Ga naar inhoud

vhs naar dvd


Aanbevolen berichten

Hallo beste computer deskundige.\r\nHeb de volgende vraag:ik wil graag vhs banden over zetten op DVD maar weet helemaal niet hoe.Ik heb geen TV kaart in mijn pc zitten ik werk met win xp prof.\r\nWeet iemand mij dit uit te leggen,maar dan graag niet zo technisch,moet zo eenvoudig mogelijk zijn om het te snappen.\r\nMisschien heeft iemand wat geduld om het mij uit te leggen.\r\nAlvast hartelijk dank Freek
Link naar reactie
Om vhs over te zetten naar je computer, om \'t vervolgens op dvd te zetten, heb je toch een TV kaart nodig. Dit kan een interne kaart zijn, maar ook een extern model.\r\n\r\nAls je besluit een extern model te nemen, neem dan een met firewire aansluiting, omdat usb2 modellen niet naar avi kunnen wegschrijven.\r\n\r\n\r\nHoe verder als je eenmaal die tv-kaart hebt:\r\n- Sluit de videorecorder aan op de tv-kaart en de geluidskaart.\r\n- start bijgeleverd programma en start een capture\r\n- speel de vhs af\r\n- als die is afgelopen vind je een avi (of mpg) op je harde schijf terug\r\n- importeer die in een videobewerkingsprogramma\r\n- bewerk de beelden (indien nodig)\r\n- brand het geheel op dvd via de optie in het videobewerkingsprog.
Link naar reactie
Er zit zeker verschil in tv-kaarten, maar zelf heb ik er geen ervaring mee, ik beheers alleen de theorie van hoe vhs op dvd te krijgen :-P \r\nMisschien dat iemand anders je een tv-kaart kan aanraden.\r\n\r\n\r\nen ja, je mag rustig terug komen als je nog een vraag hebt, daar is het forum voor, toch?\r\n\r\n\r\ndus nog ff de vraag aan alle anderen: \"wat is een goeie tv kaart, welke raden jullie Freek aan?\"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...