Ga naar inhoud

kan windows98 niet meer instaleren door fout op C: schijf


Aanbevolen berichten

hallo,\r\nik wilde laatste onze \'oude\' (5 jaar) computer even opfrissen en heb toen de C: schijf geformateerd. Nu wil windows98 dmv de opstartdiskette en de windows cd er weer opzetten alleen als ik de setup start begint SCANDISK eerst met het controleren op fouten. Hij geeft dan de volgende foutmelding aan: \"gegevensfout bij lezen van FAT-ingang voor cluster 114688\". De SCANDISK stop dan en zit ik weer mooi zonder windows98 op de computer. Kan iemand mij helpen? \r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
oké ik heb format c: /c geprobeert maar is niet gelukt. Hij controleert eerst nog de C: schijf en dan geeft ie aan: \"Het medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigd. De schijf is onbruikbaar. Formateren beëindigd.\" \r\n\r\nIk vind dit zo raar. Want het enige wat ik heb gedaan is de C schijf geformateerd en nu opeens geeft ie fouten aan...
Link naar reactie
Als hij dat aangeeft dan is ie dus echt stuk. Het enige wat je dan nog kunt proberen is met een speciaal programma op foute clusters zoeken en die dan laten uitschakelen zodat ze niet meer gezien worden door het systeem.\r\n\r\nJe hebt niets fout gedaan, maar sommige schijven hebben dit nu eenmaal wel eens. Je kunt het slijtage noemen of de schijven zijn gewoon \"op\". Elke schijf kan wel eens stuk gaan. Als hij net een paar bitjes stuk maakt in het deel wat net het belangrijkste is om op te starten en de schijf te herkennen, dan heb je gewoon een probleem.\r\n\r\nMisschien dat iemand hier je kan helpen met een specifiek programma om dit probleem op te lossen en de betreffende sector(s) als \"bad\" te markeren.\r\nVroeger in de oude tijd deden we dat met Norton Disk Doctor die we vanaf een diskette konden opstarten. Ik weet niet hoe of met wat dat tegenwoordig gedaan kan worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...