Ga naar inhoud

tik bij branden audio cd


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem bij het branden van een audio cd. Als ik de cd afspeel na het branden hoor ik regelmatig een \"tik\" tijdens het afspelen, net alsof het een lp is met een tik. Wat kan dit zijn. Ik gebruik een NEC 1300A-brander en de laatset versie Nero. De NEC heeft ook de laatste firmaware.
Link naar reactie
Wat ook nog kan: tijdens het branden is er een programma actief op je PC (of je bent zelf tijdens het branden iets aan het doen, misschien?). Denk daarbij ook aan je virusscanner. Verbreek desnoods de verbinding met internet door tijdelijk de kabel even los te maken. Zorg, als je gave muziek-CD\'s wilt maken, dat alle programma\'s zijn uitgeschakeld en kies niet automatisch voor de hoogste snelheid.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote=ferret]Ik heb dit ook gehad, heel vervelend. Ik heb in het programma ingesteld dat er op speed 1 gelezen moest worden zodat alle gegevens goed worden ingelezen en op de harddisc geplaatst, gebrand kan er dan op volle snelheid.[/quote]\r\nDoe es andersom:\r\nLees op volle snelheid (lezen gaat altijd wel goed), en brand op een 2 of 4-voudige snelheid.\r\nDie tik is er waarschijnlijk ingekomen omdat je veel te snel gebrand hebt. Vooral bij audio moet je een lage brandsnelheid kiezen om fouten te voorkomen.
Link naar reactie
Bij on the fly branden heb je dit soort problemen het meest.\r\nDus de tip van via de harde schijf is perfect.\r\nIk brand op 16 speed audio probleemloos.\r\nOok wel eens op 32 speed gedaan en ook geen problemen.\r\nEr zijn zelfs mensen die beweren, hoe sneller hoe beter. Of dat zo is, wie weet.\r\nHeb je ook de nieuwste firmware van de NEC brander?\r\nWelke versie van Nero heb je?\r\n\r\n[quote]Heb het op diverse snelheden geprobeerd, ook op dubbele snelheid, geeft geen oplossing, dank voor de reactie [/quote]\r\nDat is natuurlijk geen antwoord. \r\nIs dat; 1x, 2x, 4x, 8x, 16x, 32x?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...