Ga naar inhoud

bin en cue branden op dvd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het bin en cue bestand horen bij elkaar, je kunt ook de cue weglaten en alleen de bin branden.\r\nMaar daar heb je alleen iets aan als het bestand geen 4.3 gig groot is, want waarom zou je een image als data op je dvd gaan branden als ie toch de hele dvdruimte beslaat?\r\n\r\nAls ze kleiner zijn, kun je het ook gewoon met Nero doen. Je geeft dan aan dat hij een \"data dvd\" moet maken, dan kun je er meerdere op zetten.\r\nJe kunt ze dan echter niet afspelen.
Link naar reactie
Dat ligt er aan wat je wilt. Als je een bin als data op een dvd brand, of je zet er een aantal op, dan zou je op die manier een aantal images van software of games op 1 dvd kunnen zetten.\r\nOp zich kun je er zo niets mee, maar zo kun je meerdere cd\'s op 1 dvd plaatsen. Als je ze nadien dan eens nodig hebt, kun je ervoor kiezen om ze naar hd te kopieren en dan te branden, of ze vanaf de dvd met isobuster ofzo uit te pakken en dan te gebruiken.\r\n\r\nVoor images met Nero te branden heb je isobuster helemaal niet nodig overigens.\r\nGewoon Nero starten, recorder -> burn image, bin file selecteren en klaar is kees.\r\n\r\nHet uitpakken met isobuster is derhalve gewoon overbodig.
Link naar reactie
[quote]Voor images met Nero te branden heb je isobuster helemaal niet nodig overigens.\r\nGewoon Nero starten, recorder -> burn image, bin file selecteren en klaar is kees.\r\n\r\nHet uitpakken met isobuster is derhalve gewoon overbodig.[/quote]\r\n\r\nEn toch klopt het niet wat je zegt. Op die manier kun je geen bin selecteren, laat staan meerdere. Want dát wil de vragensteller....
Link naar reactie
Ah, je hebt gelijk, ik vergat er wel iets bij te vertellen, je ziet in het Nero vakje dan \".nrg, .iso en .cue\" je kunt dat wijzigen (rechts ernaast) naar \"alle bestanden\" en dan de .bin selecteren.\r\nMaar de vraagsteller schreef ook dat ie de .cue bestanden erbij had, in dat geval is het helemaal geen probleem meer want .cue heeft ie er gewoon al bij staan.\r\n\r\nDe vraagsteller wilde echter geen bin selecteren maar wilde meerdere .bin en .cue files op 1 DVD krijgen, en het antwoord daarop is dus dat hij ze gewoon als datadvd kan branden. Het enige nut daarvan is backup en spaart je gewone cd\'s uit.
Link naar reactie
Je bent erg vasthoudend Black Tiger en ik ook. Je moet dat zelf es uitproberen .... de bin selecteren; even kijken wat Nero dan doet.....\r\n\r\n[quote]Het enige nut daarvan is backup en spaart je gewone cd\'s uit.[/quote]\r\n\r\nGa je de bin openen met Isobuster en de mappen branden, dan kun je de film (als dat het is; misschien wel in meerdere delen) direct selecteren in je afspeelprogramma op je PC...\r\n\r\nModje (Y) Bedankt dat je de discussie ff laat gaan :lol:
Link naar reactie
@Reintje: Ja ik hou graag vast omdat ik het al heb uitgeprobeerd, het is me ook bekend wat er dan gebeurt, je krijgt dan schermpjes, de eerst keer kun je gewoon op OK klikken de 2de keer op Ignore en dan brandt ie hem gewoon.\r\nMaar echt geweldig is het natuurlijk niet zeker niet voor een beginner. Dan kun je een losse .bin beter met Alcohol120% branden maar da\'s punt 2, het -kan- wel..:)\r\n\r\n@Klavertje_vier: Misschien had je dit het beste in het begin al erbij kunnen zeggen.\r\nZoals ik het nu begrijp heb je dus een game die uit 3 cd\'s bestaat. Deze wil je graag op 1 DVD zetten zodat je niet met 3 losse cd\'s zit en naar ik aanneem wil je deze ook vanaf de DVD kunnen installeren.\r\n\r\nDan zit je inderdaad aan de oplossing die Reintje aangeeft, en dan op de DVD mappen maken als \"cd1\", \"cd2\" en \"cd3\" want de kans is heel groot dat de setup daarom gaat vragen en dan kun je daarnaar verwijzen\r\nDe kans is echter even groot dat de setup zo in elkaar steekt dat ie echt naar aparte cd\'s gaat kijken en dan krijg je hem op deze manier niet geinstalleerd. Dus zou ik het eerst op een rewritable uitproberen, die kun je immers nog wissen.
Link naar reactie
w8 w8... ik gloof dat mijn probleem niet helemaal duidelijk is.\r\n (liar) ik heb OP de pc in één map 3 bin en 3 cue bestanden van een game.\r\nik zeg NIET dat ik ze gedownload heb want dat heb ik ook niet, en laatst zei ik dit niet erbij, en toen werd \"voor de veiligeheid\" maar aangenomen dat ik dat wel had.\r\nMaar omdat mijn harde schij vol raakt, wil ik ze er graag vanaf halen. Omdat ik met Daemon Tools werk en dan virtuele schijven aanmaak, gaat dit een probleem geven. Als ik ze nu op DVD kan branden, zou dit makkelijk zijn, dan doe ik de DVD erin en kan ik spelen. Maar, ik ga dus niet 3 DVD\'s branden... ;-)
Link naar reactie
Dan ben je weer terug bij mijn oplossing.\r\nJe brand alle 6 de files, dus de 3 bin en de 3 cue files (want die hebben als het goed is elk een aparte naam) als DATA op je DVD, dus geen image file branden maar data dvd branden.\r\nDan heb je ze ook als bin en cue op je dvd staan, op 1 dvd wel te verstaan, net zoals je wilt.\r\n\r\nIk weet alleen niet of je met Daemontools dan vanaf de dvd dezelfde truuk kunt uithalen.\r\nMaar je kunt altijd een herschrijfbare dvd nemen en het even uitproberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...