Ga naar inhoud

Snelheid van sdkaart in verhouding met snelheid apparaat?


Erikhs69

Aanbevolen berichten

Je hebt verschillende snelheden wat schrijven en lezen betreft van SD kaarten maar heeft het zin als ik een snellere koop als ik niet weet of de apparaten dit aankunnen of maakt diet niet uit? Wil namelijk wat meer gb sd kaarten aanschaffen voor 1 smartphone 2 dashcam en 3 Navigatie. Dus als ik van elk een snellere versie neem ipv de goedkoopste helpt mij dat wat de sd kaart kan wel zo snel schrijven en lezen kan mijn doelstellingen dat ook aan zijn die daarvoor ingesteld of ligt het aan de type apparaten of kunnen die net zo snel schrijven en lezen als de kaart het ook. Als ik bijv. een snelle kaart in een redelijk oude smartphone zetten kan hij de die snelheid dan ook aan ik weet dat er meestal wel een limiet qua opslagruimte is maar ook wat snelheid betreft? Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Voordat ik een te dure kaart koop die een overcapaciteit heeft wat betreft de snelheid die ik toch niet kan benutten aangezien je ze hebt van 10mb tot 48mb+ per seconde.
Link naar reactie
Het is inderdaad zo dat niet enkel de specificaties van sd-cards verschillen op de punten lezen en schrijven maar ook de apparaten. In apparaten zitten zogenoemde: 'controllers' die de taak hebben zo'n sd-card aan te sturen en de ene controller is tot meer in staat dan de andere. Net als bij sd-cards en usb-sticks zijn de meeste fabrikanten (uiterst) schimmig t.a.v. de prestaties, waardoor je enkel met testen in veel gevallen er achter kunt komen wat bij jouw haalbaar en zinnig is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...