Ga naar inhoud

internet verbinding delen met gescheiden netwerken?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil graag mijn internetaansluiting delen met mijn kind. Echter ik wil niet dat deze op mijn netwerk kan komen met zijn computer. Nu dacht ik zelf dat het misschien een optie was om het volgende te doen: vanaf mijn modem een \"hub\" cq \"splitter\" te plaatsen en dan met 1 aftakking naar de computer van mijn zoon en met een aftakking naar de router van mij. Alleen is het me iet duidelijk of dit werkt. Wie kan me verder helpen?\r\nAlvast bedankt voor de moeite
Link naar reactie
Heb je een router? Dan hoef je zoveel werk niet te verrichten. Je installeert gewoon zowel bij jouzelf alsook bij je kind geen \"bestands- en printerdeling\" want die heb je voor te internetten niet nodig.\r\nJe sluit de pc van het kind ook gewoon aan op de router, dan kan hij internetten.\r\n\r\nAangezien je zelf geen bestands- en printerdeling hebt, en ook geen shares (gedeelde mappen) aanmaakt, is er voor hem ook geen mogelijheid om op jouw pc te komen.
Link naar reactie
antwoord 1: ik heb het standaard modem van telenet. Kan niet achterhalen wat dit voor een modem is. Verder gebruik ik op mijn pc\'s windows xp. Bedankt voor uw reactie. Hopelijk kunt met deze gegevens mij een antwoord geven?\r\n\r\nantwoord 2: Ja, ik heb inderdaad een belkin router. Echter zelf wil ik wel graag tussen mijn eigen computers een netwerk hebben. Dus de bestanden delen is we degelijk de bedoeling. Alleen met de computer van mijn zoon niet. Het is namelijk belangrijk dat de gegevens op mijn computers niet kwijt cq beschadigd en/of verspreid worden. In ieder geval bedankt voor uw reactie!
Link naar reactie
gewoon niet in de zelfde werkgroep zetten? en er voor zorgen dat hij op zijn pc een user heeft met de naam pietje en meer niet en dat jij geen user hebt met de naam pietje?\r\ndat is wat ik zou doen, en je kunt volgens mij ook een wachtwoord instellen voor je shares maar dat weet ik niet meer zeker, dat kan ook onder windows 98 SE zijn
Link naar reactie
Allemaal geen probleem. In dat geval kun je bestands- en printerdeling etc. installeren, ook voor je andere machines.\r\nKijk, het maakt niet uit welke machine je zoon heeft. Hij zal een account moeten hebben op jouw pc om een machtiging te krijgen om er op te kunnen.\r\nHet gemakkelijkste is om dan gewoon geen gebruikersaccount voor hem te maken. Want werkgroepen wijzigen gaat ook wel, maar dat is gemakkelijk genoeg zelf weer te veranderen voor hem.\r\n\r\nIk ga er hierbij van uit dat je wel NTFS hebt en geen FAT.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...