Ga naar inhoud

pc slaat zwart


Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik heb een probleempje met mun pc\r\nals ik een zwaar spel speel zoals MOH dan slaat de pc na ongeveer half uurtje zwart en de lichtjes van cd-rom blijft branden en van de power on en het beeldscherm is gwoon helemaal zwart.\r\nHij reageert nergens op!!\r\nook kan ik de pc dan niet resetten want daar reageert ie niet op\r\nIk moet de pc dan helemaal uitschakelen (dus de knop 6 seconden inhouden) en dan even wachten en opnieuw starten.\r\nAls ik niet even wacht en de pc gelijk weer aan druk dan slaat alweer zwart beeld voor dat ik al in windows zit....\r\n\r\nik ben radeloos ik heb al gekeken of het aan de cpu lag maar die blijft mooi op temperatuur. \r\nWeten iemand van jullie ook een programma om mijn intern geheugen te testen??? \r\nof kan het liggen aan een geheugen dump ofzo iets???\r\nwant verder heb ik geen idee waar het aan kan liggen..\r\nik heb ook al verschillende bios instellingen geprobeerd.\r\n\r\nplease help me! :-(
Link naar reactie
[quote]ik heb ook al verschillende bios instellingen geprobeerd.\r\n[/quote]\r\n\r\nWat bedoel je hiermee?\r\n\r\n1. laatste directx?\r\n2. Laatste videokaart drivers?\r\n3. Wat voor videokaart heb je eigenlijk?\r\nZoals je ziet denk ik aan een videokaart probleem.\r\n\r\nGeheugen kan je testen met memtest, hier te vinden\r\n\r\n[url]http://www.tweakers.net/meuktracker/5427[/url]\r\n\r\nOh ja, zet even wat specs van je pc neer, misschien is moh te zwaar voor je pc??
Link naar reactie
he bedankt voor de reactie.\r\n\r\nhet is een 1,1 ghz met 256 sdr ram geheugen en een geforce mx 440 videokaart met 128 mb ram geheugen. ik draai gewoon win XP Pro.\r\ndie bios instelling heb ik dingen aangepast zoals geheugen dump en wat andere dingen veranderd maar die hielpen dus ook nie.\r\nneej, moh is niet te zwaar want dat spel heb ik al een hele poos gespeeld op die pc maar het is nu de laatste tijd dat ie steeds zwart word.\r\n\r\nen ja ik heb de laatste drivers van de videokaart geinstalleerd.\r\nmaar het is de videokaart niet want die heb ik ook al een keer geruild met een ander en nog steeds hetzelfde probleem.\r\n\r\nTrouwens met quake 3 doet ie ut ook maar dan duurt het veel langer voor het beeld zwart word.
Link naar reactie
Lijkt erop dat je GPU een beetje overhit is.\r\n\r\n\r\nAls je hem meteen opstart doet ie het niet. (dat klopt dus)\r\nen als je even wacht wel (de kaart is weer wat afgekoeld)\r\n\r\nHet zal dus ook wel zo zijn, dat het elke keer sneller gaat als het gebeurd en je start hem binnen het kwatier weer op.\r\n\r\nWat voor voeding heb je???\r\n\r\n*off-topic*\r\nEen geheugenupgrade van 256mb zou niet gek zijn voor gamen en windows XPpro\r\n*off-topic*
Link naar reactie
er zit een 300 watt voeding in..\r\nmaar die is wel goed hij heeft het altijd goed gedaan met gamen\r\nmaar ik denk zelf ook dat er wel een extra stripje geheugen in kan.\r\nen maby moet ik maar een keer xp pro sp2 installeren.\r\nmaar mun cpu kan nie overhit zijn want die kan tot 70 graden en heb al mbm monitor geinstalleerd en die zegt dat de cpu mooi op 65 graden blijft als ik net heb gegamed zeg maar...
Link naar reactie
Ja, fans plaatsen, en eventueel nieuwe koeler voor videokaart (zonde van het geld)\r\n\r\nof je moet uitkijken naar een nieuwe videokaart (2e hands op marktplaats ofzo. Hoeft niet heel goed te zijn, want dat is overkill, maar voor de prijs waarvan je een koeler koopt, kun je met 1 of 2 tientjes meer een betere videokaart van kopen.
Link naar reactie
eej SIS bedankt voor al je tips en hulp!\r\n\r\nik had nog een klein koelertje liggen heb deze op de videokaart geplaatst en heb nog een extra case fan geinstalleerd die ik ook nog had liggen heb ik net ff gedaan en nu hoop ik dat het goed blijft!\r\n\r\nmaar bedankt voor de reacties!!\r\n 8-| :-) ;-)\r\n\r\nPS: Duim voor me! :P
Link naar reactie
[quote]maar voor de prijs waarvan je een koeler koopt, kun je met 1 of 2 tientjes meer een betere videokaart van kopen.[/quote]\r\n\r\nSorry SIS, maar dat ben ik niet met je eens, voor € 7,25 heb je een keurig vga zalman koelertje die op iedere kaart past.\r\n [url]http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=1253[/url]\r\n\r\nBen het wel eens dat de errors hoogst waarschijnlijk komen door het ontbreken van vga koeling.
Link naar reactie
[quote=SIS]@Snappie, met de prijs van die koeler (overigens goed genoeg) wordt het idd wel een beetje krap. \r\nIk dacht meer aan een koeler van €20 ofzo. \r\n\r\nMaar TS heeft er al wat aan gedaan. Ik hoop dat het gelukt is!??[/quote]\r\n\r\nIk ook anders kan het ook nog zo:[url]http://proto4.thinkquest.nl/~lld523/index.php?id=overclocken_koelen4[/url]\r\nIs denk ik de goedkoopste oplossing :mrgreen: :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...