Ga naar inhoud

Krijg USB memorystick (Sandisk) niet geinstalleerd op Windows 98 SE pc


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een memorystick van Sandisk (cruzer micro). Deze krijg ik alleen niet geinstalleerd op een pc met Windows 98SE (op een pc met XP was dit geen probleem: even erin steken, 10 sec wachten en hij was geinstalleerd).\r\n\r\nOp de site van Sandisk staat een installatieprogrammaatje voor deze stick. Wanneer ik de stappen doorloop die Sandisk beschrijft, llukt het mij maar niet op de stick aan d epraat te krijgen. Bij hardwareinfo op de pc staat dat er voor deze USB stick geen stuurprogramma is geinstalleerd.\r\n\r\nZou ik misschien de software die op de stick staat (beveiliging of zo, het heet U3) er af kunnen halen en de stick kunnen formatteren? Of zou dit niet helpen.\r\n\r\nWie kan mij met dit probleem helpen?
Link naar reactie
Cruzer Micro \n \n \n[B]Windows 98SE Driver[/B]\nDownload Instructions:\nNOTE: Driver is[B] [I]ONLY[/I][/B] for 98SE. The driver is not required for Windows ME, W2k or XP\n[LIST=1]\n[*]Create a folder on the desktop called SanDisk.\n[*]Click on the driver link [URL=\"http://www.sandisk.com/Assets/File/Downloads/USBFlashDrives/cruzer_family/Cruzer_Family_98SE.zip\"][COLOR=#ff0000]here[/COLOR][/URL] (.zip file).\n[*]Choose Open.\n[*]When the WinZip window opens choose extract and point it to the SanDisk Folder. When it is done, open the SanDisk folder.\n[*]Open the \"[I]Cruzer_Family_98SE[/I]\" folder.\n[*]Double click on Setup.exe.\n[*]The install will pop up almost immediately and tell you it is done installing.\n[*]Click OK.\n[*]Plug the Cruzer Micro in.\n \nYou will see some windows about it installing new hardware. Once these have finished your Cruzer Micro is ready to use.[/LIST] \n \nDit heb je precies zo gedaan ??\n \nHet maakt niet uit of je de USB stick er al eerder in hebt gestopt, als je maar niet op iets als \"niet meer vragen\" hebt geklikt.\n \nAnders even kijken bij apparaatbeheer of daar iets staat met een vraagteken...
Link naar reactie
Windows bewaart de registers van de laatste 5 dagen dat je bent opgestart.Bij storingen,kun je dan een van die registers van voor de storing terugzetten. \r\nStart op in de MS-Dos modus met F8 of de CTRL-toets en type \"scanreg /restore\"(zonder de \") dan enter.In het scherm wat dan verschijnt,kun je kiezen van welke datum je het register wilt terugzetten. \r\n\r\nBegin dan met de datum van de dag voor de storing,wil die niet werken,kun je steeds verder terug gaan. \r\n\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Ergens op Net staat een progje gratis downloadbaar, voor W98 om USB-sticks te herkennen. Ik kocht een stickje voordelig van een GB en dat werkte er meteen goed mee.\r\n\r\nWeet niet meer hoe die site heet maar ik zet hier het progje voor je neer, blijft hooguit 7 dagen daar staan:\r\n[url]http://download.yousendit.com/91E8078A6F186849[/url]
Link naar reactie
Terugzetten naar een oude register-backup zal niet helpen zolang Windows98 geen hulpprogje/driver heeft voor het herkennen van USB-sticks. Terugzetten zal dan waarschijnlijk ook niet nodig zijn.\r\n\r\nIk heb dat progje voor je klaargezet maar het is natuurlijk helemaal je eigen keus om een andere kant op te blijven kijken.
Link naar reactie
[QUOTE]Windows bewaart de registers van de laatste 5 dagen dat je bent opgestart[/QUOTE]\n12 Oktober is iets langer geleden dan 5 dagen,dus ben je hier te laat mee :( \n[QUOTE]Terugzetten naar een oude register-backup zal niet helpen zolang Windows98 geen hulpprogje/driver heeft voor het herkennen van USB-sticks.[/QUOTE]\nKlopt,maar het terugzetten van het register was ook niet bedoelt om de stick te laten herkennen,maar om het mogelijk te maken om de driver opnieuw te kunnen installeren ;) \n \nBij een beetje stick,krijg je toch meestal de driver voor Win98op zo\'n mini disk meegeleverd?\n \nGreetz
Link naar reactie
Niks, het lampje van de stick gaat branden, en daarmee is het klaar. Bij deze computer is staat de stick ook niet genoemd als verwisselbaar station.\r\n\r\n@ Willem: \r\n\r\n- Het terugzetten van het register was idd niet bedoeld om de stick dan wel te laten herkennen, maar om de driver voor de stick dan wel te kunnen installeren (alvorens de stick in een USB poort te stoppen).\r\n\r\n- Het programmaatje van je kan ik niet downloaden: als ik op klik, krijg ik te zien: Kan de server niet vinden. Ik zal het morgen nog eens proberen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...