Ga naar inhoud

Netwerk met @home kabel en Planet XRT-401D router


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\nWe hebben 2 computers thuis, allebei Windows XP Home. Eerst hadden we een Win. XP Home en een Win. 98, \r\ndaar lukte het na veel moeite een klein netwerkje aan te leggen met een router. Alleen later heb ik iets\r\nveranderd, maar ik weet niet meer wat en toen hadden we geen netwerk meer...\r\n\r\nDus toen hadden we maar op 1 computer internet (die hadden we rechtstreeks op de modem aangesloten).\r\nNa gisteren heb ik een Windows XP Home gekocht en probeerde weer een netwerk aan te leggen, maar tevergeefs...\r\nVanalles geprobeerd, maar ik ben er nog niet uit. Hoewel het met het vorige netwerk achteraf heel makkelijk was. (Dat weet ik nog wel)\r\nIk gebruik de goede kabels en alles is correct aangesloten, want zo was alles ook aangesloten bij het vorige netwerkje.\r\n\r\nHier ff wat alles op n rijtje:\r\nRouter: Planet XRT-401D\r\n2 Computers (Win. XP Home)\r\nProvider: @home (kabel)\r\n\r\nWie heeft dezelfde router en hoe heb je die dan ingesteld, en hoe heb je de computers ingesteld?\r\nIk ben geen computerexpert, dus wees alsjeblieft duidelijk.\r\n\r\nHopelijk kan iemand mij helpen.\r\n\r\nGroetjes, Richard\r\n\r\n(En nee, op troublesathome.nl kan ik ook niks vinden)
Link naar reactie
Misschien kun je het beste aangeven wat momenteel nu eigenlijk het probleem is want ik kom er niet helemaal wijs uit. Heb je nu een probleem met je interne netwerkje, of heb je een probleem met het op internet geraken met beide pc\'s?\r\n\r\nAllereerst een tip.\r\n@home deelt nummers uit, bijv. cp23409-a of cm245908-b of iets in die geest. Indien je pc rechtstreeks op het modem aangesloten is, word dit nummer als computernaam gebruikt.\r\nDit moet je het eerste wijzigen. Geen van beide computers mag nog dit nummer als computernaam hebben, aangezien deze informatie in de router komt te staan. Indien je dan dezelfde naam op een pc gebruikt, heb je grote kans dat er een naamsconflict op het netwerk komt en dan werkt nog maar de helft of helemaal niets meer.\r\n\r\nGeef beide computers een eigen naam (configuratiescherm, systeem, tabblad computernaam, en dan naam wijzigen, beschrijving doet niet ter zaken.\r\nHet beste kun je je hiermee aan de voorschriften houden, dus niet meer dan 15 tekens gebruiken, geen rare tekens, geen tekens die boven de cijfers zitten bijv. @!# etc. Een koppelstreepje - mag wel, maar maak het zo eenvoudig mogelijk, want die namen zijn toch niet interessant. Maak het bijv. pc1 en pc2 of iets als pckamer en pcboven (ik noem maar iets).\r\n\r\nStel je router in voor kabelnetwerk, automatisch ip en DNS verkrijgen, hostnaam word je cp of cm nummer, verder hoef je daar niets in te vullen als het goed is.\r\nHet gemakkelijkste is als je router ook ip adressen aan de pc\'s kan geven, dan kun je daar je netwerkinstellingen allemaal op automatisch laten staan.\r\n\r\nPas dit alvast even aan en laat daarna weten waar je nog problemen mee hebt.
Link naar reactie
Ik heb dat ook allemaal al gedaan, de ene computer heet: COMP1 en de 2e: COMP2. De werkgroepnaam= MSHOME. En de hostname heb ik dan al ingevuld en MAC Address heb ik al gekloond. \r\nMaar probleem is dus dat ik niet op internet kan komen, dus ook geen bestanden delen met de andere computer. maar ik kan wel via de browser contact met de router maken.\r\n\r\nIn het boekje staat ook iets van, ga naar Configuratie scherm -> netwerk & internetverbindingen -> Wizard Netwerk instellen (daarmee stel je de comp. naam en werkgroep naam in). Dat heb ik al heel vaak gedaan, maar helpt dus ook niks.\r\n\r\nMoet ik ook de @home CD-ROM opnieuw installeren?\r\n\r\n(En verander die titel maar hoor, was ff vergeten)
Link naar reactie
De titel kunnen wij niet veranderen dat kan jij alleen (of modje of admin maar dan is het al te laat). :)\r\nDus ik zou dat toch even aanpassen.\r\n\r\nDe @slome cd-rom heb je totaal niet nodig.\r\n\r\nIndien je via de browser je router kan bereiken, dan hoef je waarschijnlijk niet meer met die wizard netwerkinstellingen te werken want dan werkt je netwerk naar de router. De rest doen we dan nadien wel (bestanden delen). Eerst zien dat we dit internet aan de praat krijgen want als je alles tegelijk gaat doen, kunnen bepaalde zaken zich verstrengelen en dat maakt het alleen maar onduidelijk.\r\n\r\nOke, je kan via de browser verbinding maken met je router. In dat geval, moet je in deze router ook een optie \"status\" kunnen zien.\r\nCheck of je modemlampjes op je modem wel zo\'n beetje allemaal branden, of dat er maar 1 of 2 branden.\r\nBranden ze zowat allemaal (er mogen er dacht ik 2 knipperen) dan is het in orde.\r\nIn dat geval moet je router een ip adres krijgen van @home. Dit kun je bij de status van je router terugvinden als het goed is.\r\nJe schrijft dat je het macadres gecloned hebt. Ik hoop dat je dit wel van die pc gecloned hebt, die werkte toen hij rechtstreeks aan het modem hing, en niet van je andere pc die niet aan het modem gehangen heeft anders werkt het niet.\r\n\r\nKun je aangeven wat je in de status van je router krijgt te zien? Zie je een ip adres en DNS adres? Zoja welk.\r\nGeef niet het hele adres maar bijv. 213.119.x.x dan is te zien of het juist is zonder dat meteen je ip adres voor iedereen zichtbaar is.
Link naar reactie
Ey hoi,\r\nTjah sorry ik ben hier niet zo vaak en wist dus niet hoe ik mn titel moest veranderen, sorry.\r\nMaar het is gelukt!\r\n\r\nHet klinkt misschien lullig, maar de Modem ging (volgens mij) vanzelf uit nadat ik de Router had ingesteld en de comp. opnieuw had gestart.\r\nMisschien kwam het ook doordat ik meestal na het instellen van de router dus die Netwerk Wizard deed en de @home cdrom installeerde.\r\n\r\nNu nog op de andere computer internet krijgen...\r\nMaar in ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...