Ga naar inhoud

Ziektekostenpremie valt hoger uit


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote]Gepubliceerd op donderdag 04 augustus 2005\r\n\r\nDe ziektenkostenpremie valt nog hoger uit dan verwacht. Dat meldt de Telegraaf donderdagochtend. De basisverzekering zal per persoon tussen de 1250 en de 3000 euro gaan liggen.\r\n\r\nDat is meer dan de 1100 euro dat eerder werd gemeld als standaard bedrag. Verzekeraars moeten immers hun administratiekosten ook doorberekenen aan de klant. Met de overgang naar het nieuwe zorgstelsel zeggen verzekeraars veel administratief werk te moeten doen.\r\n\r\nPer 1 januari 2006 vervalt het verschil tussen een ziekenfondsverzekering en een particuliere verzekering en moet iedereen in Nderland een vaste premie betalen die aangevuld kan worden met extra dekkingen. De lagere inkomens krijgen een extra toeslag om de hogere kosten op te vangen.\r\n[url=http://www.planet.nl]Bron[/url][/quote]\r\n\r\nAan de ene kant verbaast me dit niets, maar begin me onderhand toch wel behoorlijk zorgen te maken over hoe dit door ons allen bekostigd gaat worden.\r\n\r\nEigen verantwoordelijkheid................ja ja.\r\nChronisch zieken vragen er ook om om die ziektes te krijgen, vinden het zelfs leuk om zoveel mogelijk bij artsen te zitten, in ziekenhuizen te liggen en zoveel mogelijk medicijnen te slikken.\r\nAlthans, zo lijkt onze fantastisch minister Hoogervorst er over te denken.
Link naar reactie
Nee hoor, die heeft hier geen last van. Met die salarissen kunnen ze dit makkelijk betalen, het is, zoals gebruikelijk, weer eens Jan met de Pet die de klos is.\r\n\r\nIk denk dat je hier eens te meer kan merken dat het VVD het op het moment gewoon voor het zeggen heeft. D\'66 deed altijd al slechts voor spek en bonen mee en het CDA met Jan-Potter BakEllende als stuurman loopt ook maar als een loops teckeltje achter het VVD aan. Met andere woorden, binnen de kortste keren wonen we hier met zijn allen in de 51ste staat van de VS... Oh, sorry, de 52-ste. Meneer Blair staat natuurlijk als eerste in de rij.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik vind het ronduit verschrikkelijk dat deze kosten zo hoog moeten oplopen.\r\nDankzij minister Zalm (die was het dacht ik) heeft de Euro ons ook al naar beneden getrokken (hij had de Euro <=> Gulden verhouding verkeerd berekend ofzo), en nu ook al weer de ziektenkostenpremies....\r\n\r\nWat betaalde je in 2000 nou aan ziektenkostenpremies? Hetzelfde wat je nu ook betaald, alleen het euroteken hoef je maar in een guldenteken te veranderen.\r\n\r\nSchandalig!
Link naar reactie
en maar klagen over deze regering.\r\nis het niet zo dat door vorige kabinetten\r\ner een beleid werd gevoerd van iedereen is welkom.\r\nen er een grote druk kwam op de zorg en ziektekosten\r\nen niet te vergeten de uitkeringen ?\r\ndus nu is het weer puin ruimen.\r\nen wie moet dat opbrengen ?\r\njuist jan met de pet op want daar zijn er het meeste van.\r\nen dan bedoel ik die jan die iedere morgen zijn nest uit gaat om te gaan werken\r\nik weet dat er een hoop mensen buiten hun schuld niet werken of niet kunnen werken.\r\nmaar een nog groter deel is er te beroerd voor.
Link naar reactie
[quote=tjoekse]en maar klagen over deze regering.\r\nis het niet zo dat door vorige kabinetten\r\ner een beleid werd gevoerd van iedereen is welkom.\r\nen er een grote druk kwam op de zorg en ziektekosten\r\nen niet te vergeten de uitkeringen ?\r\ndus nu is het weer puin ruimen.\r\nen wie moet dat opbrengen ?\r\njuist jan met de pet op want daar zijn er het meeste van.\r\nen dan bedoel ik die jan die iedere morgen zijn nest uit gaat om te gaan werken\r\nik weet dat er een hoop mensen buiten hun schuld niet werken of niet kunnen werken.\r\nmaar een nog groter deel is er te beroerd voor.[/quote]\r\n\r\nAls ze nou de mensen met een laag(er) inkomen wat minder laten betalen dan de mensen met een hoog(er) inkomen, dat zou al wat eerlijker zijn.\r\nHeb vanmorgen in de krant gelezen dat er 5.000 - 6.000 (!!!) huishoudens per jaar (vorig jaar waren dat er 1.500) moeten aankloppen bij de voedselbank (daar kan je bijna-bedorven eten halen).\r\n\r\nNee, wakker Nederland is zo wakker niet meer!\r\nIk zeg niet dat alleen deze regering fout is. Nee! De vorige regering was ook fout! Dan vond minister Zalm weer hier een miljoentje, dan weer daar. Dat kon niet goed gaan. En nu? Nu krijgen we de rekening.\r\nDie ministers zitten er heus niet zo veel mee. Nee; zij redden het wel met hun dikke salaris.\r\nDe aarde zal niet lang meer bestaan zo. De economie daalt, criminaliteit zal gaan stijgen, broeikaseffect wordt versterkt, op veel plaatsen in de wereld lijden mensen honger, sterven mensen van de dorst, werken kinderen in het leger. Dat is toch te gek voor woorden?\r\nEn wat dacht je van de aanslagen overal? Abdullah de Moslim met z\'n vriendjes denkt maar alles te mogen!\r\nVroeger - ja: vroeger was (bijna) alles beter... - hoevaak waren er toen aanslagen? Was er vroeger een versterkt broeikaseffect? Soms vind ik het jammer dat ik niet 1000 jaar eerder geleefd had... (en ja; toen waren er ook nadelen).\r\nAls we zo doorgaan is er over 100 jaar (misschien wel eerder) geen leven meer op aarde.\r\nEr hoeft maar één idioot te zijn die een (paar) kernbom(men) op aarde loslaat, en we zijn weg. Allemaal weg.\r\nIk geef niet alleen de regering die we nu hebben de schuld. Nee; we zijn allemaal schuldig. \r\nNu zul je wel zeggen: Wat heeft de ziektenkostenpremie hiermee te maken? \"Alles!\" is dan mijn antwoord; De verhoogde ziektenkostenpremie is het gevolg hiervan.\r\nMaarja; Nog enkele tientallen jaartjes volhouden...\r\nEn dan? Dan zijn we bij God. Leven zonder zorgen. Heerlijk. En voor eeuwig.
Link naar reactie
[quote]Heb vanmorgen in de krant gelezen dat er 5.000 - 6.000 (!!!) huishoudens per jaar (vorig jaar waren dat er 1.500) moeten aankloppen bij de voedselbank (daar kan je bijna-bedorven eten halen). [/quote]\r\n\r\nNou ik mag zeggen dat ik wel aardig weet wat het inhoudt om onder de minima te vallen.....en ik weet ook uit ervaring wat het is om helemaal geen bezittingen meer te hebben. Maar dat van die voedselbanken heb ik nooit begrepen en m.i. is het ook niet nodig hoor in Nederland. Er zijn instanties die je op een menswaardige manier (kunnen) opvangen als de nood aan de man komt, maar wil je uit de shit gehaald worden, dan zul je eea zelf moeten veranderen aan je omstandigheden. Bovendien is het een kwestie van kiezen wat je met het weinige geld doet wat je hebt.... Bij mij staat onderdak en gezond eten/drinken bovenaan het lijstje. En ik merk dat ik op verschillende manieren wordt geholpen doort mensen in mijn omgeving, waardoor er ook es iets mogelijk is wat anders financieel niet haalbaar is. In plaats van 2e hands voedsel te verstrekken zou je mensen, als ze dat willen, beter kunnen leren omgaan met hun budget......\r\nZelfs als je hoge schulden hebt kun je hier nog geholpen worden met een gedeeltelijke kwijtschelding.......\r\n\r\n[quote]Als ze nou de mensen met een laag(er) inkomen wat minder laten betalen dan de mensen met een hoog(er) inkomen, dat zou al wat eerlijker zijn. [/quote]\r\n\r\nDat gebeurt ook. De lage inkomens krijgen een zorgtoeslag..... (dwz een toeslag van de belastingen vooraf ter compensatie van de ziekenfondspremie).
Link naar reactie
@ redder_in_nood:\r\n\r\nZo somber zie ik het niet, en ik heb de laatste helft van de vorige eeuw bewust meegemaakt. (Het eerste begin niet ècht, natuurlijk.... (proud) ) En dat een zootje geestelijk gestoorde moslims met grote godsdienstwaanzin, een stel (te veel! Dat wel!) criminele jonge moslims de kans krijgen de sfeer op straat te verpesten (maar wat doen we er zèlf aan?) model staan voor de héle moslimgemeenschap? Net zo min als dat jonge criminelen en moordenaars model staan voor àlle Nederlanders.\r\nIk weet niet wie, maar het was zeker een zeer wijs man, heeft ooit gezegd:\r\n\"Als ik wist dat morgen de wereld verging, dan plantte ik vandaag nog een boom.\" \r\nDaar sluit ik me bij aan.
Link naar reactie
Het oude devies: \"si vis pacem, parabellum\"; of: \"als ge vrede wilt, bewapent U\" had bèst wel iets, hè ? Op die andere ontwikkelingen -ik wéét van geschiedenis èn van veel culturen- ga ik hier niet in. Ik zeg alleen dat onze hardwerkende voorouders vertrouwden op neutralitieit: \"óns laat men met rust\", en dat het ánders uitpakte. Het volk hield zich koest, maar \'gekozen\' regeringen voelden zich telkenmale geroepen om met grote woorden \'belangen te behartigen\' (en, in één adem door -uiteraard ónvoorzien- anderen te provoceren). En wie krijgt het als gebrukelijk op z\'n bordje ? Jij en ik !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...