Ga naar inhoud

switsh en router en 50m lan kabels


Anoniem2

Aanbevolen berichten

kan ik een switch direct op een router aan sluiten of geeft dat probleemen?\r\nik wil namelijk mijn internet nog verder deelen en heb in een kamer 2 pc\'s staan en in de andere ook 2 pc\'s, \r\nook staat er op 50 m in een ander gebouw nog een pc, daar gaat een on gebruikte 8 aarderige (telefoon)lijn naar toe, kan ik daar nu gewoon conectors op zetten aan beide kanten? door een lan kabel door midden te knippen?\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Een switch kan gewoon direct op de router aangesloten worden zonder problemen.\r\n\r\nik zou geen lankabel doormidden knippen en er dan een doorverbind stuk opzetten, want dit levert te veel overgangsweerstand op, en dus gaan de prestaties acheruit.\r\n\r\nPersoonlijk zou ik dan een stuk kabel maken / kopen en het daarmee doen.
Link naar reactie
Ik zou het niet doen. ik kan niet precies zeggen wat er gebeurt maar het komt je snelheid niet ten goede.\r\n\r\nIk weet ook niet hoeveel Mb/s je uiteindelijk haalt dan, maar normaal is het afhankelijk van je netwerk kaarten en je andere randapparatuur. Tegenwoordig zit het grootste gedeelte op 100Mb/s
Link naar reactie
Netwerkkabel kun je in vrijwel alle computerzaken, electronicazaken en bij bijvoorbeeld de Handyman wel krijgen, ook op rol, dus dan kun je zelf aangeven hoe lang dat ding moet worden. Je kunt er ter plekke stekkertjes op laten zetten, maar in verband met het leggen van die kabel is het handiger om dat later zelf te doen, daar kun je óf \"opklikbare\" stekkertjes voor krijgen, maar je hebt daar ook speciale knijpers voor. Die kun je kopen, maar sommige winkeltjes willen ze ook nog wel eens uitlenen. Als je nu CAT-5 of CAT-6 kabel trekt, dan kun je voorlopig vooruit. CAT-5 wordt voor 100 mbit netwerken gebruikt (de huis-tuin-en-keuken netwerkjes, zeg maar), CAT-6 wordt meestal voor gbit netwerken gebruikt. Die zie je steeds meer, en die kunnen theoretisch gezien tien keer sneller als 100 mbit... Zal vooral aan de prijs liggen, maar hoe dat met het bereik zit, geen idee.
Link naar reactie
ik zal dus een nieuwe cat 6 cabel moeten trekkken (als ik een ker gigabit lan krijg wil ik niet overnieuw aanleggen)\r\nnu heb ik nog een vraag, als ik een pc met 10mb/s netwerkkaart op mijn router aansluit word die pc niet \"herkend\" hij zegt dan link/activety maar meer niet, ik heb een sitecom WL-108
Link naar reactie
uit me hoofd:\r\ncat4 en lager max 10mb/s\r\ncat5 max 100mb/s\r\ncat5e en hoger max 1000mb/s\r\n\r\nover cat 5E kun je dus ook gigabit lan draaien, is alleen een klein beetje gevoelliger voor storingen. (ga niet lopen zeggen dat dat je geen gigabit door cat5E kunt trekken, ik heb het werkend gezien :))\r\n\r\nIk zou als ik jou was lekker zo\'n [url=http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1944]tang[/url] kopen, zul je vaker nodig hebben als je netwerkbeheerdertje gaat spelen. Dan gewoon aan elk eind een [url=http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1204]stekkertje[/url] krimpen, en dan eens kijken wat voor verbinding je hebt. Nieuwe kabel trekken kan altijd nog.\r\n\r\nEen 10 mb/s kaartje zou gewoon op je router moetten kunnen. Controleer eens of de netwerkkaart goed is geinstalleerd bij apparaatbeheer en of alle instellingen goed staan.
Link naar reactie
Cat5 kabel zou ook al voldoende zijn mits je geen GBit over die kabel heen wil sturen. Je zou eventueel FTP-kabel kunnen gebruik voor wat meer afscherming. Maar Cat5e zal ook geen probleem geven denk ik. Wel even opletten als de kabel naar een ander gebouw gaat, dat je er dan voor zorgt dat je niet aan beide kanten en aarde-draad aansluit (Bij gebruik van FTP-kabel) Anders krijg je waarschijnlijk te maken met zo genaamde Potentiaal verschillen. Zo heb ik ooit eens een Monitor en een netwerkkaart gesloopt door een ftp-kabel van 275 m aan te sluiten tussen twee woningen. En ja de verbinding werkte uiteindelijk gewoon zei het op een lagere snelheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...