Ga naar inhoud

WINavi geluid loopt niet synchroom met beeld.


Aanbevolen berichten

Tot voorheen kon ik altijd mijn avi converteren naar dvd (vob files) met Winavi. Nu heb ik dat gister nog een keer gedaan en kwam in tot de conclusie dat het geluid niet synchroom liep met het beeld. Aan het begin is het wel goed maar hoe verder de film hoe erger het wordt. :-S wel bijna 5 sec verschil. \r\nWie weet hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
Link naar reactie
toch niet op de manier met winavi\r\nwinavi is heel gemakkelijk in gebruik maar dat is ook alles , het resultaat is bedroevend, \r\n\r\n\r\nbv freeware HC encoder of cinema craft encoder en op deze manier \r\n[url]http://www.mozartlaan.vze.com[/url] je dvd-video maken\r\n\r\n[url]http://www.ondertitels.info/phpBB2/viewtopic.php?t=8836[/url]\r\n\r\n\r\nHet eerst wat we doen is het geluid en video scheiden van de avi met virtualdub mod.\r\nIs het geluid van de avi ac3 kiezen we bij stream/streamlist demux (eruithalen/direkt stream)\r\nIs het geluid van avi mp3 halen we bij stream/streamlist ,klikken we rechts op het audio bestand/full processing mode/compression/no compression)en save wave \r\nDan schakelen we de audio uit door bij stream/streamlist op disble te klikken\r\n(audiobalk wordt gearcheerd)\r\nNu ga je naar video en klik de optie \'direkt stream copy\' aan en bij framerate\r\nkies je voor change framerate en vul je \"25\" in .\r\nHeeft je avi al 25 fps verander je niks uiteraard.\r\nNu ga je je geluidloze avi opslaan door naar file /save avi te gaan.\r\n\r\nJe geluidloze avi laad je in fitcd (en neem de instellingen over van fitcd over\r\naan de hand van de links die ik u gegeven hebt)\r\nen sla je avs bestand op in dezelfde map.\r\n\r\nNu moet je wel zien dat je avisynth geinstalleerd hebt en je codec van de film\r\nanders gaat het niet.\r\n\r\nDeze avs bestand laad je in een mpeg encoder.\r\n\r\nNu een hele goede freeware mpegencoder is HC encoder. \r\nQuenc encoder is ook een goede freeware encoder.\r\nEn dan heb je ook cce cinema craft encoder.\r\n\r\nIeder heeft zijn eigen noden en zuchten maar deze encoders zijn top en staan boven alle andere betalende software zoals winavi,mainconcept,nero vision en vele andere.Ik bedoel qua tijd in het omzetten (denk aan de trage tmpg encoder)en beeldkwaliteit.\r\n\r\nNu moet je nog juist je bitrate instellen. Ik gebruik nu videocalc.\r\nDat is een waarde die je uitrekend aan de hand van de tijdsduur van de avifilm ,de bitrate van de audio (de hoeveelheid plaats je audio inneemt bv 5.1 dolby digital heeft een bitrate van 448 kb/s en van de wav maak ik een 2.0 ac3 met een bitrate van 192 of 224 kb/s)en andere zoals het menu etc.\r\nDeze waarde vul je ook in je mpeg encoder en zal ervoor zorgen dat je mpeg op een dvd past.\r\nNu kan je kiezen voor een cbr constante bitrate,het woord zeg hetzelf dus een vaste.Maar je kan kiezen voor een variabele bitrate dan zal de bitrate de hoogte ingaan bij een snelle aktie en lager bij een rustige scéne.Maar nadeel is hier dat je nooit de exacte grootte zal op voorhand weten van je mpeg\r\nin tegen stelling bij cbr.\r\nDan heb je nog de passes.Je kan kiezen voor 1 passe dwz de mpegencoder\r\nzet de film 1x om ,kies je voor 2 of 3 of 4passes zal de mpegencoder het proces 2x,3x of 4x omzetten.Hier moet je wel rekening houden dat de tijd van de omzetting omhoog gaat.Uiteraard heb je dan ook een betere beeldkwaliteit.Maar neemt van mij aan zelfs 1 passe cbr hebben een goede kwaliteit als je bron ook goed is natuurlijk (verbeteren kan niet).\r\n\r\nHet geluid hangt af wat je hebt?Bevatte je avi ac3 geluid ,moet je juist INDIEN NODIG de framerate veranderen dmv ac3 machine\r\n(bronavi 23.976 fps was)\r\nJe wave zet je om naar ac3 2.0 (2kanaals)met ac3 machine.\r\n\r\nNu heb je nog je ondertitels die gelijk lopen met je 23.976 film\r\ndie verander ik ook van framerate met subtitle workshop\r\nen zet je in een ander bestandsformaat afhankelijk van je authoringsprogramma.\r\n\r\nNu heel de boel omzetten naar dvdbestanden \r\nfreeware (zonder menu) muxman en ifoedit (met menu) gui for dvdauthor of dvdauthorgui.\r\nshareware dvdlab pro,dvdmaestro,adobe encore dvd
Link naar reactie
oh zo,\r\nIk deed het iets anders. Namelijk zo als op deze site: [url]http://www.inendels.nl/video.html[/url]. Ik maakte eerst de dvd (vob bestanden) want dit was geen stap in de handleiding, en dan ging ik de bestanden scheiden in audio en beeld (met vobedit). En dan importeerde in ze in dvd meastro. Ik wist niet dat het ook zo kon, dus bedankt. \r\n\r\nGroeten,\r\nPeter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...