Ga naar inhoud

Wie doet het beheer hier eigenlijk?


Aanbevolen berichten

Tja, ik huppel nu een aantal dagen over het forum en begin me vanwege een paar dingen toch iets af te vragen.\r\nVroeger ben ik hier ook al eens geweest, maar toen was het gewoon wanorde en qua forumsoft zullen we maar niet verder spreken.\r\n\r\nNu er phpBB op staat (mag je trouwens de versie weglaten uit de copyright notice?) ziet het er een stuk beter een overzichtelijker uit.\r\n\r\nMaar wie doet het beheer nu eigenlijk? Oke Admin en modjes, dat snap ik wel, maar wie zijn dat nu? Zijn dat mensen van CID zelf of gewoon hobbyisten die hier ook eens ooit begonnen zijn?\r\nOf een combinatie van beiden?\r\n\r\nDe off-topic sectie leek me de juiste plaats om dat eens te vragen.;)
Link naar reactie
Ik neem aan dat je een persoonlijke reactie van Admin en/of Modje verwacht.Wel nu, dat bepalen ze zelf!\r\nIk heb even geaarzeld, maar ik zal je toch mijn mening hierover geven, ook al zit je daar niet op te wachten.\r\nWat het beheer betreft: ik denk dat we dat met zijn allen doen, met de huisregels in ons achterhoofd. Een eigen interpretatie kan tot misverstanden leiden en dan hebben Admin en Modje het laatste woord.\r\n\r\nTevens geloof ik dat de forumleden, die al wat langer hier rondlopen, het je kwalijk nemen dat je dit forum wanordelijk vond.\r\nNatuurlijk waren er hoogtijdagen, maar wanordelijkheden vind een beetje te ver gezocht.\r\n :-|
Link naar reactie
[quote]Tevens geloof ik dat de forumleden, die al wat langer hier rondlopen, het je kwalijk nemen dat je dit forum wanordelijk vond. [/quote]\r\n\r\nIk niet hoor. Misschien was dat ook wel zo toen wij hier nog niet waren. Ik loop in ieder geval niet vanaf het allereerste begin mee, dus daar kan ik niet over oordelen. \r\nOverigens is dit forum een samenvoeging van het vroegere Computerideeforum en het Faqmanforum....\r\n\r\nJe mag alles vragen toch?... en misschien leest de vraagstelling wat scherper dan ie bedoelt is.\r\n\r\n[quote]Wat het beheer betreft: ik denk dat we dat met zijn allen doen, met de huisregels in ons achterhoofd. Een eigen interpretatie kan tot misverstanden leiden en dan hebben Admin en Modje het laatste woord. [/quote]\r\n\r\nHier ben ik het helemaal met je eens Rosan; de beheerders hebben dat graag ook zo. We corrigeren elkaar ook daar waar nodig. De slogan was tot voor kort ook niet voor niets: Lezers helpen lezers.....
Link naar reactie
@Rosan: Een persoonlijke reactie hoeft niet perse, dat zij dat zelf bepalen weet ik ook wel.\r\nHet was voor mij gewoon nieuwsgierigheid om voor mezelf te kunnen bekijken hoe het reilen en zeilen hier ging t.o.v. andere forums, daar is toch niets mis mee?\r\n\r\nAls mensen het me kwalijk nemen dat ik het forum vroeger een wanorde vond, zegt dat meer over die mensen dan over mij.\r\nHelemaal in het begin werden er nogals eens wat flames geschreven zoals ze dat noemen en echt netjes met elkaar omgaan was in het begin in een aantal gevallen ook niet echt sprake van, althans betreffende een aantal schrijvers. Van een boel mensen was dat natuurlijk wel in orde. Het is fijn dat hier nu beter op gelet word.\r\n\r\nDaarnaast had je de forum software, dat was gewoon vreselijk onoverzichtelijk met al die losse threads, ook dat is nu veel beter.\r\nWe leven in een democratisch land en ik mag die mening geven, zeker als ervaren persoon op dit gebied (bijna 10 jaar admin en moderator op forums), alhoewel ik normaliter niet zo graag over m\'n ervaringen spreek, maar gezien je reactie leek me dit nu wel nodig want ik heb de indruk dat je me de vraag enigszins kwalijk neemt. Om je gerust te stellen, de wanorde sloeg meer op de layout, indeling en overzichtelijkheid van het forum, dan op de gebruikers zelf.\r\nToch in elk geval bedankt voor je uitleg.\r\n\r\n@Reintje: Ook jij bedankt voor je uitleg. Het kan zijn dat jullie er beiden er inderdaad nog niet waren in de tijd dat ik hier eens ben komen kijken. Ook van deze samenvoeging weet ik, doch heb geen idee meer waar nu deze wanorde was of dat nu het faqman forum of het gebruikersforum was.\r\n\r\nHoe dan ook, mijn vragen zijn beantwoord waarvoor dank.:)\r\nEn aldus zie je maar weer, dat een antwoord van een mod of admin niet perse nodig is als collega gebruikers je ook een juist antwoord kunnen geven. (B)
Link naar reactie
@reintje: zolang het een donker (B) is lust ik het wel, pils helaas niet. Hier nog een extra (F) voor jou dan.\r\n\r\n@Thijs: Tja...., zie ook de reply van Navy. Daarnaast vind ik het belangrijker om mensen te helpen dan ze te beoordelen op hun kennis van de NL taal. :mrgreen: Maar er staan genoeg smiley\'s bij je reply, ik vond \'m eigenlijk best leuk. :-P \r\n\r\n@Navy: Thanks. (B)
Link naar reactie
Vragen staat vrij hoor, net als je eigen mening. Ik denk dat modje ook nog wel gaat reageren maar: all in due time. ;-) \r\n\r\n[quote=Reintje]Admin: Pro. Modje: Vrijwilliger. [/quote]\r\n\"Pro\" als in dit ik er voor betaald wordt om (o.a.) het systeem op te zetten. Ik heb aardig wat in de templates en de scripts gewijzigd, verwijderd en toegevoegd en verzorg de updates e.d. .\r\n\r\nDe echte \"Pro\" hier is Modje trouwens hoor, zonder haar zou het nog steeds een enorme wanorde zijn. Je zal haar dan ook veel vaker op het forum zien dan ik. Het leuke is dat veel van de vaste bezoekers hier in mee gaan, daardoor wordt beheren makkelijker en de sfeer beter. Ik ben het dan ook helemaal eens met Rosan en Reintje, maar voor een groot gedeelte is het de verdienste van Modje. Misschien klink het af en toe wat overdreven wat ik schrijf over Modje maar ik weet hoeveel tijd en hoofdbrekens het haar kost de boel hier op orde te houden.\r\n\r\n[quote]mag je trouwens de versie weglaten uit de copyright notice? [/quote]\r\nVolgens mij wel. Ik doe het omdat als ik net even te laat ben met een security update, je de kans loopt al gevonden te worden. Onze vrolijke scriptkiddies gaan meestal gelijk zoeken naar phpb en het versienummer. Uiteraard geef ik alle krediet aan phpbb, dus dat laat ik er niet uit, het versienummer zegt daar verder niets over. Dat het er beter uit ziet ben ik het mee eens, maar vooral het beheer is handiger en sneller. De oude software vroeg ook nogal wat van de server en dat is mede de reden om over te gaan op dit systeem. Voor de rest ben ik blij dat ik nu met PHP kan werken en niet meer met die Perl-scripts. Niets tegen Perl maar PHP kan ik tenminste dingen in terugvinden. Het Computer Idee forum bestaat in ieder geval al langer dan 5 jaar. Ik weet het niet exact maar ik dacht een jaar of acht. Het FAQman forum heeft zo\'n drie jaar on-line gestaan. We hadden toen niet de mogelijkheden om zelf de server en de software te bepalen dus werd het weer dezelfde oude software. Op zich heeft het prima gedraaid maar vroeg enorm veel van de server en de harddisk capaciteit.\r\n\r\nBeheer op het Computer Idee forum werd tot ik er mee begon, door een Engelstalige man gedaan..... Daar zullen de flames e.d. dan ook geweest zijn. Er was praktisch gezien dus geen beheer toen. Later heeft iemand anders de rol van moderator op zich genomen. Het FAQman forum heb ik zelf een tijdje gemodereerd, tot Modje kwam. Eigenlijk is het de taak van de redactie om het modereren te regelen maar Modje en ik doen het nu al zo lang, het wordt erg eigen. De redactie zou het gaan doen als wij het niet deden, die tijden zijn wel veranderd, maar ze krijgen de kans gewoon niet. ;-) Wel zie je Annemarie nu af en toe lang komen op het forum. Wie weet krijgt de rest van de redactie ook een keer de geest maar het maken van zo\'n blaadje is veel werk. Neem dat van mij aan.\r\n\r\nFora is de correcte wijze maar forums is vaak handiger en duideijker. Dan hoef je niet uit te leggen wat je bedoeld.\r\n\r\n[quote]ik huppel nu een aantal dagen over het forum [/quote]\r\nEn?
Link naar reactie
@Black Tiger\r\nFijn dat je het zo sportief oppakt. Mijn reactie was trouwens ook niet kwaad bedoeld. Ik vond het een beetje lang duren voordat je een reactie kreeg en ik vroeg me af waarom.\r\nGelukkig zijn er daarna wat reacties losgekomen, waar je tevreden over bent. En dat is het belangrijkste!!!
Link naar reactie
het computeridee forum was er vrijwel gelijk met het uit brengen van het nieuwe blad.\r\ner zijn in die begin periode heel wat vreemde zaken gepasseerd inderdaad.\r\n1 van de vreemste vogels toen kom je nog steeds tegen als je een kazaalight oid wil downloaden of bij de vertalingen kijkt. die heeft z\'n leven dus duidelijk gebeterd (proud)
Link naar reactie
Het is in elk geval een stuk verbetert en ook leuker, met name gezelliger geworden.\r\nIk kwam hier al een tijd niet meer en amuseerde me af en toe eens op het webwereld forum met de pc probleem-hobby, maar dat is verleden week met het wijzigen van de layout zonder verdere aankondiging gewoon opgeheven.\r\nDus ben ik hier maar weer eens komen kijken en ik moet zeggen dat het goed bevalt tot nu toe in elk geval. :-)
Link naar reactie
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik de lay-out van \"m\'n\" ouwe forumpie nog steeds mis hoor :-$ \r\nHet was voor mij veel overzichtelijker. Al is het moderaten veel gemakkelijker geworden! Met name ook dat ik nu niet meer handmatig alle mails hoef te beantwoorden van mensen die hun wachtwoord vergeten waren..... jaha, dat deed ik allemaal handmatig :-| wachtwoord combinaties verzinnen *-) \r\nGelukkig gaat dat nu allemaal automatisch (Y) \r\n\r\nToen ik begon met het moderaten, nu bijna zo\'n 3 jaar geleden, waren er amper vaststaande regels. Die ben ik langzaam aan gaan invoeren, maar we hebben daarna nog heel lang gefunctioneerd met de zogeheten \'ongeschreven\' regels. En dat ging prima.\r\nAls je een vaste kern hebt op het forum loopt dat meestal erg goed. Ik ben ook wel huiverig geweest om een lijst met regels vast te leggen. Maar voor nieuwkomers bied het toch de nodige houvast en dat werkt beter.\r\n\r\nHet heeft hier en daar wel wat voeten in de aarde gehad om bepaalde regels door te voeren maar ik kan nu zeggen dat het goed is geweest. Er zit nu een vaste kern van mensen die het reilen en zeilen hier goed kennen en van een aantal van hun krijg ik ook veel hulp.\r\nEn dat is wat voor mij een goed forum maakt; een forum wat voor users is en gedragen wordt door de users daarin.\r\n\r\nEn ja, ik doe dit vrijwillig.... en al heb ik me heel soms wel eens achter m\'n oren moeten krabbelen \"waarom in hemelsnaam?\" ^o) Maar ik kreeg meestal snel weer de motivatie te pakken en dat heeft eigenlijk altijd weer te maken met de users hier.\r\nIk heb hier al zoveel meegemaakt en elke keer raakt het me weer hoe de sfeer hier is, in goeie maar ook moeilijker tijden (Y) \r\nIk ben er trots op (F)
Link naar reactie
Leuk dat je ook een reactie geeft modje en het is zeker iets om trots op te zijn, dat ben ik meteen met je eens.\r\n\r\nAlleen vraag ik me af waarom je het vroegere forum overzichtelijker vond met al die losse draaidjes en lijntjes die daarin liepen, maar goed, ieder z\'n smaak.\r\nHet waarom zul je misschien nog wel eens vaker tegen komen, dat is een normale reactie, maar als het je hobby is, zoals wel lijkt uit je reactie, dan komt zoals je zelf al aangeeft de motivatie ook weer snel terug. Het blijft leuk om te doen en het blijft dan toch aantrekken.\r\n\r\nDe lijst met regels is zeker een goed initiatief geweest van je. Het is zo dat het soms wat voeten in de aarde heeft om bepaalde regels erdoor te krijgen, maar als ik ze zo lees, zijn ze heel redelijk. Misschien een enkele iets strenger maar niets waarover iemand zich achter het hoofd zou moeten krabben en eens raar kijken.\r\nZe zijn allemaal heel goed te beargumenteren.\r\n\r\nJe slaat precies de nagel op zijn kop met je definitie van een goed forum.\r\n\r\nVoordeel van hier is wel dat het een relatief rustig forum is. Dat is niet negatief bedoeld, maar er lopen hier geen duizenden gebruikers elke dag vragen te stellen en dat werkt een stuk prettiger (en minder regels nodig), zeker met een aantal mensen (de vaste kern) die daarbij helpen. Bij andere forums zou dat helpen uiteindelijk moeten stoppen omdat je anders alsmaar problemen zou krijgen met gebruikers die zouden vinden dat je het modereren aan de moderatoren over moet laten. Ergens terecht in dat soort fora, maar het ligt ook aan de doelstelling van je forum en het soort gebruikers wat je hebt.\r\n\r\nHier werkt dat anders, en als je hier een beetje weet hoe het werkt (ook een reden voor m\'n nieuwsgierigheid), is dit best een gemoedelijke sfeer van werken en met elkaar omgaan en in deze situatie kan dat ook.\r\nDaarbij komt dat een kleine discussie ook vrij gelaten word, althans ik heb dat uitgelokt en voelde me niet gelijkt afgekat door deze of gene, er werd op een aardige manier op ingegaan, men probeerde te helpen, argumenteren, en niet af te katten, dat is iets wat goed aanvoelt.\r\n\r\nVanuit de probleemhoek gezien zou ik hier zelden hoeven komen, heb zelden een probleem, doch ook ik doe dit voor de hobby, vind het gewoon leuk om andere mensen te helpen. En je leert altijd bij, niemand uitgezonderd, er komt altijd wel een probleem wat je niet kent, een aparte oplossing die je nog niet kende of wat dan ook en dat is ook gewoon leuk.\r\n\r\nNogmaals..... je hebt met recht reden om trots te zijn, zowel op het forum en het opbouwen en invoeren van beleid en regels, alsook op de aanwezige gebruikers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...