Ga naar inhoud

DVD maken met ingesproken tekst.


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nik wil graag van een DVD stukjes beeld knippen, deze aan elkaar plakken en daar zelf ingesproken tekst onderzetten, om van dit geheel vervolgens een DVD te maken (en indien mogelijk ook op een digitale kamera zetten).\r\nKan dit allemaal met Pinnacle Studio 9?\r\nMoet ik verder nog ergens rekening mee houden?\r\nEn is het mogelijk \"real-time\" de tekst in te spreken, het gaat nl. om een soort na-synchronisatie.\r\nWat heb ik verder nodig om een digitale kamera op de PC aan te sluiten?\r\n\r\nErg veel vragen, ik weet het, maar wie kan mij hiermee verder helpen en/of info geven waar meer info te vinden over deze vragen.\r\n\r\nAlvast veel dank,\r\n\r\nBAssy
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik weet niet of je al antwoord hebt op je vragen, maar goed, ik heb nu toch even niks te doen, dus zal ik je vragen wel even beantwoorden:\r\nHet knippen van stukjes DVD kan pas als de DVD omgezet is naar een AVI bestand (wat ook wel rippen wordt genoemd). Omdat je van die stukjes DVD weer een andere DVD wilt maken raad ik je ten sterkste aan om een hele hoge ripkwaliteit te gebruiken, aangezien je het zaakje twee keer gaat coderen en als je dan te lage kwaliteit ript wordt het zaakje behoorlijk lelijk. Rippen doe ik zelf altijd graag met DVDx: [url]http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=348&s=220[/url]\r\nDe tekst inspreken moet je gewoon met een geluidbewerkingsprogramma (zoals SoundForge, of Cubase) doen en hoeft niet perse realtime te gebeuren. Je moet het geheel gewoon in stukjes knippen en die stukjes precies timen. Hoe meer stukjes audio je hebt, des te makkelijker je ze kunt verschuiven in tijd en des te preciezer je nasynchronisatie wordt.\r\nOm een digitale camera aan te sluiten op je pc heb je een firewire kaart (of uitgang op je moederbord), een firewire kabel en een firewire ingang op je camera nodig. Als je camera met USB werkt heb je hetzelfde nodig alleen dan voor usb.\r\nHopelijk heb ik je hier mee op weg geholpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...