Ga naar inhoud

Met laptop wireless op inet, icm bedraad netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo daar!\r\n\r\nIk heb sinds kort een nieuwe laptop met een wireless kaartje. Nou heb ik thuis al een perfect [i]bedraad[/i] netwerk liggen via de \"standaard\" speedtouch 510 die bij mijn wanadoo abbonement zat. \r\nNu wil ik graag mijn laptop daar wireless aan sluiten. Maar ik kan door de bomen even het bos niet meer zien. Ik dacht dat ik een stand-alone access point nodig had, maar de Mycom zei dat die er bijna niet meer waren, en ik kan zo ook nauwelijks vinden. En nou heb ik ook iets gehoord van een bridge....\r\n\r\nKunne jullie mij helpen, zodat ik mijn bedrade netwerk gewoon kan laten liggen, en gewoon met een \"kabelloze kabel\" mijn laptop kan aansluiten. \r\nBij voorbaat dank![i][/i]
Link naar reactie
Hoi, Rik,\r\n\r\nEen bridge is een apparaat om twee vaste netwerken (lees bedrade netwerken) draadloos aan elkaar te verbinden, dus bijvoorbeeld als je buren een netwerk hebben en je hebt er thuis een, dan kun je die met een bridge aan elkaar \'knopen\'.\r\nDat accespoints niet meer te verkrijgen zouden zijn bevreemd mij.\r\nKijk eens op [url]www.Pricewatch.info[/url]. Daar kun je meteen zien welke het goedkoopst is, waar je hem het beste kunt bestellen en wat de recenties zijn.\r\nNatuurlijk probeert Mycom en andere handelaren een router met accesspoint te verkopen ^o) Dat is namelijk de meest voorkomende optie. Gewoon omdat veel mensen wel een modem hebben en later hun netwerk aanleggen, dus gaan uitbreiden met een router met 4 RJ45 uitgangen en een WLAN verbinding.\r\nHet mooiste is natuurlijk een modem-router met accesspoint, maar alles heeft z\'n prijs.
Link naar reactie
Tja, een beetje kwaliteit is nooit weg. Waar je nog meer op kunt letten zijn dingen als instellingen en beveiligingsmogelijkheden, dus welke beveiliging dat het apparaat aan kan en daarnaast de snelheid. Vaak is een 54g al genoeg, maar er zijn mensen die overal top off the bill van willen hebben.\r\n\r\nZelf heb ik dus zo\'n Linksys 54g ding, kost nu iets van euhmz... rond de 35 euro. Hmmz.. ik zie die nu opeens ook niet meer in de prijslijst van ParaDigit erbij staan. Anyway, deze kan bijv. WPA, WPA-PSK en WEP beveiliging aan, verder kan hij ook mac-filtering aan, dat zijn toch wel dingen om even naar te kijken.\r\nMaar die Linksys dingen zijn wel goed.
Link naar reactie
Ik zit eigenlijk met hetzelfde te stoeien. Ik heb een bedraad netwerk liggen, maar wil daaraan eigenlijk nog een wireless router knopen. Kan ik dat ongestraft doen? Ik heb die router nl. nog steeds liggen. Om hem nou stof te laten happen, vind ik overdreven en bovendien wel zonde. Overigens kan ik momenteel wel van draadloos internet gebruik maken, omdat één van mijn buren kennelijk ook een draadloze internetverbinding heeft, die alleen niet zo goed beveiligd is.... :roll: \r\n\r\nIk kan alleen niet zo goed bedenken hoe ik dat dan moet aansluiten. Heb nu een E-tech modem/ router liggen en heb dus ook nog een [url=http://www.inexq.com/web1/english/product/detail_1.asp?c1=Wireless+Solution&c2=Wireless+Broadband+Router&c3=2%2E4GHz+802%2E11g&c4=ISW054t]router[/url] liggen die wireless functionaliteit heeft, waarvan ik graag gebruik maak.\r\n\r\nHoop dat iemand me tips kan geven.\r\n\r\nI.i.g. vast bedankt!\r\n\r\nGr. Mike
Link naar reactie
@Rix_X: Da\'s precies die wat ik heb, de Linksys WAP54G wireless accespoint. Je kunt hem als AP gebruiken maar ook voor wireless repeater, wireless client of wireless bridge, een van die opties dus, kun je instellen.\r\nDus die link van jou is exact dezelfde die ik hier ook heb.\r\n\r\n@Hmmmmike: je kunt in bepaalde gevallen geen twee routers aan elkaar knopen via de WAN poort, vaak is dat vragen om moeilijkheden. Bij sommige routers lukt dit echter wel, die krijgen dan een ip van de eerste router, in jouw geval de E-tech, en funktioneren daar lustig mee verder.\r\nVaak kun je ook gewoon (om in jouw voorbeeld te blijven) je E-tech switchpoort aansluiten op de switchpoort van je draadloze router die je nog hebt liggen.\r\nJe stelt dan de draadloze dhcp in als je die wilt gebruiken en dan kun je ook draadloos connecten. Vaak is het in dat geval verstandiger om statische ip\'s te gebruiken voor wireless, zodat je zelf in de gaten kunt houden dat je geen problemen krijgt met door e-tech uitgedeelde ip\'s.\r\nBij DNS vul je dan gewoon in het ip adres (intern) van de e-tech.\r\nVoor de gateway doe je hetzelfde. Werkt dat niet, dan geef je bij de gateway het interne ip van je draadloze router in.\r\n\r\nEr is ook nog een andere optie die veel eenvoudiger is. Ik heb hier een E-tech modem/router liggen voor adsl. Deze staat bij mij niet in router mode maar in bridge mode. Dat wil zeggen dat hij alle verkeer gewoon doorlaat zonder als router te fungeren.\r\n\r\nEen makkelijke methode is dus om jouw E-tech in bridgemode te zetten.\r\nJe gebruikt dan 1 utp poort van je e-tech en die verbind je met de WAN poort van de draadloze router.\r\nOp deze draadloze router steek je nu gewoon je bekabelde pc\'s in, je router funktioneert dan echt als router en zal ook via de e-tech het externe ip krijgen mits goed ingesteld.\r\nVoor de aangesloten bekabelde en draadloze pc\'s gebruikt hij dan zijn eigen interne ip range. Dus in feite net alsof de E-tech er niet zou zijn.\r\n\r\nIk weet niet of jouw E-tech dat ook kan, de mijne is een E-tech modem/router Annex-B voor ISDN internet, de annex-A voor analoog adsl kan dit ook.... daarmee bedoel ik dus in bridge mode funktioneren.
Link naar reactie
@HmmmMike: Succes! Mocht er iets zijn dan horen we het wel.:)\r\n\r\n@Rik_X: Ja, usb modem eruit kiepen en een router kopen. Even zien....\r\nSitecom Wirel. Broadband Router 54 Mbps voor 59 euro. Of even wachten tot de Linksys weer in de aanbieding is ergens, die staat nu op 69 euro (die 54g met speedbooster) maar die heeft niet zo lang geleden nog voor 49,95 gestaan.\r\nEven goed rondkijken kan helpen, best kans dat je hem bij een of andere winkel nog wel voor dat geld krijgen kunt. Persoonlijk prefereer ik Linksys boven Sitecom. Of anders misschien Sweex alhoewel sommige Sweex routers probleempjes kunnen hebben (hoeft niet), naar verluidt.\r\nZelf heb ik alleen ervaring met de Sweex switch en die gaat als een trein. Maar Linksys is toch iets beter.:)
Link naar reactie
[quote][/quote]BT. Het is tot nu toe (cry) Ik heb de modem/ router in de bridge stand staan. Hij geeft dus al het signaal door. Router geconfigureerd voor wireless en bedraad netwerk. Bedraad nw. gaat nog steeds goed. Wireless leek ik een heel eind te komen. Hij geeft na het opstarten ook de vraag met welk van de beschikbare wireless netwerken ik verbinding wil maken. Ik kies het mijne. Hij vraagt om mijn SSID en wepkey in te vullen. Ik doe dat. Ik was al in de <;:o) stemming, maar helaas. Hij geeft aan dat ik contact gemaakt heb met mijn eigen router. Signaal 100% enz. Alleen kan ik geen enkele website bereiken. Pingen gaat ook niet. Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat?\r\n\r\n Voel me nu echt zo\'n (I)...\r\n\r\nThx. Mike
Link naar reactie
mwoah, 30 keer was misschien een pietsie overdreven, zal hooguit 28 keer geweest zijn.. ;-) \r\nHet werkte net nog niet, hoewel ik dus wel een IP kreeg van de router. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar het werkt nu. Alleen is nu de vraag of ik niet mijn hele inhoud van de PC op straat leg. Is er niet iets van een site waar je dat kunt testen? Bij [url=http://www.grc.com]leaktest[/url] kom ik er glansrijk doorheen. Maar ik twijfel toch of die het juiste test...\r\nIemand suggesties?\r\n\r\nThx,\r\nMike
Link naar reactie
Nou daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Kijk, wat open staat nu dat is je modem, die stuurt alles door naar je router.\r\nNormaliter moet je het modem het eerst resetten, router uitlaten, totdat het modem tot rust is gekomen, daarna zet je de router aan en moet die zijn ip gaan krijgen etc. Maar oke, laat maar, als het nu werkt zou ik het zo laten.\r\n\r\nHoe dan ook, alleen je modem staat open, je router funktioneert. Je kunt het dus vergelijken met een router die aan een kabelmodem hangt. Je router houdt gewoon lekker alles dicht.\r\nNatuurlijk kan een firewall op je pc geen kwaad, temeer omdat die verbindingen naar buiten detecteerd die trojans en spyware maken bijvoorbeeld. Verbindingen die van binnen naar buiten geinitieerd worden (zoals dat zo mooi heet) laat de router namelijk door en accepteert ook inkomende antwoorden daarop.\r\nMaar je hoeft echt niet bang te zijn dat alles nu op straat ligt hoor, echt niet, doch als je wat extra zekerheid wilt, installeer dan nog een firewall erbij.:)
Link naar reactie
[quote=Hmmmike][quote][/quote]BT. Het is tot nu toe (cry) Ik heb de modem/ router in de bridge stand staan. Hij geeft dus al het signaal door. Router geconfigureerd voor wireless en bedraad netwerk. Bedraad nw. gaat nog steeds goed. Wireless leek ik een heel eind te komen. Hij geeft na het opstarten ook de vraag met welk van de beschikbare wireless netwerken ik verbinding wil maken. Ik kies het mijne. Hij vraagt om mijn SSID en wepkey in te vullen. Ik doe dat. Ik was al in de <;:o) stemming, maar helaas. Hij geeft aan dat ik contact gemaakt heb met mijn eigen router. Signaal 100% enz. Alleen kan ik geen enkele website bereiken. Pingen gaat ook niet. Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat?\r\n\r\n Voel me nu echt zo\'n (I)...\r\n\r\nThx. Mike[/quote]\r\n\r\nDe WEPkey moet je ook op je Laptop invullen, als je dat niet gedaan hebt, blijkt dat de beveiliging zijn werk doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...