Ga naar inhoud

Videokaart upgraden van dimension e521


Aanbevolen berichten

Beste ppl, \r\nIk zit met een lastige vraag en hoop dat ik hier wat raad kan vinden bij jullie.\r\nIk heb de laatste nieuwe dimension e 521 met : \r\nAMDx2 +5600 (2.8Ghz)\r\n2Gb intern geheugen\r\n320Gb sata hard-drive\r\n20inch lcd-scherm\r\nen helaas een 256Mb ati x1300pro videokaart.\r\n\r\nMijn vraag is zou ik er een nvidia 8800gtx erin kunnen steken?\r\nZou ik dan mijn voeding ook moeten veranderen of zelfs meer?\r\n \r\nBtw mijn resolutie staat op 1680x1050 en wnnr ik halo2 speel krijg ik dit in stukken te spelen waardoor het niet echt plezant is :mrgreen: \r\n\r\nHopelijk is er redding :rolleyes: \r\nThx anywayyyy
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;331997]wel je lcd monitor op de juiste waarde ingesteld ???\r\nen die video kaart kan er rustig in\r\n\r\nbij Dell is dat geen probleem[/QUOTE]\r\n\r\nMja ik denk het wel.\r\nIk heb het op 1680x1050 met 60Hgz gezet en dan krijg ik het in stukken door maar als ik deze lager zet bv 800x600 dan gaat het beter maar dan is het beeld niet echt mooi :p .\r\nMaar verder moet ik me geen zorgen maken qua voeding of chipsets ofzo?
Link naar reactie
[QUOTE=Arcenon;332018]Nou het zou handig zijn als je hier even je voeding postte, en ook rekening houdt met de ruimte in je kast omdat de 8800GTX kolere groot is.\r\nEn het is logisch dat het met een lagere resolutie veel beter draait. Je videokaart kan dat spel dan gewoon niet aan op een hogere resolutie.[/QUOTE]\r\n\r\nNou dat is hetgene wat ik niet kan vinden in \"everest\" , hoeveel mn voeding bedraagt dus.\r\nMaar nu is het bijkomend probleem dus of ik genoeg ruimte heb in mn kas? :o \r\nBtw de 8800 moet toch maar in 1 input gaan ofzoiets hopelijk?\r\n Thx
Link naar reactie
Ligt eraan hoeveel watt je voeding nu is...\nJe hebt minimaal een 450 Watt voeding nodig bij een 8800 GTX,\nze raden 600 Watt (staat op de XFX pagina) aan...\n\nWeet je trouwens ook wel zeker dat je moederbord een PCI-e slot heeft? Aangezien de X1300 ook een AGP versie heeft\n\nPS: De 8800 GTX gebruikt de ruimte van 2 sloten (is dus zo breed als 2 kaarten naast elkaar)
Link naar reactie
[QUOTE=Stephan;332030]Ligt eraan hoeveel watt je voeding nu is...\r\nJe hebt minimaal een 450 Watt voeding nodig bij een 8800 GTX,\r\nze raden 600 Watt (staat op de XFX pagina) aan...\r\n\r\nWeet je trouwens ook wel zeker dat je moederbord een PCI-e slot heeft? Aangezien de X1300 ook een AGP versie heeft\r\n\r\nPS: De 8800 GTX gebruikt de ruimte van 2 sloten (is dus zo breed als 2 kaarten naast elkaar)[/QUOTE]\r\n\r\nAuwch, mja dat zou ik dan eens moeten uitzoeken en mn pc\'ke uiteen halen zeker? :p \r\nSecondje hé ;)
Link naar reactie
Ik weet niet of je me helemaal begrepen hebt, \neen 8800 GTX gebruikt niet 2 sloten, maar wel de plek daarvoor...\n\n@de ati 2600\n\nzo te zien gebruikt de 2600 pro maar 1 slot, \nmaar is de 2600 xt hetzelfde verhaal als de GTX..\nVoor de rest weet ik niet wat voor voeding ze je bij die kaarten aanraden\n\n[edit]\nzo te zien gebruikt de 2600 ook 400 watt... (kijk voor de zekerheid zelf ook nog even op google - ati hd 2600 recommended psu )
Link naar reactie
Mijn excuses ik heb idd verkeerd gelezen...\r\nDus ik heb dan wel DENK ik plek voor een 8800GTX of een HD2900 (weet ik verkeerd opgeschreven dernet :p)\r\nMaar het probleem blijft de voeding.\r\nVoor de 2900 heb je 550Watt nodig wat ik niet heb (enkel 305watt).\r\nZou ik misschien eerst mn voeding kunnen oplossen of zit ik vast aan mn 305 watt.\r\nDank bij voorbaat
Link naar reactie
je zit niet vast aan je voeding...\nje kan deze ook gewoon vervangen met een andere...\nlet wel op dat je de goede maat voeding koopt, anders gaat het niet passen, ook moet je even opletten hoeveel pins erop je moederbord gaan (die grote stekker vanuit je voeding die op je moederbord zit aangesloten), je hebt geloof ik een 20 en 24 pins connector...\n\nOok zal ik een hoger aantal watts voeding halen dan dat je minimaal nodig hebt, als je later nog iets extra\'s wilt aansluiten o.i.d.\n\n(hier heb ik trouwens nog even een plaatje voor je opgezocht wat ik bedoelde met 2 slots - [url]http://tweakers.net/ext/i.dsp/1153581932.jpg[/url])
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...