Ga naar inhoud

bedankt voor uw hulp kunt u mij nog met een ander opdracht helpen?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil nu nog een batch bestand maken die de computer kan afsluiten of afmelden na een bepaalde tijd: Menu moet zo uitzien zoals hieronder: • Welkom “naam van de persoon of gebruiker” • Wat wens je te doen? • 1. Afsluiten na een bepaalde tijd • 2. Nu Afsluiten • 3. Nu Heropstarten • 4. uitloggen • 5. In Sluimerstand gaan • 6. Afsluiten afbreken • 0. Menu verlaten • Geef je keuze in:
Link naar reactie
Hierbij de gevraagde batch. Maar omdat ik jouw huiswerk aan het doen ben heb ik "per ongeluk" een fout gemaakt . Het is nu aan jou om er achter te komen welke fout ik gemaakt heb! Heb je het gevonden, dan wordt je de volgende keer gewoon weer geholpen. ;-} @ECHO OFF :MENU CLS ECHO. COLOR A ECHO Welkom student met te weinig tijd. ECHO Wat wens je te doen? COLOR e ECHO. ECHO 1 - Afsluiten na een bepaalde tijd ECHO 2 - Nu Afsluiten ECHO 3 - Nu Heropstarten ECHO 4 - uitloggen ECHO 5 - In Sluimerstand gaan ECHO 6 - Afsluiten afbreken ECHO 0 - Exit SET /P M=Kies 1, 2, 3, ,5, 6, of 0 en druk op Enter: IF %M%==1 GOTO Timer IF %M%==2 GOTO GoDown IF %M%==3 GOTO Reboot IF %M%==4 GOTO Logoff IF %M%==5 GOTO Sleep IF %M%==6 GOTO Break IF %M%==0 GOTO Exit Goto menu :Timer Shutdown /s /f /t 60 GOTO MENU :GoDown Shutdown /s /f GOTO MENU :Reboot Shutdown /r /f GOTO MENU :Logoff Shutdown /l GOTO MENU :Sleep Shutdown /h /f GOTO MENU :Break Shutdown /a GOTO MENU :Exit Exit
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...