Ga naar inhoud

VFW codec of compatible


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen?\r\nIk heb een film (AVI) gedownload en probeer deze nu te openen in VirtualDub om ondertiteling er bij te krijgen. Maar dan krijg ik de volgende foutmelding:\r\n\r\n\"Couldn’t locate decompressor for format ‘XVID’ (unknown)\r\nVirtrualDub requires a Video For Windows (VFW) compatible codec to decompress video.\r\nDirectShows codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable.\"\r\n\r\nIk heb overal op internet gezocht naar VFW codec, maar kan geen dowloadlink vinden en ik weet ook niet welke andere codec compatible is.\r\nHoe pak ik dit aan\r\nJan
Link naar reactie
Wat je eigenijk alleen hoeft te doen is de ondertiteling (een .srt bestand) precies dezelfde naam te geven als de film..., dus bijv 12345.avi (Xvid dus... ) als film en 12345.srt als ondertiteling, in dezelfde map te zetten en dan met WinAvi Converter gelijk converten naar DVD. \r\nHierdoor wordt de ondertiteling ook gelijk meegenomen. \r\nJe krijgt dan in een zelf, al van te voren gekozen map, de .vob, .sub en ifo bestanden in een video.ts map waarna je \'t alleen met Nero hoeft te branden.\r\nJe hoeft dus eigenlijk Virtual dub niet te gebruiken.\r\nLet er wel op dat als de film 1 geheel is dat de ondertiteling ook voor 1 hele film is..., er zijn nl. ook films in 2 delen en ook ondertitels ervoor die ook in 2 delen zijn...! Succes...!!\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi,\r\n\r\nZoals al word gezegd heeft de virtualdub vaak problemen met de xvid codec. Ik adviseer iedereen altijd de divx codec te gebruiken.\r\nZoals hier ook word vermeld kun je ook in één keer de divx bestanden omzetten naar dvd. \r\nAls je hier kijkt word het uitgelegd hoe je dat doet met DvdSanta [url]http://www.divxworld.nl/dvdsanta.htm[/url] en er zijn nog veel meer mogelijkheden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...