Ga naar inhoud

Draadloos internet probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb bij iemand @home draadloos internet aangelegd. Nu is het zo dat het nog niet helemaal goed werkt. De draadloze netwerkkaart in de laptop geeft aan verbonden te zijn met het netwerk, dus de laptop herkent de draadloze router ook. \r\n\r\nHet netwerk werkte totdat ik de stekkers van de routers(@home router en de nieuwe router) eruit haalde en het opnieuw probeerde om te installeren. Erna kreeg ik geen webpagina meer te zien.\r\n\r\nDe laptop geeft dus aan verbinding te hebben met het netwerk maar toch geeft het de melding \"Kan de pagina niet weergeven\", ook met het ipadres van de router kan ik er moeiteloos inkomen en aanpassingen doen...\r\n\r\nWeet iemand wat ik verkeerd doe of wat ik anders moet doen?\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp, geeft de laptop aan verbonden te zijn en kun je ook via de laptop de router benaderen.\r\n\r\nMisschien heeft de router zich gereset doordat je die stekkers eruit haalde.\r\nJe kunt dan eens gaan kijken in de routersetup, of je router nog wel een ip adres van @home heeft.\r\nIn de meeste gevallen betekent die foutmelding wat je ziet namelijk dat de DNS niet werkt.\r\n\r\nControleer even in de router of daar ook aangegeven is dat deze automatisch een DNS ip moet krijgen. Als het goed is heb je in de router ook een \"status\" of \"overzicht\" optie, daarin kun je zien of je een ip adres hebt gekregen, vaak zit er ook wel ergens een mogelijkheid om deze te vernieuwen.\r\nHet kan eventueel nodig zijn om het macadres van je laptop te clonen in de router als je vroeger de laptop rechtstreeks op het @home modem had hangen, vaak is dit namelijk op macadres afgesloten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...