Ga naar inhoud

PC start niet meer op


Aanbevolen berichten

Een goede avond,\r\nIk heb per ongeluk een bestand gewist die ik niet handmatig mocht wissen maar via de uninstal moest doen. Het gevolg daarvan is dat ik nu ook bestuurs-systemen heb gewist en dus de computer niet meer opstart. Die computer is belangrijk omdat ik er belangrijke bestanden op heb staan die niet verloren mogen gaan. Nu zit ik op mijn andere computer. Heeft iemand een id hoe ik mijn pc weer aan de praat kan krijgen? Alvast ontzettend bedankt!
Link naar reactie
Stop de windows-cd in de cd-rom speler.\r\nGeef in de bios-setup aan dat als eerste vanaf cd gestart moet worden.\r\nGeef in de windows-setup aan dat je windows wil herstellen.\r\n\r\n\r\nKan zijn dat windows daarna nog niet lekker draait, maar hij start in ieder geval op. Je kunt dan je bestanden veilig stellen, en indien nodig een herinstallatie van windows ertegenaan gooien.
Link naar reactie
Ik draai op Windows XP, harstikke bedankt voor jullie hulp, ik zal kijken of die het doet en anders post ik nog wel wat.\r\n\r\n//edit: Het systeem doet niks meer. Zodra ik mijn pc opstart krijg \r\nik een zwart scherm. Dan doe ik de cd erin en dan reageert die totaal niet. Ik zou niet weten wanneer ik anders mijn cd erin moet doen. Wat kan ik nu nog doen? Als ik me pc opstart krijg staat er in het begin \'press del to setup\'. Zodra ik dat doe zie ik een blauw scherm met allemaal opties. Ik zie daar ook iets met BIOS Features ofzo. Kan ik daar iets mee? Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote=stevendd]Een goede avond,\r\nIk heb per ongeluk een bestand gewist die ik niet handmatig mocht wissen maar via de uninstal moest doen. Het gevolg daarvan is dat ik nu ook bestuurs-systemen heb gewist en dus de computer niet meer opstart. Die computer is belangrijk omdat ik er belangrijke bestanden op heb staan die niet verloren mogen gaan. Nu zit ik op mijn andere computer. Heeft iemand een id hoe ik mijn pc weer aan de praat kan krijgen? Alvast ontzettend bedankt![/quote]\r\n\r\nWat ik heb gedaan is opnieuw installeren windows. :(
Link naar reactie
zoals hieronder staat beschreven, in je BIOS menu (blauwe scherm) onder kopje \'boot\' zoeken naar iets als; \'boot device priority\' of \'boot settings configuration\', (kan anders omschreven zijn)\r\ndan in deze volgorde; (bepaald volgorde van opstarten>>>) \'1st device\' cd-rom player, 2nd & 3rd \'device\' voorlopig op floppy en HDD zetten. Dan moet als het goed is de windows CD-Rom vanzelf starten en kun je de boel repareren.\r\nAls je een kopie van windows xp gebruikt kan het zijn dat je met de opstartdiskettes de windows CD moet opstarten.\r\nhoe dan ook, moet gewoon werken.
Link naar reactie
[quote]Zodra ik mijn pc opstart krijg \r\nik een zwart scherm. [/quote]\r\nEen pikzwart scherm of een scherm met tekst? In het laatste geval, wat staat er als laatste vermeld?\r\nOverigens, zou ik in dit geval de schijf even uit de computer halen, tijdelijk als 2e schijf in een andere zetten en daar de bestanden kopieren om ze veilig te stellen.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...