Ga naar inhoud

kan iemand mijn helpen om een batch bestand te maken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Maak een batch bestand ‘menu.bat’ dat het volgende doet: Maak het scherm leeg en stel de achtergrond kleur in op zwart en de tekst op groen. Stel de Titel van het scherm in op ‘Keuzemenu’ Toon een menu met volgende opties: 1. Toon de huidige tijd 2. Toon de huidige datum 3. Toon de Windows versie 4. Verlaat het menu Geef je keuze in: Zorg dat bij een foute keuze het menu opnieuw wordt getoond. Toon het gevraagde en ga terug naar het menu (scherm leegmaken) na het indrukken van een toets
Link naar reactie
Dit is antieke computerkunde! Maar ik ben de beroerdste niet. Daar de output direct weer zou verdwijnen heb ik er een pauze gezet na een opdracht. Ook heb ik de output wat meer ruimte gegeven. @ECHO OFF Color A :MENU CLS ECHO. ECHO ............................................... ECHO 1 - Wat is de huidige tijd? ECHO 2 - Wat is de huidige datum? ECHO 3 - Welke versie van Windows gebruik je? ECHO 4 - EXIT ECHO. SET /P M=Kies 1, 2, 3, of 4 en druk op Enter: IF %M%==1 GOTO TmChoice IF %M%==2 GOTO DtChoice IF %M%==3 GOTO WvChoice IF %M%==4 GOTO Exit Goto menu :TmChoice CLS Echo. Echo. Time /t Echo. Echo. Echo Kies een toets om door te gaan... Pause > nul GOTO MENU :DtChoice CLS Echo. Echo. Date /t Echo. Echo. Echo Kies een toets om door te gaan... Pause > nul GOTO MENU :WvChoice CLS Echo. Echo. Ver Echo. Echo. Echo Kies een toets om door te gaan... Pause > nul GOTO MENU :Exit Exit En nou zelf weer je studie oppakken, hoor. Als je hier al op klem loopt zal je het einde van die studie waarschijnlijk niet gaan halen!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...