Ga naar inhoud

Mogelijkheid om programma te installeren als Power User


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk zit hier op de afdeling met een klein probleem. We hebben namelijk een programma dat bij iedereen op de pc geinstalleerd dient te worden. Iedereen werkt hier op een Windows 2000 pc. Het probleem is echter dat iedereen de privilege\'s van Power User heeft en dat alleen Administrator\'s het betreffende programma mogen installeren. Iedereen Administrator maken is geen optie.\r\n\r\nNu is mijn vraag; Weet iemand een mogelijkheid om via een bepaalde omweg toch als Power User zijnde, hoe je het programma kan installeren?\r\n\r\nIk zat zelf te denken aan een batch-file die je tijdelijke rechten kan geven van een Administrator en vervolgens het desbetreffende programma installeert. Maar de syntax van zo\'n batchfile ken ik niet. \r\n\r\nTips en suggesties zijn daarom zeer welkom :-)
Link naar reactie
[quote=Gekwordikervan]Wellicht is het handig om de systeen.netwerkbeheer te vragen om het programma op de server te zetten, zodat het vioor iedereen \r\nbeschikbaar word. Dat is voor hem een kleine moeite. En iedereen is er mee gebaat.[/quote]\r\n\r\nHet programma staat al op het netwerk, en iedereen kan er dus ook bijkomen, maar om het te draaien moet je Administrator rechten hebben :^)
Link naar reactie
Je systeembeheerder zou dit moeten weten, dit zou je kunnen doen met remote installatie en kix scripting bijvoorbeeld, althans zo deden ze dat bij ons, maar wij zaten dan wel in een domein. Ik weet niet of dat in een werkgroep ook werkt.\r\nHelaas heb ik geen verstand van die scripting.\r\nJe kunt [url=http://www.robvanderwoude.com/index.html][color=red]hier [/color][/url]eens kijken of anders zoals avv al schrijft, contact opnemen met de makers van het programma, die zullen dat ook wel weten (hopelijk).\r\nMaar eigenlijk moet je dat als systeembeheerder zelf kunnen, dus goede kans dat ze dit als aparte support zien en je er voor moet betalen, maarja, niet geschoten is altijd mis, vragen kost niks.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...