Ga naar inhoud

Arme Amerikanen!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Lui, even over de watersnoodramp dáár. Ruim vijftig jaar geleden hadden we hier ook zo\'n feestje en dat was niet leuk. Ik denk dat Washington zich amper bekommert om \'landgenoten down south\' .Terwijl ik denk: \"bijdehandte senatoren die het worst zal zijn\" gaan mijn gedachten uit naar stakkers die écht álles kwijt raken. Échte dijkenbouwers uit de Lage Landen bieden zich wéér aan, en wat doen de arrogante Yanks (nota-bene nakomelingen van West-europeanen !) daar nu mee ?
Link naar reactie
Tja, het is inderdaad vreselijk wat daar gebeurd is, waarschijnlijk nog wel erger dan bij ons in 1953. Alhoewel dat 10 jaar voor mijn geboorte was heb ik er toch genoeg over gezien en gelezen.\r\nWashington bekommert zich wel, maar te weinig, volgens mij weten die ook niet goed wat ze moeten. Daarnaast denk ik persoonlijk dat iedereen in Washington de zaak onderschat heeft en behoorlijk ook.\r\nWant het is net als ze op Nova ook al zeiden, twee dagen van tevoren was bekend dat het echt erg zou worden, je gaat zo\'n grote stad ook niet zomaar ontruimen en alle bewoners adviseren z.s.m. te vertrekken.\r\n\r\nAls je dan ziet dat pas 1 of 2 dagen na de storm (dus 3 of 4 dagen vanaf dat bekend was dat het een probleem zou worden) een paar schepen met helikopters daarheen -gestuurd- worden.... nee dan zijn ze er nog niet dan worden ze pas gestuurd in plaats van al eerder te zorgen dat ze tenminste enigszins in de buurt waren (buiten bereik van de storm) voor het geval dat.... ja dan vraag je jezelf inderdaad bijzonder af waar die lui mee bezig zijn.\r\n\r\nHet had daar al moeten stikken, vooral ook in het centrum, van rubberbootjes, ander vaartuig en helicopters om mensen water en voedsel te geven en ze te ontruimen daar waar mogelijk.\r\nOverigens heb ik zelf nog niets gehoord van dijkenbouwers van hier die zich aangeboden hebben en weet ook niet wat de Yanks ermee doen gaan, hopelijk maken ze de juiste keuze en laten ze die dijkenbouwers helpen want die weten waar ze mee bezig zijn.\r\nDoor schade en schande word men wijs, het is niet voor niets dat hier de eisen voor dijken veel hoger liggen dan in Amerika, maarja, da\'s gepraat achteraf.\r\n\r\nHet ergste vind ik het voor de bevolking, mensen die niet weg konden komen en die dit nu allemaal moeten meemaken en de mensen die niets meer hebben, geen huis niks meer. Hopelijk komt er echt zeer snel fatsoenlijke hulp op gang. In elk geval heb ik begrepen van Larry King van CNN dat er zaterdag een grote televisieuitzending is om een inzamelingsactie te houden, da\'s dan in elk geval een begin.\r\nMaar de regering aldaar mag wel eens zorgen dat er met grote spoed vers water en voedsel terecht komt aldaar, een zeer penibele situatie, voel echt mee met die mensen.... :-(
Link naar reactie
ja vreselijk, ik zag op het journaal dat er ergen een heleboel drinken en voedsel onder het stadion (?) lag en dat ze er niets van kreegen?? dat is volgens mij nog het ergste, als je weet dat er genoeg voedsel/drinken is maar ze er niets van krijgen, die mensen gaan dood vande honger en dorst\r\nmaar bushbush kan het net veel scheelen, die zit waarschijnlijk aan een 10 gangen menu\r\nbij deze : f**k bush
Link naar reactie
[quote]Lees net op teletekst (Belgi�) dat Fats Domino is vermist in New Orleans..... (��n van de velen uiteraard)[/quote]\r\n\r\nFats is er weer:\r\n[code] \r\nFats Domino gered uit overstroming\r\n\r\nNEW ORLEANS - De wereldberoemde zanger-pianist Fats Domino uit New Orleans gold als vermist sinds de orkaan Katrina zijn geboortestad teisterde. Donderdag herkende een dochter van de blueslegende haar vader op een persfoto met evacués.\r\n\r\nFats Domino stapt net uit een boot, waarmee hij gered werd. De 77-jarige zanger woonde in de overstroomde straat Lower 9th Ward, waar hij de orkaan had afgewacht. De Amerikaanse zender CNN suggereerde dat hij naar het opvangcentrum in het stadion Superdome is gebracht.\r\n\r\nZijn familie en manager hadden al sinds maandag geen levensteken van de artiest ontvangen. Antoine \'Fats\' Domino had zijn manager laten weten dat hij in New Orleans zou blijven ondanks oproepen van de autoriteiten om de stad te verlaten wegens Katrina. [/code]\r\n\r\nHij heeft zelf besloten om te blijven, ondanks dat hij wel weg kon. Dit soort mensen hebben dus zelf een foute beslissing genomen, en moeten in mijn ogen later geholpen worden dan de mensen die niet weg konden vanwege geen geld/vervoer of wat dan ook.\r\n\r\nNeemt niet weg dat ik het vreselijk vind wat er is gebeurt en dat iedereen uiteindelijk geholpen moet worden, maar er moeten wel prioriteiten gesteld worden. Eerst de armen en dan de mensen die zichzelf wel een paar weken kunnen bedruipen. Niet andersom zoals vaak.\r\n\r\nEr staat nu ook een stuk op [url=http://www.nu.nl/news/583947/22/Totale_chaos_in_New_Orleans_%28video%29.html]www.nu.nl[/url] over dat de militairen op \'geteisen\' dat aan het plunderen is mag schieten en dat politieagenten hun penning hebben ingeleverd, omdat zij de plunderaars niet willen bestrijden.\r\n\r\nHet is toch logisch dat er geplunderd gaat worden en helemaal als je de mensen niet helpt en geen eten en drinken geeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...