Ga naar inhoud

VRO_bestanden van DVD-recorder niet naar pc te halen


Aanbevolen berichten

Gaarne wil ik weten wat er hand kan zijn met VRO bestanden die met een dvd recorder aangegemaakt zijn. Het probleem is, dat ik ze met geen mogelijkheid naar de harde schijf van mijn pc kan kopieren om ze daar verder te bewerken, het zijn gewoon prive films, dus geen beveiligd spul. Het gekke is dat de film in die op die de dvd staat wel gewoon te bekijken is in Power DVD. Na het installeren van inCD kan ik nu ook in de root het mapje zien RTAV met daarin:\r\nVR_ mangr.BUP VR_mangr.IFO en VR_movie.VRO\r\nMij werd aangeraden om dvdLAB aan te schaffen en TMPGgenc, die zouden die bestanden kunnen lezen, daar zou ik ze dan moeten renamen naar MPG, maar helaas niets geen toegang tot de schijf is de melding, sterker nog hij zegt dat de schijf mogenlijk in gebruik is of dat mijn dvd-Rom drive(E) unlocked moet worden. Ik heb veel geks meegemaakt en opgelost maar hier ben ik toch ten einde raad.\r\nIk heb win 2000 een pentium4 2 Gig pc 512 MbDDRram\r\neen Matrox Marvel e tv videokaart, mijn drive en brander kunnen zelfs Ram schijven lezen en branden,alles met film werkt ook altijd perfect, dus aan mijn pc kan het gewoon niet liggen.\r\nWie weet wat hier aan de hand kan zijn?\r\nAlvast hartelijk dank voor uw tips!\r\nGroetjes Ruud!
Link naar reactie
Je hebt denk ik een rare dvd recorder.\r\nOp een normale dvd staan heel andere mappen en file\'s ,\r\nNormale dvd\'s zijn ook in verkenner te bekijken (niet af te spelen natuurlijk)\r\nIk heb twee dvd recorders ,een philips en een liteon ,maar de door jouw genoemde mappen en file\'s staan daar niet op.
Link naar reactie
Sorry Animal als je er niets vanaf weet antwoord dan gewoon niet!\r\n\r\nFelix2000,\r\n\r\nVro files zijn files die bedoeld zijn om alleen playback mode te kunnen weergeven, echter is het wel mogelijk om deze files te kopieren naar je harddisk.\r\n\r\nHet moet mogeliik zijn om met \"TMPGEnc DVD Author\" je vro file te openen en bewerken of om te zetten naar dvd ( VOB file extensie).\r\nMocht dit niet lukken moet je de map \"DVD_RTAV\" openen, hierin bevinden zich 3 files. Jij moet \"VR_MOVIE.vro\" hebben deze moet je kopieren naar je harde schijf en tegelijkertijd de extensie veranderen van \"VR_MOVIE.vro\" naar \"VR_MOVIE.mpg\"\r\n\r\nOpen \"TMPGEnc DVD Author\" en selecteer add file en klik op \"VR_MOVIE.mpg\" en doe je ding. Mocht dit nog niet lukken dan kan het zijn dat de resolutie van je file niet klopt ( 720*576). Maar eerst proberen. Anders probeer ik het anders voor je op te lossen.\r\n\r\nSucces
Link naar reactie
Dank je devale, ik denk dat de resolutie niet klopt, want als ik op RTAV klik of VR_Movie zegt DVD TMPGEnc disc mogenlijk in gebruik of unlock drive. Juist die VRO_Movie wil hij niet kopieren, die andere 2 dingen wel.Dus dat kopieren naar de Harde schijf gaat gewoon niet.Het zijn wel Ram schijven, waarvan er eentje met een JVC MR10 is opgenomen en eentje met een Panasonic E65. \r\nMaar mijn drives kunnen gewoon met Ram overweg, Dat heb heb ik allemaal geprobeerd ook met gewone pc bestanden, worden gewoon door mijn LG gebrand en door de Lite-on gelezen op Ram, dus dat kan het probleem niet zijn.Ook heb ik een een gewone -RW schijf met die VRO_bestanden, geeft exact hetzelfde probleem hiermee.\r\nIk heb het met sp 2 uur speeltijd opgenomen, dat is dus gewoon dacht ik.\r\nIk ben blij dat je me ermee helpen wilt alvast harstikke bedankt!\r\nGroetjes Ruud!
Link naar reactie
Ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik er geen verstand van heb... maar ik lees hier:\r\n\r\n[url]http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/3A054E9982132C01C1256CFA003C0B25.htm[/url]\r\n\r\ndat XP een vereiste is....\r\n\r\n[quote]Ik heb win 2000 [/quote]\r\n\r\n(Even binnen de pagina zoeken op: vro; bij de 2e hit verder lezen bij Corré.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...