Ga naar inhoud

Powerline achter acces point?


Frits Raaf

Aanbevolen berichten

Vanwege de slechte dekking van het Ziggo wifi-modem heb ik een access point bij Ziggo besteld. Kan ik daar ook m'n TP-Link Powerline adapters op aansluiten? De verminderde dekking wordt overigens veroorzaakt door de dikke muren in mijn "woning": een voormalige school. Het modem staat in de meterkast en daar is het signaal prima (tussen 85 en 120 down). Maar vier muren zijn een te grote barrière om de woonkamer goed te kunnen bereiken, blijkbaar. Ook de Powerline adapters komen tot verschillende, maar fors lagere snelheden: tussen de 10 en 35 down.
Link naar reactie
Volgens mij zijn er afspraken gemaakt om de verschillende merken met elkaar te laten communiceren en zou dat ook moeten kunnen. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met verschillende merken door elkaar nooit de max snelheid zal halen maar dan kan ik niet onderbouwen met een site. De snelheid van je Powerline-netwerk zal er sterk vanaf hangen hoe de stroom door je huis ligt. Maar als je de hele handel al in huis hebt staat niets je in de weg om het uit te gaan proberen. En als je hier dan je bevindingen post zou het voor anderen ook goed zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...