Ga naar inhoud

Ontdekkers van mijn avatar winnen Nobelprijs Geneeskunde


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Feestje op het werk. De ontdekkers van de bacterie waaraan ik knutsel hebben de Nobelprijs voor Geneeskunde gewonnen. Die bacterie zie je als mijn Avatar afgebeeld.\r\n\r\nBarry Marshall en Robin Warren hebben de bacterie Helicobacter pylori ontdekt, de veroorzaker van maagzweren en een belangrijke oorzaak van maagkanker.\r\n\r\nAlleen gaf ik vorige week college aan de studenten geneeskunde, en vertelde ze het verhaal van Barry Marshall. Deze liet zijn platen te lang in de incubator staan, daardoor lukte het hem om de bacterie te kweken waar anderen faalden. Daarna infecteerde hij zichzelf door een cultuurtje op te drinken, ziek te worden en zichzelf met een antibioticum kuurtje te genezen. De boodschap voor de studenten: \"don\'t try this at home\". Ik gaf ook aan dat Marshall en Warren genoemd werden voor de Nobelprijs, maar na het college vroeg men mij of ze die echt zouden krijgen. Beroemd antwoord: \"Nee, natuurlijk niet\". :-$
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...