Ga naar inhoud

router wil niet werken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nMijn buurman heeft eenE-TECH Router, model RTBR03. Nu wil deze router maar niet op de normale wijze internet doorgeven, dwz niet op de manier zoals in de gebruiksaanwijzing vermeld staat:\r\n1. voeding aansluiten, 2. ethernet breedband-modem aansluiten op wan-poort, 3. netwerkkabels op poort 1 t/m 4 aansluiten.\r\nWanneer we de router aan de achterkant bekijken zijn de volgende poorten zichtbaar (van links naar rechts):\r\n1. reset knop, 2. netwerkpoorten 1 t/m 4 + uplink-poort, 3. netwerkaansluiting.\r\n\r\nWanneer we de bekabeling op deze wijze aansluiten, geen internetverkeer mogelijk. Wanneer we de ethernetaansluiting van de modem op de uplink aansluiten kunnen we supersnel internetten, no problemo. Alleen heb je dan het probleem dat je maar drie computers kunt aansluiten omdat de uplink en poort 4 gelinkt zijn en de netwerktaansluiting voorrang krijgt boven de ethernetaansluiting.\r\n\r\nWe hebben van alles geprobeerd om de aansluiting via WAN aan de praat te krijgen, maar helaas. Wie heeft misschien hetzelfde probleem (gehad) en heeft een oplossing (gevonden)? Mijn buurman werkt met XP proffessional\r\n\r\nBedankt alvast (cry) \r\nPenky
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reactie, maar wanneer we de WAN-poort gebruiken en we steken 1 netwerkkabel in poort 1, ook dan kunnen we niet internetten. Da\'s het rare. De lampjes aan de voorkant van de router geven aan dat de aansluiting correct is. Raar toch dat ze dan de WAN aansluiting erin zetten met 4 poorten (plus een uplink-poort) wanneer je niet alle 4 de poorten kan gebruiken (wat volgens de handleiding overigens wel mogelijk moet zijn!!)
Link naar reactie
[quote]Wanneer we de bekabeling op deze wijze aansluiten, geen internetverkeer mogelijk[/quote]\r\nHeb je dan ook wel in de router de benodigde gegevens voor het modem ingegeven? Zoals bij @home bijv. de hostname (het cp of cm nummer) of voor andere providers de benodigde inloggegevens?\r\nWant vanzelf gaat het niet, je moet er wel instellingen voor doen in de router. Of heb je dat al gedaan?\r\nOverigens kun je op zo\'n router bij mijn weten wel degelijk 4 pc\'s aansluiten.
Link naar reactie
Ja, we hebben precies gedaan wat de handleiding aangeeft:\r\nIn het \'main settings menu\':\r\nHostname: leeg laten\r\nDomain Name: leeg laten\r\nVinkje voor \'Get an IP address automatically\'\r\nIn het \'login menu\':\r\nVinkje voor \'Dynamic or static IP\'\r\nIn het \'Device Admin menu\':\r\nvul het adapter/MAC-adres in van uw netwerkkaart\r\n\r\nMeer wordt niet aangegeven, zien we iets over het hoofd?
Link naar reactie
Nja, dat ligt er aan welke provider je hebt. Ik neem aan dat je het macadres van je computer daar hebt ingevuld bij adapter/mac-adres.\r\n\r\nHostname leeg, dat ligt er dus aan welke provider je hebt, als je @home hebt, nee dan kun je die niet leeg laten.\r\n\r\n@avv: bij de meeste 5 poorts switches kun je -altijd- 4 pc\'s aansluiten, de 5e poort voor de 5de pc is wel afhankelijk van het feit of dit al dan niet een uplink poort is of je er wel of niet een 5e pc op kunt aansluiten. Anders zijn het geen echte 5-poorts switches.\r\nWat jij bedoeld is waarschijnlijk met 4 poorts switches waarbij de 4e poort als uplink ingesteld kan worden. Er zijn switches met echt een aparte uplinkpoort, die kun je niet voor een pc gebruiken, maar da\'s zowat alleen nog bij de oudere modellen.\r\nWaar jij het over hebt zijn de switches waar poort 4 en 5 verbonden zijn, maar die heb ik al jaren niet meer gezien eigenlijk, en ik heb tegenwoordig toch al heel wat Sweex en sitecom en andere merken switches (hoofdzakelijk goedkope dus) in mijn handen gehad. Dus ofwel er is een misverstandje, ofwel we verschillen van mening.:)\r\n\r\nBij routers is dat in elk geval nauwelijks nog van toepassing.
Link naar reactie
Ik heb een mooie, goed werkende Edimax 5-poorts switch, twee jaar oud. Uplink poort in gebruik, daarnaast twee kabels en een access point verbonden. Deed access point eerst in poort 4 (toeval), snelheid 1 Mpbs. Daarna in poort 3, 54 Mbps. Even uitgeprobeerd, en poort 4 is niet bruikbaar als de uplink poort wordt gebruikt.\r\n\r\nLouter ervaring en uitproberen dus, zoals een wetenschapper betaamt (proud)
Link naar reactie
Strange. Maar eigenlijk hoort dat niet, misschien een hardware voutje? Mijn reply berust ook op ervaring.\r\nMaar in dat geval kan een vermelding nooit kwaad inderdaad, als men eens testen moet. ;-) \r\nStond er niets over in je handleiding van de Edimax dat je poort 4 niet kon gebruiken als je 5 als uplink gebruikte? Want hij deed het dus wel, alleen de snelheid was bar slecht als ik het goed lees... Strange.
Link naar reactie
mogguh,\r\nDank U heren of dames voor de response.\r\nZoals vermeld doen we de instellingen vanuit de handleiding. Daarin staat per provider welke vakken er ingevuld c.q. leeg moeten blijven. Mijn buurman heet BabyXL als provider en volgens de handleiding moeten de vakken (in)gevuld wordem zoals eerder beschreven. Eigenlijk doen we de dingen dus zoals het moet, maar werkt het niet!?
Link naar reactie
Graag gedaan hoor Penky.\r\nDan zijn er nog 2 mogelijkheden als je router geen ip adres krijgt (kun je in de status zien van de router).\r\n1.) Bel eens met de provider van je buurman en vraag of er wellicht andere instellingen moeten in staan dan in het boekje van de router staan aangegeven. Mocht er een hostnaam vereist zijn, zorg dan in elk geval dat de computernaam van de computervan de buurman NIET hetzelfde is anders krijg je een naamsconflict op het netwerk.\r\n2.) Werkt dat niet als de instellingen en mac-adres goed staan in de router, dan ziet het er toch naar uit dat je router niet in orde is, in dat geval zou ik hem terugbrengen naar de winkel.
Link naar reactie
BlackTiger, bedankt.\r\nHeb vandaag een mailtje naar E-Tech gestuurd en gevraagd wat we fout doen of wat we over het hoofd zien. Moeten dit maar even afwachten :-S of misschien dat er opeens bij iemand een lichtje gaat branden (I). Ik zal in ieder geval in deze threat laten weten wat het geworden is. Zal hem zeker nog steeds controleren op nieuwe oplossingen
Link naar reactie
Mooi, ben zeer benieuwd wat ze bij E-tech zullen zeggen, alleen ben ik bang dat je zoals ik al zei beter aan je provider zou kunnen vragen dan aan E-tech, want die zullen wellicht verwijzen naar je provider voor de juiste settings.\r\nHoe dan ook, ik zal het hier ook blijven volgen (ben nieuwsgierig naar de oplossing) en wens je alvast veel suc6!
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...