben, wil nog niet zeggen dat het ook meteen een beter product is..... Volgens mij haalde je zelf eerder al aan ; \"duurder is niet altijd beter\".\r\nNou, daar ben ik het dus mee eens in het geval van Apple producten.\r\n\r\n[QUOTE]In feite komt jouw argumentatie neer op \'[I]xxx miljoen mensen kunnen het niet mis hebben[/I]\'.\r\nNatuurlijk kan dat, kijk maar naar de geschiedenis. En \'het mis hebben\', ik zeg niet dat ze het mis hebben, ik bestrijd alleen jouw argumenten.[/QUOTE]\r\n\r\nAndersom.... Door Apple gebruikers wordt er eigenlijk gezegd dat miljoenen mensen het [B]juist [/B]mis hebben....\r\n\r\n[QUOTE]De enige reden waarom het marktaandeel van Microsoft zo groot is omdat ze begin jaren \'80 een deal hebben gesloten met IBM, de grootste computerfabrikant ooit, en hun OS op alle IBM PCs mochten plaatsen, standaard, geen competitie toegestaan. \r\nTotdat eind jaren \'80 Compaq met succes dit IBM-monopolie wist te doorbreken en er talloze \'klonen\' op de markt verschenen: goedkoop en van wisselende kwaliteit. Maar wel met de basis-architectuur van IBM en dus alleen geschikt voor Microsoft OS. Massaproduktie. [/QUOTE]\r\n\r\nAls die de enige reden zou zijn, denk je dan niet dat er na bijna 30 jaren een kentering plaats zou hebben gevonden? Daar dit niet het geval is, zegt dat genoeg.....\r\nEn een \'basis-architectuur, dus alleen geschikt voor MS\', die tijd is geweest, het is tegenwoordig helemaal andersom en is Apple de afwijkende eend in de bijt.\r\n\r\n[QUOTE]De afgelopen jaren [I]zijn de prijzen enorm gedaald[/I] en zijn ze op Intel processors overgestapt. Daardoor werd het eenvoudiger om software te ontwikkelen voor het MacOS. Tegelijkertijd kreeg Windows meer en meer problemen met virussen e.d. [internet gebruik met alle daaraan verbonden risico\'s] De Mac is daar praktisch immuun voor. Het resultaat was, zoals ik al heb aangetoond, een trend omkeer: Apple OS-gebruik steeg met 50% in 2 jaar en Windows heeft een continu dalende lijn moeten accepteren. Dat zijn harde feiten.[/QUOTE]\r\n\r\nDie \'harde\' feiten ontken ik ook niet, het feit blijft dat ondanks de enorme groei van Apple, er maar een heel klein percentage van Windows gebruikers overstappen. Er worden nog steeds vele malen meer Windows pc\'s verkocht dan Apple\'s.\r\n\r\n[QUOTE]Jij hebt het over vooroordelen, maar de talloze links met harde data zeggen wat anders. Daar heb je niks tegenin te brengen.[/QUOTE]\r\n\r\nJij hebt erg veel moeite met rekenen en met iets in perspectief te zien... Geeft niet hoor, want inderdaad, de[B] harde feiten [/B]zijn nog steeds dat het Apple vanaf hun ontstaan niet in staat is geweest op maar dicht in de buurt van Microsoft te komen...\r\n\r\n[QUOTE]In feite is mijn punt dat je waar voor je geld moet krijgen. Naar mijn idee krijg je dat bij Apple wel en bij Windows niet.[/QUOTE] \r\n\r\nInderdaad, dat is naar [B]jouw[/B] idee.... Tegenover elke persoon die jouw mening deelt, staan er 8 die dat niet delen.... Ook dat zijn harde feiten...\r\n\r\n[QUOTE]Het systeem is potentieel onveilig en instabiel. Dat is niet alleen [I]mijn[/I] bewering, maar die van de gebruikers, zowel zakelijk als professioneel. Ik heb je al vele links gegeven. \r\nEn waarom denk je dat het marktaandeel van Windows [I][B]continu daalt de afgelopen jaren[/B][/I]terwijl ze goedkoper zijn ? En volgens jou meer waar voor hun geld bieden ? De markt heeft altijd gelijk. En die is al jaren negatief voor Windows.[/QUOTE]\r\n\r\nHier ga ik gewoonweg niet meer op in, dit herhaal je nu voor de vierde kee, terwijl ik al de drie voorgaande keren heb aangegeven welke oorzaken daar aan ter grondslag liggen.
Link naar reactie
[QUOTE]Begrijpend lezen is niet je sterkste punt begrijp ik [en ik denk vele anderen met mij] ondertussen. Je wilt gewoon niets toegeven.[/QUOTE]\r\n\r\nWel eens nagedacht over het feit dat begrijpend lezen afhangt van het begrijpend schrijven? En nee, ik ga niet toegeven aan iets wat gewoonweg niet klopt. Jij gebruikt links die daarna achterhaald zijn, maar daar rep je in het geheel niet over...\r\n\r\n[QUOTE]Je bent een grapjas. 30 pagina\'s zijn nodig om een doorsnee Windows gebruiker het ding aan de praat te laten krijgen, tegenover plug-n-play op de Mac...[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben die mensne nog niet tegen gekomen die 30 pagina\'s nodig hebben om een stukje hardware aan de praat te krijgen, maar goed, ik ken jouw kennissenkring ook niet.....\r\n\r\n[QUOTE]Ik denk dat voor iedereen die deze discussie intussen wel duidelijk is dat jij [B]niet argumenteert[/B], maar gewoon \'welles nietes\' wil spelen.[/QUOTE]\r\n\r\nHad net zo goed een uitspraak van mij kunnen zijn.....\r\n\r\n[QUOTE]Jouw Vista draait ook op een wasmachine ? Moet je daar geen PC voor hebben dan ? Een recente ? [/QUOTE]\r\n\r\nje begint weer met je tunnelvisie, ik weet zeker dat je begrijpt wat ik bedoel, maar je wilt het het niet horen.\r\n\r\n[QUOTE]Is er hier iemand die zonder extra kosten te maken VISTA op een 4 jaar oude PC heeft draaien ? VISTA gebruikers hebben flink moeten upgraden, dat kost geld, daar ga je met je \'Apple is duur\'.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, ik ken er genoeg, dus ook hier zullen er zat zijn....\r\n\r\n[QUOTE]Lees mijn eerdere post nog maar eens na - al die gebruiksvriendelijke dingen die [I]standaard[/I] in het MacOS zitten die ik noemde, en die [I]niet [/I]in Windows zitten, nee, daar moet je iets voor downloaden, installeren, drivers.... natuurlijk is er meer software voor Windows. [I]Dat is gewoon nodig.[/I] En jij beslist weer wat niet belangrijk is voor aspirantkopers... kijk naar de trend - cijfers spreken voor zich.[I] [B]Gebruiksvriendelijkheid[/I] is misschien wel [I]het belangrijkste[/I] voor de gemiddelde koper[/B][/QUOTE].\r\n\r\nIn dat geval moet je het zelf toch ook vreemd vinden dat er niet meer Mac gebruikers zijn dan Windows gebruikers? En dat na al die lange jaren dat Mac al zo vreselijk veel beter is dan Windows......\r\n\r\n[QUOTE]Noem mij eens eentje die niet op een Mac werkt ? Plug-n-play, al die dingen worden \'native\' ondersteund vanuit het OS, geen drivers nodig zoals met windows...[/QUOTE]\r\n\r\nGeen zin meer in.....\r\n\r\n[QUOTE]Waar blijft die lijst met printers, trouwens ?[/QUOTE]\r\n\r\nWaar haal jij het idee vandaan dat ik een lijst voor jou zou willen maken :confused:
Link naar reactie
[QUOTE=queenfanmichel;449121]Je kan altijd Mac OSX 10.5 zonder veel problemen installeren op een Dell Mini zie:[url]http://i.gizmodo.com/5156903/how-to-hackintosh-a-dell-mini-9-into-the-ultimate-os-x-netbook[/url][/QUOTE]\r\n\r\nKunnen en mogen zijn 2 verschillende zaken...... Ik denk niet dat het zinvol en wenselijk is om hier handleidingen te plaatsen hoe je illegaal bepaalde software kan gebruiken/installeren.
Link naar reactie
We vatten het simpel samen.\n\nQPC stelt, kort samengevat, dat de Mac\'s te duur zijn, dat er weinig software voor is en dat ze niet-compatibel zijn met veel randapparatuur. Ook meent hij dat je eea niet kunt configureren zoals je dat zelf wilt. Dat de Mac niet geschikt is voor gamen zijn we het volkomen over eens. \n\nVervolgens kan hij mij [B]geen randapparatuur noemen[/B], [zoals printers en Logitech webcams - waar hij over begint], [B]die niet werken[/B] met de Mac. \n\nOok kan hij mij niet vertellen wat je niet op de Mac kunt doen, maar wel op een Windows PC [qua software]. Er wordt eenvoudig weg niets genoemd, behalve gamen. Ik kan daarentegen een reeks dingen opnoemen die niet op een Windows OS kunnen, maar wel op MacOS. Gratis, en standaard. Dingen die de gebruiksvriendelijkheid verhogen, niet onbelangrijk... \nWel stelt QPD, dat je veel dingen [B]beter[/B] op een Windows PC kunt doen. Dat is echter [I]niet meer dan een mening[/I], want de feiten [verkoopcijfers dalen al jaren voor Windows, terwijl ze stijgen voor de Mac en voor Linux] wijzen anders uit. Vooral sinds Vista op de markt kwam gaat het slecht met Windows. \n\nIn dit artikel wordt VISTA als 2e genoemd in een Top 25 van grootste technische flops aller tijden:\n[url]http://www.infoworld.com/article/08/01/21/03FE-25-tech-failures_6.html[/url]\n\nTerwijl in dit artikel Vista zelfs op 1 staat als de grootste technische flop uit 2007 :\n[url]http://www.pcworld.com/article/140583-5/the_15_biggest_tech_disappointments_of_2007.html[/url]\n\nIn dit grafiekje zien we dat ook de zakelijke wereld niet veel van VISTA moet hebben, ten faveure van Mac:\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/File:Xpvistaleopardchangewave.png[/url]\n\n\nSneu voor Microsoft, want ze doen echt wel hun best. Windows 7 moet alles weer goedmaken.\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Windows_Vista[/url]\nEen van de redenen waarom VISTA zo teleurstelde was dat veel randapparatuur er niet mee wilde werken, en ook veel software had problemen. Dus hardware moest worden vervangen en software ge-upgrade, of beide. \nDat kost geld. \n[B]Ook Vista zelf is duur[/B]: aanvankelijk is de meest uitgebreide versie [die min of meer vergelijkbaar is met het 129 euro kosttende MacOS] ruim 500 euro [meer dan een complete MacMini incl. alles] en dan incl. bugs en security problemen, die ook weer geld kosten om op te lossen, etc etc. Ondertussen draait het nieuwste MacOS prima op tot 8 jaar oude computers, stuurt alle randapparatuur probleemloos aan en heeft een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. Hoezo is de Mac duur ? Dat blijkt zeer relatief. Op de lange duur is ie zelfs goedkoop, want als je na bijv. 6 jaar trouwe dienst toch wat anders wilt, dan blijk je er nog steeds 200-300 euro voor te vangen. En weg is je prijsverschil ! \nDan qua configureren van je Mac, afgezien van het uiterlijk kun je [I]letterlijk alles aanpassen[/I] aan je wensen. Je desktop, icons, indeling, upgraden van disks, RAM, allemaal geen probleem. \n\nQPC begint ook graag over videokaarten of soundblasters die niet werken met de Mac. De genoemde kaarten zijn voor gamers heel interessant, maar verspilling van geld voor ieder ander. En gamen doen we niet op de Mac. Als professional werkzaam in de multimedia kan ik stellen dat de standaard monitors en videokaarten van de Mac ruimschoots voldoen aan alle eisen voor DTP en video postproduktie. Beslist waar voor je geld. Als je met pro audio wilt werken: alle industry-standard Digidesign e.a. soortgelijke multitrack-kaarten worden ondersteund in de Mac Pro. Voor het alleen afspelen van muziek e.d. voldoet de aanwezige hardware perfect: digitaal surround HD geluid.\n\nDus eigenlijk blijft er niets over van QPD\'s stellingen, als je het feitelijk bekijkt.\n\nMijn stelling is dan ook dat de standaard Mac een volwaardig, zo niet beter alternatief is [gezien de gebruiksvriendelijkheid en standaard aanwezige software en opties], voor een Windows PC, tenzij je veel wilt gamen. En op de lange termijn zelfs goedkoper.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;449211]Ja, ook dit is kort en net zo kortzichtig als Steven Bas.... Maakt niet uit hoor, Mac gebruikers hebben dat nu eenmaal....[/QUOTE]\r\nDeze reactie geeft maar weer aan jouw kortzichtigheid en gebrek aan inleving.\r\nDat iemand die iets bewust kiest wil er bij jouw tot op een zekere hoogte niet in dat is nu eenmaal jouw gebrek niet die van mij en Steven Bas.\r\n\r\nMaar goed klaag maar lekker door over de prijs en games en kom eens met iets waar mee je aangeeft wat er mis is met Mac OSX zonder dat je weer zoals de gehele topic zeikt als een klein kind over de prijs en de games.\r\n\r\nGeen enkel Mac gebruiker maakt zich daar druk over dit doen alleen Windows gebruikers zoals jij.
Link naar reactie
[QUOTE=queenfanmichel;449215]Deze reactie geeft maar weer aan jouw kortzichtigheid en gebrek aan inleving.\r\nDat iemand die iets bewust kiest wil er bij jouw tot op een zekere hoogte niet in dat is nu eenmaal jouw gebrek niet die van mij en Steven Bas.\r\n\r\nMaar goed klaag maar lekker door over de prijs en games en kom eens met iets waar mee je aangeeft wat er mis is met Mac OSX zonder dat je weer zoals de gehele topic zeikt als een klein kind over de prijs en de games.\r\n\r\nGeen enkel Mac gebruiker maakt zich daar druk over dit doen alleen Windows gebruikers zoals jij.[/QUOTE]\r\n\r\nLeer eens lezen! Nergens heb [B]ik [/B]aangegeven dat er iets mis is met een Mac, jullie zijn degene die van alles mis vinden met windows......\r\nTen tweede, leer eens lezen!\r\nNergens ben [B]ik[/B] over games begonnen, dat werd door iemand anders gedaan en ik reageerde er alleen maar op...... \r\n\r\nHoezo vooroordelen, vooringenomen en volledig subjectief......:confused:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...