Ga naar inhoud

DVD rips afspelen & branden, probleem met video_ts.vob?


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal dvd rips op mijn pc. Nou heb ik een probleem met het afspelen (op pc) en het branden van dvd rips waarin een bestand video_ts.vob staat. Ik heb geprobeerd toch te branden met nero en imgtool burn maar dat lukte niet: ik krijg de melding dat het geen dvd is en reallocation failed. Ik heb ook geprobeerd nieuwe .ifo en .bup bestanden te maken met ifoedit en daarna te branden maar dat hielp ook niet... Met dvd rips waarin geen video_ts.vob staat heb ik geen probleem, die kan ik afspelen en branden. Waar ligt dit aan en doe ik iets verkeerd?
Link naar reactie
De manier van branden is verkeerd. Een dvd die uit .ifo en .vob files bestaat, is geen image. Je moet dus ook geen imgtool burn optie gebruiken, maar gewoon DVD branden.\r\nAls je deze optie kiest in Nero, DVD en dan DVD-Video, dan zul je zien dat er in het linkerscherm wat dan verschijnt ook een AUDIO_TS en VIDEO_TS folder in Nero verschijnen.\r\nKopieer nu al die .vob en .bup en .ifo files van die film naar de linkerkant in Nero, klik op Burn, en klaar ben je.\r\n\r\nImage files zijn uitsluitend files als .bin (vaak met .cue en/of .ccd erbij), .img, .nrg, .iso etc.\r\nJe kunt deze image files bij dvd\'s er ook aan herkennen dat het maar 1 file is van een paar gig groot.
Link naar reactie
[quote]Nou heb ik een probleem met het afspelen (op pc)[/quote]\r\n\r\nDat probleempje staat er nog. Heb je wel de juiste codecs? \r\nIk heb deze: [url]http://home.hccnet.nl/h.edskes/codecpack.htm[/url]\r\nDaarnaast heb je een afspeelprogramma nodig voor DVD-files: bijv. PowerDVD of Media Player Classic (laatste zit in je codecpack).
Link naar reactie
Ik gebruik de Nero versie 6.3.1.6. Met het afspelen en branden van andere dvd\'s is niks mis en ik kopieer inderdaad alle .vob, .ifo en .bup bestanden naar map video_ts en als dvd video :-) Ook als dvd udf/iso branden met optie Force video compatability mode aan hielp niet: daar kreeg ik dezelfde foutmelding. M.a.w er is iets blijkbaar iets niet goed in de ifo\'s. Nieuwe .ifo en .bup aanmaken hielp niet. ImgTool Burn heb ik gebruikt omdat die het probleem van dat reallocation failed nog wel eens kan verhelpen (die brandt ook niet-images, dus de gewone dvd structuur btw). Andere dvd\'s kan ik wel gewoon van harddisk of dvd speler afspelen (met BSPlayer of WinDVD), codecs zijn dus aanwezig (had ik al geinstalleerd).
Link naar reactie
Dan heb je inderdaad kans dat er iets niet lekker zit in de dvd structuur van die DVD.\r\nWeinig aan te doen, je zou misschien nog kunnen proberen met DVDRebuilder of andere DVDDecrypter er nog eens overheen jagen.\r\nAnders weet ik het zo vlug ook niet, ik kiep zo\'n dingen dan over het algemeen weg, maar heb er tot nu toe maar 1x eentje gehad met een zulk probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...