Ga naar inhoud

Transcoderen in Nero gaat fout


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,\r\n\r\nIk ben een nieuweling wat dvd\'s branden betreft.\r\nHier m\'n probleem met Nero:\r\n\r\nDit bestand heb ik gedownload en wil ik branden naar DVD+VR:\r\n \"0605 - De Film (2004) [zonder restricties] XviD by MetalMike.avi\" \r\n\r\nPobleem: \r\nHalverwege de brandsessie krijg ik een foutmelding: \r\n\r\n\"Fout bij schrijven videodata: Transcoderen van video is mislukt. \r\nBrandproces mislukt! \r\nEr werd een fouten-logbestand aangemaakt dat in u goed kan helpen om problemen te diagnosticeren. \r\nWilt u het oplossen?\" \r\n\r\nWie weet hoe ik dit kan verhelpen?\r\n\r\nLigt het aan de snelheid van branden? Ligt het aan de optie van de dvd+rw? Ligt het aan Nero? Ligt het aan het avi. bestand dat ik direct wil branden op dvd? Moet ik altijd dvd- branden?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reactie (Y)
Link naar reactie
Een Xvid of DivX film kan je makkelijker met WinAvi Video Converter : [url]http://www.tomdownload.com/multimedia_design/video/winavi_video_converter.htm[/url] naar DVD-formaat converteren, dan wordt er een video.ts map aangemaakt met daarin .vob, .ifo en .bup bestanden die je dan makkelijk in 1x wel met Nero kan branden. \r\nDeze converter doet bij mij een 1/2 uurtje over \'t converteren van een Xvid van 700MB en daarna met Nero 3 min. branden op een DVD.\r\n\r\nAls je er de nl-ondertitleling erbij wilt zetten haal je het .srt bestandje van internet en zet je deze in dezelfde map als de .avi film.\r\nVervolgens geef je deze ondertiteling precies dezelfde naam als de .avi film behalve de extensie natuurlijk.\r\nDus bijv. MetalMike.avi en MetalMike.srt in een map, dan wordt bij \'t converteren de ondertiteling meegenomen.\r\n\r\nVerder kan je de kwaliteit in Opties van Medium (standaard) naar Highest instellen..., vergeet hier ook niet om \'t in PAL -formaat (standaard in Nederland) in te stellen.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Hallo, heb met Nero 6.6 nooit problemen met geen enkel video bestand.\r\nWel dezelfde foutmelding als Lolie gehad in het verleden.\r\n\r\nIn mijn geval lag het aan de firmware van de DVD combo die moest\r\ngeupdate worden, misschien een optie om even te bekijken voor je.\r\nKijk even op de site van je DVDbrander fabrikant of een nieuwe firmware\r\nversie is. Tevens kan je hier zien of je + of - DVD schijfjes moet gebruiken\r\nmaar de meeste moderne branders kunnen beide branden. Ook kan\r\nje op deze site even kijken wat de mogelijkheden van je brander zijn:\r\n[url]www.weethet.nl/dutch/video_dvdcompatibility.php[/url]\r\n\r\nIk weet niet welke versie van Nero je gebruikt zorg in ieder geval dat deze ook\r\ngeupdate is. In principe geeft Nero zelf aan wanneer er een nieuwe update\r\nis en of deze gedownload en geinstalleerd mag worden. Je kan ook even op\r\n[url]www.nero.com[/url] bij updates kijken. Tevens kan je onder utilities een codecpack\r\ndownloaden maar normaal zit die er al standaard bij. \r\n\r\nWat de snelheid van het branden betreft sneller is niet altijd beter ik weet niet of je\r\nNerovision Express of Nero burning rom gebruikt om te branden maar in beide versies kan je de optie veilig branden gebruiken dit is meestal langzamer dan wat\r\nje brander of schijfjes aankan 4X word de helft etc. dit is meestal de beste optie\r\nhoe langzamer hoe nauwkeuriger zeg maar.\r\n\r\nIk hoop dat je hiermee verder kan, Succes ermee.
Link naar reactie
Stekel schreef : [quote]\r\nWat de snelheid van het branden betreft sneller is niet altijd beter \r\n[/quote]\r\nDat weet ik ..., heb trouwens nooit beweerd dat sneller branden ook beter is..., maar hij brandt \'t maar in een paar minuten omdat de Xvid-file klein is en omgezet in DVD nog geen 2GB in grootte is.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Ok Rawit, het is ook niet bedoeld als op of aanmerking cq verbetering op\r\njouw reactie maar een antwoord op een van zijn vragen:[quote]\r\nLigt het aan de snelheid van branden?\r\n[/quote]\r\n\r\nHopelijk kan Lolie met onze of eventuele andere reacties zijn probleem\r\noplossen. \r\n\r\nEn Lolie mocht je er niet uitkomen vermeld in je volgende post even het\r\nmerk en type van je DVDbrander en de versie van Nero die je gebruikt.\r\nMisschien zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben ondervonden.\r\ndie kunnen je dan eventueel weer verder helpen.\r\n\r\nCiao.
Link naar reactie
@Rawit :je bent vergeten te vertellen dat ie vobsub moet installeren\r\nof heb ik erover gelezen? Mijn excuses dan.\r\n\r\n@Lolie je kan avi\'s op een dvd branden [b]als data[/b] maar dan moet je een standalone divx player hebben.\r\n\r\nHeb je een dvdplayer moet je idd je avi omzetten naar dvd bestanden.\r\n\r\n\r\nNu een algemene opmerking.\r\nEr zijn op internet verschillende manier en/of programa\'s om een dvd van een avi te maken.\r\nProgramma\'s zoals winavi,nerovision doen dat op een gemakkelijke manier voor jou MAAR je krijgt (zeker als je avi van uitstekende kwaliteit is)niet dezelfde kwaliteit als je deze mpeg encoders gebruikt.\r\n\r\nHC encoder is een freeware programma (gemaakt door een nederlander).Quenc is ook goed en freeware.\r\nEn dan heb je nog cinemacraft encoder (shareware).\r\n\r\nNou doe ik die stappen altijd afzonderlijk \r\n[url]http://www.mozartlaan.vze.com[/url]\r\nals voor jou die poespas niet hoeft kan je beter \r\nthe filmmachine of avi2dvd gebruiken.Deze komen op dezelfde\r\ngemakkelijke wijze als winavi tot een beter resultaat (beeldkwaliteit)\r\nomdat ze gebruik maken van de opgesomde mpegencoders.
Link naar reactie
[quote]\r\nkan je beter \r\nthe filmmachine of avi2dvd gebruiken.Deze komen op dezelfde \r\ngemakkelijke wijze als winavi tot een beter resultaat (beeldkwaliteit) \r\nomdat ze gebruik maken van de opgesomde mpegencoders. \r\n[/quote]\r\nZal ook es The Filmmachine uitproberen met Quenc encoder... omdat die encoders van CCE en Canopus die in Filmmachine gebruikt kunnen worden wel erg prijzig zijn - paar honderd dollar :? \r\nthnx...!!\r\n\r\nbtw : zonder install van vobsub ging \'t ook....( maar mischien mis ik iets.., maar bij mijn weten niet..., tot zover...!! - wordt vervolgd hoop ik..)\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...