Ga naar inhoud

Verbinding met thuiscomputer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo dames en heren. Ik zou graag wat hulp krijgen inzake het volgende;\r\nIk wil vanaf mijn werkplek (locatie A) een verbinding maken met mijn thuiscomputer (locatie B) om bestanden te lezen of schrijven. Op locatie A staat een Windows XP pro machine met adsl-verbinding. Op locatie B staat een XP Home machine met een Speedtouch 510 modem (ADSL met vast IP adres) en een Linksys WLAN 54Mbps - Router 4 Ports WRT54G. Op deze machine is nog geen thuisnetwerk gedefinieerd. De pc maakt via LAN verbinding met internet.\r\n\r\nDe vragen die ik heb luiden als volgt;\r\n1. Hoe moet ik de thuiscomputer configureren inzake een eventueel netwerk? Moet ik daarvoor bijvoorbeeld de thuiscomputer een vast ip-adres geven? Heb ik iets van doen met DHCP of DNS?\r\n2. Moet ik poorten forwarden in het kabelmodem en/of router? Zo ja, hoe en waar doe ik dit?\r\n3. Kan ik straks, als de verbinding tot stand is gebracht, een extra netwerklocatie toevoegen die ik op locatie A in de verkenner kan zien?\r\n\r\nGraag hulp!\r\n\r\nBij voorbaat dank.\r\n3.
Link naar reactie
dit zou je met een ftp server (file transer protocol) kunnen doen die dan op je thuiscomputer staat of andersom/allebei.\r\n[url]http://www.guildftpd.com/[/url] is gratis\r\nom te verbinden heb je port 21 nodig dit kan je doen via internet explorer bijv. : [url]ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ip.ip.ip.ip/[/url]\r\nwerkt hetzelfde als verkenner\r\nlet op! het IP moet wel het externe adres zijn van de pc.\r\n\r\nals port 21 al bezet is kun je een andere port gebruiken\r\nin internet explorer typ je dan [url]ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ip.ip.ip.ip:22/[/url] (dit geval port 22)\r\n\r\nbij sommige ftp servers kun je het zo instellen dat alleen jouw ip adres verbinding kan maken met de server.\r\n\r\nsucces!
Link naar reactie
Ik zou persoonlijk Remote Desktop gebruiken. Werkt veel beter als FTP.\r\nJe hebt direct controle over je computer thuis, en je hoeft niet constant te up en downloaden.\r\nEven de help doorlezen voor wat betreft hoe je het moet opzetten en klaar ben je.\r\nHet staat er goed in beschreven, ik heb via mn laptop contact met mn computer thuis via Remote Desktop, als ik ergens anders op de verbinding zit.
Link naar reactie
Remote desktop toepassing begrijp ik, maar moet ik dan aanpassingen doen in de router of modem inzake poorten die geforward moeten worden?\r\n\r\nIk heb al eens geprobeerd om een remote desktop verbinding te maken met m\'n thuiscomputer. Hij zet dan een remote verbinding op, deze zie ik in de netwerkverbindingen staan. Ik zie echter m\'n thuiscomputer nergens in de verkenner verschijnen... Doe ik dan iets mis?
Link naar reactie
Uit help:\r\nWebverbinding met extern bureaublad installeren\r\nOpen het onderdeel Software in het Configuratiescherm. \r\nKlik op Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen. \r\nSelecteer Internet Information Services en klik vervolgens op Details. \r\nSelecteer in de lijst Onderdelen van Internet Information Services de optie World Wide Web-service en klik vervolgens op Details. \r\nKlik in de lijst Onderdelen voor World Wide Web-service op het selectievakje Webverbinding met extern bureaublad en klik vervolgens op OK. \r\nKlik in de wizard Windows-onderdelen op Volgende. \r\nOpen Internet-servicebeheer. \r\nVouw de maphiërarchie uit totdat de map naam van lokale computer\\Websites\\Standaardwebsite\\Tsweb wordt weergegeven. \r\nKlik met de rechtermuisknop op de map Tsweb en klik vervolgens op Eigenschappen. \r\nKlik op de tab Mapbeveiliging in het dialoogvenster Eigenschappen. \r\nKlik bij Anonieme toegang en verificatiemethoden op Bewerken.... \r\nSchakel het selectievakje Anonieme toegang in het dialoogvenster Verificatiemethoden in en klik vervolgens tweemaal op OK. \r\n\r\n\r\nHelpt dit misschien? heb op het moment geen beschikking over een 2e netwerk in de buurt om weer uit te zoeken hoe het precies zat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...