Ga naar inhoud

Speedtouch 510i modem met switch werkt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn pc (XP) kan via de Speedtouch modem 510i prima contact maken met internet (ADSL). Het gaat echter mis als ik er een switch (Sweex Switchlan) tussen zet (ik wil namelijk met meerdere pc\'s van dezelfde modem / internetverbinding gebruik maken). \r\nDe melding die ik krijg (status van LAN verbinding): \"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden (..) Het netwerk kan geen netwerkadres aan de computer toewijzen (..)\"\r\nWat te doen? \r\nDe melding gaat weg als ik het IP adres handmatig toewijs, maar dan kan ik niet meer internetten..\r\nGraag hulp!\r\n\r\nGroeten, MK.
Link naar reactie
Dit komt doordat de standaard modem geen ondersteuning heeft oor meerdere PC´s.\r\n\r\nDit kan wel gedaan worden, maar dan moet wel de software van de router aangepast worden.\r\n\r\nIk heb het zelf ook gedaan indertijd, ik zal even kijken of ik de handleiding nog heb.\r\n\r\n\r\n\r\n*edit\r\nooppss ik heb de oude modem gehad. Degene die jij hebt heeft toch meerdere poorten aan de achterzijde?
Link naar reactie
Mako,\r\npost hier eens een uitdraai van het commando ipconfig:\r\n\r\nStart > uitvoeren > cmd\r\nIn het Opdrachtprompt venster dat zich opent, tik je: ipconfig/all\r\nDe gegevens die dan op het scherm komen kopieer je (linksboven venster, bewerken > markeren. Tekst markeren en drukken), en dat zet je op het forum.\r\n\r\nDan kunnen we zien hoe je netwerkinstellingen staan.\r\n\r\nWat voor kabel gebruik je om de switch op het modem te zetten? Toch niet een crosskabel?\r\n\r\n@Leon: je hebt verschillende soorten Speedtouch modems. De 510 heeft drie lampjes bovenop, de i staat voor ISDN.
Link naar reactie
Beste avv ,\r\n\r\nZie hieronder de resultaten van de ipconfig/all\r\n\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Host-naam . . . . . . . . . . . .: PC0907\r\n Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:\r\n Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend\r\n IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : ja\r\n DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Sitecom PCI Fast 10/100 Ethernet Adapter LN-020\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-F6-03-D9-F1\r\n DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja\r\n Autom. configuratie ingeschakeld. : ja\r\n IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138\r\n DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138\r\n Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 30 juli 2005 21:08:35\r\n Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 30 juli 2005 23:08:35\r\n\r\nEn nee, ik gebruik geen cross cable. \r\n\r\nMako.
Link naar reactie
Beste avv, \r\n\r\nOeps, dat ipconfig/all overzicht was inderdaad zonder de switch ertussen. \r\nMet switch ertussen ziet het er als volgt uit: \r\n\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Host-naam . . . . . . . . . . . .: PC0907\r\n Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:\r\n Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast\r\n IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : ja\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Sitecom PCI Fast 10/100 Ethernet Adapter LN-020\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-F6-03-D9-F1\r\n DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja\r\n Autom. configuratie ingeschakeld. : ja\r\n Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.250.148\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . :\r\n\r\nUitschakelen van de firewalls had ik al gedaan, maar had/heeft geen effect. \r\n\r\nGroeten, \r\n\r\nMako.
Link naar reactie
Als ik het zo zie is of de switch, of de tweede kabel kapot. Je krijgt namelijk geen verbinding via de switch.\r\n\r\nPaar dingen om te proberen:\r\n- probeer allebei de kabels eens voor directe verbinding Speedtouch - computer\r\n- probeer verschillende uitgangen van de switch\r\nMeestal is er een uplink poort, daar moet de kabel vanuit de Speedtouch in, en 4 uitgangspoorten. Probeer die allemaal eens uit.
Link naar reactie
Beste avv, \r\n\r\nDe (lange) kabel tussen pc en switch moet (volgens mij) goed zijn, want als ik die gebruik om de pc rechtstreeks met de modem te verbinden, dan gaat alles goed. \r\nDe (korte) kabel tussen switch en modem heb ik vervangen door een nieuwe, maar dat helpt niet. \r\nVolgens de handleiding van de switch is elke poort als upload te gebruiken. Wel heb ik wat verschillende combinaties gebruikt, helpt ook niet.\r\nMisschien is de switch dan inderdaad niet goed, wat wel vreemd is, zo recht uit de winkel. \r\nAls je nog verdere tips hebt, graag. Anders ga ik er maandag mee terug naar de winkel. \r\n\r\nBedankt, \r\n\r\nMako.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...