Ga naar inhoud

externe hd aan en uitschakelen


Aanbevolen berichten

Ja ik heb weer eens een vraagje:\r\nIk heb een externe hd van western digital en bij mijn oude computer (HP Pavilion met windows XP) schakelde deze hd gelijk met de computer aan -en uit.\r\nNu heb ik een nieuwe computer met windows vista en is dit niet meer het geval.\r\nIk moet dus de hd handmatig aan -en uitschakelen.\r\nHeeft iemand hier een oplossing voor zodat ik de oude situatie weer terug krijg?
Link naar reactie
Hallo HJ1, een aantal mogelijkheden?\r\nDie USB2 schijf is op dezelfde manier aan je nieuwe computer verbonden, zoals \'ie ook aan de oude computer zat, naar ik aanneem? Of is de USB schijf nu aan een externe voedingsbron aangesloten? Bijvoorbeeld via een aktieve USB-hub. Maar als de USB-HD in zijn geheel aangesloten is op een USB uitgang van de PC, dan gaat volgens mij de PC dus niet echt uit, maar blijft stroom trekken en dus geven!
Link naar reactie
Misschien bedoelt Abraham54 dat Windows de PC (door een ander \"power\" beleid) nu niet meer helemaal uitschakelt ?\r\n\r\nDan zou je in \"energie beheer\" moeten zoeken of je USB apparaten kan uitschakelen bij uitschakelen/power down of zo.\r\n\r\nMisschien een BIOS optie, want tegenwoordige MoBo\'s hebben all Flashdrive ondersteuning in de BIOS, en daarmee kan je dan een BIOS flashen vanaf USB-stick, en dan is er nog geen Windows te vinden.\r\n\r\nVerder zou ik in apparaatbeheer - schijven - jouw schijf rechts-klikken, en naar eigenschappen kijken of er beleidsinstelingen voor alleen die drive zijn.
Link naar reactie
Ik weet hier geen oplossing voor, ik kan geen Vista bekijken.\n\nBeleidsregels:\nVoor deze drive staat hij op \"optimaliseren voor prestaties\" en daar zou ik hem laten staan. (het is geen ding wat je vaak verwijdert)\n\nMaar dat daar is niet de juiste instellingen box die je voor dit probleem nodig hebt.\n\nDat je PC opstart als je de drive UIT zet, moet een BIOS instelling zijn op het gebied van energie beheer (power management, waarschijnlijk ACPI)\nKijk eens onder:\n\"Wake up on...\"\nen als daar ook USB bij staat kan je die uit zetten.\n\nEn zoek in de Windows help eens naar ACPI en hoe die in te stellen. (waarschijnlijk rechtsklik bureaublad - egenschappen, of rechtsonderin je taakbalk een klein icoontje)\n\nMaar veel verder kom ik hier niet.
Link naar reactie
Laatste voor mij om te proberen:\r\n\r\nIn \"apparaatbeheer\" onder \"USB poorten\" kan je meerdere USB Root-hubs vinden. Rechtsklik op één, eigenschappen, en dan de tab \"stroom-instellingen (of zo), en daar staat \"Windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen\".\r\nMisschien proberen om dat bij elke root-hub even uit te schakelen. (want je kan niet makkelijk zien wie voor welke USB poort is)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...