Ga naar inhoud

Speurders oplichting?


Aanbevolen berichten

Onlangs stond er een advertentie op Speurders.nl Er werd een hdd van 40 gb (Maxtor) aangeboden en de verkoper gaf aan het Borneo Project van het WNF te ondersteunen met de opbrengst van de verkoop van de harde schijf. Ik zocht er een, en het doel is nobel, dus ik heb op verzoek van de verkoper een machtiging afgegeven om éénmalig € 35,-- af te laten schrijven van mijn giro t.b.v. het WNF. Echter de harde schijf heb ik nooit gehad! Na ongeveer 14 dagen gewacht te hebben, heb ik de verkoper een mail gestuurd, die zegt echter nergens van te weten. Speurders.nl heeft inmiddels alle advertenties van deze verkoper verwijderd en zegt verder niks voor mij te kunnen doen. Wat vinden jullie hiervan?
Link naar reactie
Het enige wat ja kan doen is zo\'n persoon aan de schandpaal nagelen: [url]http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=handelen[/url]\r\nDe verkoper zegt van niks te weten, dus je hebt een IP nummer? Kun je misschien ook wat mee.....\r\n\r\nDan heb ik het nog niet eens over de nobele gedachten dat anderen gewaarschuwd worden voor dergelijke praktijken. Wraak voelt in geval van oplichting lekker hoor.....
Link naar reactie
Ook zelf heel dom om op zo\'n manier iets te bestellen en zo te betalen.\r\nOnder rembours kan ook altijd ,betalen aan de postbode dus,, maar kost wel iets meer.\r\nOp alle koop en verkoop site\'s wordt gewaarschuwd voor zulke praktijken.\r\nAls het geld in dit geval naar het WNF is gestort ,dan heeft de verkoper ook niets ,dus is er weinig aan te doen ,denk ik.
Link naar reactie
[quote]Als het geld in dit geval naar het WNF is gestort [/quote]\r\n\r\nDat geloof je toch niet.... dat is toch gewoon het oplichtingspraatje... \"Kijk ik deug... ik steun het WNF.... , dus ik ben betrouwbaar\", dát is de boodschap waar sommige mensen, die doorgaans zelf goudeerlijk zijn, intrappen.....
Link naar reactie
[quote=reintje]Het enige wat ja kan doen is zo\'n persoon aan de schandpaal nagelen: [url]http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=handelen[/url]\r\nDe verkoper zegt van niks te weten, dus je hebt een IP nummer? Kun je misschien ook wat mee.....\r\n\r\nDan heb ik het nog niet eens over de nobele gedachten dat anderen gewaarschuwd worden voor dergelijke praktijken. Wraak voelt in geval van oplichting lekker hoor.....[/quote]\r\nHeb even, nou, even, zeg maar een hele poos met stijgende verbazing zitten lezen op de link. Moet bekennen dat ik ook weleens eerst betaal (€ 25 max), voor ik wat krijg op marktplaats en speurders, maar tot nog toe altijd gekregen waar ik voor betaalde. Maar je leert er wel van!
Link naar reactie
De koper heeft zelf het geld overgemaakt aan het WNF ,tenminste ,dat schrijft hij.\r\nAls dat zo is blijft het een leuke mannier om geld naar de goede doelen te krijgen .\r\n\r\nMaar als ik via internet iets koop ,is het onder rembours ,of met een bijgeleverde accept giro ,en anders gaat het dus niet door.
Link naar reactie
Wel erg duur voor een 40 gigje en dan ook nog Maxtor.:(\r\n\r\nBlijft echter wel het feit dat dit gewoon not done is en puur oplichting inderdaad. Maar net als gezegd kun je dit soort gasten alleen maar aan de schandpaal nagelen.\r\nHelaas verpest dit kr..uul het voor de mensen die wel juist handelen als het geld van tevoren word overgemaakt. Een bijzonder laaghartige manier van oplichterij.:(
Link naar reactie
[quote]\r\nOnder rembours kan ook altijd ,betalen aan de postbode dus,, maar kost wel iets meer.\r\n[/quote]\r\nSja, velen zeggen dat het zo veilig is, de afzender heeft je inderdaad wat gestuurt, maar als jij een laptop onder rembours besteld, betaald postbode, postbode weg, jij maakt pakketje open, en vind een baksteen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...