Ga naar inhoud

IP Video Server


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo een vraagje,\r\nMijn systeem: Pentium 4, 3.06Ghz, 512Mb\r\nSweex router\r\nSpeedtouch 510 Modem\r\nIp video server.\r\n\r\nIk heb op internet een Ip video server gekocht, ik heb hem aangesloten op mijn Router (Sweex 4-poort) hij werkt nu in mijn netwerkje thuis onder het adres \"http://192.168.2.100/\"\r\n\r\nNu is de vraag:\r\nIK ZOU HEM OOK GRAAG VIA HET WERK AAN WILLEN KUNNEN. \r\nAlleen dan werkt \"http://192.168.2.100/\" niet omdat dit een intern adres is bij mij thuis.\r\n\r\nNu heeft mijn modem het IP adres 62.131.4X.XXX\r\nWeet iemand hoe ik nu verder moet ? moet ik nu nog een Ipadres aanmaken? \r\n\r\nAls ik dit laatste adres op mijn werk intyp dan kan ik wel inloggen op mijn modem maar ik zie mijn camera/Server niet.\r\n\r\nKan iemand mij dit eens uitleggen hoe ik nu verder moet\r\nmet al die termen van NAT, LAN, DCHP, TPC, enz. ik zie door de bomen het bos niet meer.\r\n\r\np.s. ik heb wel een eigen domein/server.\r\n\r\nBij voorbaat dank
Link naar reactie
Het probleem is dat je van de buitenwereld af niet zomaar je internet ip 192.168.2.100 kunt bereiken.\r\nWat nu zaak is, is om op te zoeken op welke poort deze videoserver werkt. Als je dat weet, dan kun je in de router aangeven dat verkeer van buitenaf op die poort, doorgezet (geforward) moet worden naar het genoemde interne ip adres.\r\nOf anders deze als Virtual Server aangeven (hetgeen de zaak wel onveilig maakt).\r\n\r\nPort-forwarding kun je vaak ook terug vinden onder NATS of PATS of \"special applications\" afhankelijk van mogelijkheden van het modem. Vaak is er zelfs de special applications -en- port-forwarding aanwezig.\r\n\r\nMisschien kun je merk en type van deze ip-videoserver vermelden, dan kunnen we eventueel eens in de handleiding gaan rondneuzen of we daar meer informatie over de werking en poortgebruik kunnen vinden.\r\nOf het moet zijn dat een van de gebruikers alhier er al ervaring mee heeft en je zo kan vertellen wat te doen.
Link naar reactie
Ja ik ben nu bezig om het een en ander op te zoeken, volgens mij zit de poort van die Ipvideoserver op Poort 80, als ik nu mijn Ip adres in typ 62.131.4X.XXX gaat hij naar het inlog scherm van mijn modem, nu is mijn vraagje wat voor adres moet ik intypen om bij de videoserver uit tekomen? dit: 62.131.4X.XXX:80 \r\n\r\nEerst heb ik een modem daarna een sweex router en dan de Ipvideoserver. ?\r\n\r\nBlack tiger nog bedankt voor het advies.
Link naar reactie
Eerst moet je in die sweex router die poort forward maken of je interne machine als virtual server instellen.\r\nAls dat gelukt is en de videoserver draait inderdaad op poort 80, dan moet je vanaf je werk of elke andere plaats inderdaad je 62.131.4x.xxx invoeren. Als je het met je internet browser doet, bijv. Internet explorer, dan hoef je er niet die :80 achter te zetten aangezien IE automatisch gebruik maakt van poort 80 bij het opzoeken van een website.\r\nDus doe je gewoon [url]http://62.131.4x.xxx[/url] en dan zou het moeten werken.\r\nHet signaal komt dan bij het modem binnen die het doorzet naar je sweex router. Daar staat de port forward als je die aanmaakt en deze \"weet\" dan dat inkomend verkeer naar poort 80 automatisch naar je 192.168.2.100 machine geleid moet worden, zo zou het moeten werken ja.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...