Ga naar inhoud

xp opnieuw instaleren


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk ben van plan om windows xp helemaal opnieuw te instaleren ook om een goede backup te maken met ghost want in de backup die ik heb zit een fout. Dit is hoe ik het ga doen (graag verbeteren als ik het fout doe):\r\n\r\nAlle belangrijken documenten enzo bewaren.\r\nDan schijf C formateren.\r\nPc opnieuw opstarten met win xp cd erin.\r\nXp instaleren en als dat goed is gelukt de D schijf formateren waar nu de backup op staat.\r\nNorton ghost instaleren en een goede backup maken.\r\n\r\nvolgens mij moet het zo maar stel dat win. XP instaleren mislukt om wat voor reden dan ook, kan ik dan alsnog met de norton boot disk nadat C is geformateerd de pc backuppen??\r\n\r\nen kan iemand mij vertelen waar de favorieten staan die je met firefox hebt opgeslagen want ik kan ze niet vinden\r\n\r\nGr. Faxon
Link naar reactie
[url=http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=1277]Klik hier[/url]\r\nHier loop ook al zo\'n vraag.\r\nHet is ook een software vraag en geen hardware vraag.\r\nAls je goed met Windows XP overweg kan en er goed mee werkt, hoef je Windows XP maar 1x te installeren, de eerste keer.
Link naar reactie
[quote]Als je goed met Windows XP overweg kan en er goed mee werkt, hoef je Windows XP maar 1x te installeren, de eerste keer.[/quote]\r\n\r\nDat is toch de vraag niet. Faxon heeft een backup die niet deugt en wil een correcte Ghost maken. Dat lijkt me juist heel slim.\r\nBovendien als je vaak es wat installeert dan blijft er nog wel es wat hangen in Windows hoor.....; maakt het systeem niet echt stabiel. Daarom gebruiken veel PC-ers een test PC-tje.... ;-) \r\n\r\nWat de favorieten in FF betreft.... je kunt als dat van toepassing is de favo\'s van IE nog importeren naar FF: In FF: Bestand > Importeren
Link naar reactie
Blijft de vraag van Faxon staan: \r\n\r\n[quote]Ik ben van plan om windows xp helemaal opnieuw te instaleren ook om een goede backup te maken met ghost want in de backup die ik heb zit een fout. Dit is hoe ik het ga doen (graag verbeteren als ik het fout doe):\r\n\r\nAlle belangrijken documenten enzo bewaren.\r\nDan schijf C formateren.\r\nPc opnieuw opstarten met win xp cd erin.\r\nXp instaleren en als dat goed is gelukt de D schijf formateren waar nu de backup op staat.\r\nNorton ghost instaleren en een goede backup maken.\r\n\r\nvolgens mij moet het zo maar stel dat win. XP instaleren mislukt om wat voor reden dan ook, kan ik dan alsnog met de norton boot disk nadat C is geformateerd de pc backuppen??\r\n[/quote]
Link naar reactie
[quote=reintje][quote]Als je goed met Windows XP overweg kan en er goed mee werkt, hoef je Windows XP maar 1x te installeren, de eerste keer.[/quote]\r\n\r\nDat is toch de vraag niet. Faxon heeft een backup die niet deugt en wil een correcte Ghost maken. Dat lijkt me juist heel slim.\r\nBovendien als je vaak es wat installeert dan blijft er nog wel es wat hangen in Windows hoor.....; maakt het systeem niet echt stabiel. Daarom gebruiken veel PC-ers een test PC-tje.... ;-) \r\n\r\nWat de favorieten in FF betreft.... je kunt als dat van toepassing is de favo\'s van IE nog importeren naar FF: In FF: Bestand > Importeren[/quote]\r\nWat ik wilde zeggen, zorg ervoor dat je huidige Windows XP goed en schoon werkt en maak daarna je backup.\r\nVerwijder eerst alle herstelpunten.\r\nVerwijder alle virussen. Met je up-to-date virusscanner of Antivir en / of een online virusscanner.\r\nVerwijder alle spyware. Met Hitman pro.\r\nVerwijder alle cookies, etc. Met CCleaner.\r\nZorg voor alle updates van Windows en andere programma\'s.\r\nMaak een nieuw herstelpunt.\r\nControleer een paar dagen hoe de computer zich gedraagd.\r\nEn maak een nieuwe backup met Ghost of zo.\r\nDit werkt veel makkelijker en sneller.\r\n\r\nPersoonlijk maak ik die ook niet, maar dat is een heel ander verhaal.
Link naar reactie
[quote]Ik kan je alleen hier antwoord op geven, ze staan onder \"bladwijzers\"[/quote]\r\n\r\nja maar dan kan ik ze niet naar een map kopieeren. Ze moeten toch ook ergens in je documenten staan zoals bij IE staan ze hier: C:\\Documents and Settings\\Jeroen\\Favorieten \r\nHeeft firefox dan ook niet zo\'n map waar ze staan??\r\n\r\n\r\n[quote]Het is ook een software vraag en geen hardware vraag.[/quote]\r\n\r\nja klopt sorry mijn fout :-$
Link naar reactie
[quote]\r\nWat ik wilde zeggen, zorg ervoor dat je [b]huidige Windows XP goed en schoon werkt[/b] en maak daarna je backup. \r\n[/quote]\r\n\r\nIs nog steeds geen antwoord op de vraag..., hij/zij wil gewoon opnieuw installeren + alle instellingen/drivers/software etc. en [b]dan pas [/b]een back-up...!\r\n\r\nQuote : \"kan ik dan alsnog met de norton boot disk nadat C is geformateerd de pc backuppen??\"\r\nControleer eerst of ie wel wil terugzetten (al is het op een andere partitie, daarna die weer leegmaken uiteraard) voordat je begint..., anders heb je dubbel verlies.\r\nJe hebt wel een goede methode genoemd om te volgen ..!!\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
1. Waarom maak je niet eerst een ghost-image van de huidige installatie? Als het dan fout gaat kun je hier altijd op terug vallen. Verder kun je met ghost-explorer altijd nog in je oude image kijken en er zelfs mappen en bestanden uit kopiëren. Handig als je iets vergat te bewaren.\r\nAls je nieuwe installatie dan echt klaar is, dan direct een nieuwe image maken voordat je weer gaat experimenteren. Na elk experiment zet je weer je schone image terug en zo houdt je een schone installatie.\r\n\r\n2. Een installatie kan inderdaad zo beschadigd raken dat ook systeemherstel niet meer werkt. Het is immers onderdeel van XP. Verder vragen al die herstelpunten enorm veel schijfruimte en maken je installatie al maar groter. \r\n\r\n3. Vergeet je adresboek niet.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
[quote]ja maar dan kan ik ze niet naar een map kopieeren. Ze moeten toch ook ergens in je documenten staan zoals bij IE staan ze hier: C:\\Documents and Settings\\Jeroen\\Favorieten\r\nHeeft firefox dan ook niet zo\'n map waar ze staan??\r\n[/quote]\r\nIn FF: Bladwijzers > Bladwijzers beheren > selecteer in de verkenner links \"bladwijzers \" > Bestand > Exporteren.... \r\nDan wordt er een bookmarks.html bestand geëxporteerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...