Ga naar inhoud

WIFI netwerk, antenne verplaatsen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo kenners en anderen ;-)\r\n\r\nIk heb op mijn \'kantoor\' een US Robotics USR8024 wifi-router staan. Hierop heb ik 2 desktops \"wired\" aangesloten en ik werk met mijn laptop wireless.\r\n\r\nNu heb ik tegenwoordig regelmatig verbindingsproblemen, en een slecht (gestoord?) wifi signaal. \r\n\r\nKan ik de antenne van mijn Router verplaatsen naar een centraler punt in mijn woning, zonder dat ik mijn router en dus mijn overige netwerkkabels hoef te verplaatsen (verlengen).\r\n\r\nMischien hebben jullie tips, of een URL naar een treffende website.\r\n\r\nBedankt
Link naar reactie
verlengen lijkt me niet zo\'n goed idee. Je krijgt dan een kabel van 2-3 cm dik die je beslist niet mag knikken of een scherpe hoek mee maken. Kabel is 3-3.50 euro per meter, dan nog twee connectoren, afhankelijk van t type 2.50-15 euro, zit je al op een fortuin :)\r\n\r\nWat betere opties zijn:\r\n* ander kannaal proberen (denk niet dat het veel zal helpen)\r\n* antenne een beetje draaien, horizontaal, verticaal, recht, moet je maar even mee spelen\r\n* maak of koop een omni antenne. Deze antenne\'s zijn sterker dan de standaard sprietjes, dus zo krijg je een beter berijk. Kopen is een euro of 60. Zelf maken is een eurotje of 20 en een uurtje of 2 werk.\r\n\r\nMischien dat je je vraag beter op [url]http://forum.wirelessnederland.nl[/url] kunt stellen. Daar hebben ze er stukken meer verstand van.\r\n\r\nsucces!
Link naar reactie
[quote=Petertjevanes] Je krijgt dan een kabel van 2-3 cm dik die je beslist niet mag knikken of een scherpe hoek mee maken[/quote]\r\n\r\n2-3 cm??? waar haal jij je kabel? :mrgreen: ik heb mn antenne van mn router ook verlengd, en mjin kabel is maar 3 mm dik. En hij is speciaal voor antennes.\r\nDeze kabel wordt ook gebruikt om GPS dak antennes aan te sluiten in het Nederlandse leger. \r\nIk heb trouwens nog nooit een antennkabel van 2-3 centimeter\r\ngezien. 1 cm max zo ongeveer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...