Ga naar inhoud

Linux HD benaderen onder Windows


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een HD die gemount is onder Linux.\r\nHet is een dataschijf (dus geen besturing erop)\r\nIs het mogelijk om deze HD te benaderen op een windows pc?\r\n\r\nZo nee, dan is de volgende vraag hoe moet je deze HD mounten onder Linux (Ubuntu)\r\nIk heb een schijf waar Ubuntu opstaat maar alleen het mounten ervan weet ik dus niet.\r\nWie oh wie weet er een oplossing voor mij.\r\n\r\n\r\nPeter
Link naar reactie
je zou t eens kunnen proberen met een knoppix cd, dit is een bootable linux versie die 100% vanaf je cd rom drive draait.\r\n\r\nje kunt m downloaden als iso op [url]http://www.knoppix.org/[/url] \r\n\r\neven branden ,, je bootvolgorde in je bios aanpassen dattie je cd rom eerst neemt(als je dat al niet had) en klaar is klara ;-)
Link naar reactie
[quote=\"chrisje\"]je zou t eens kunnen proberen met een knoppix cd, dit is een bootable linux versie die 100% vanaf je cd rom drive draait.\r\n\r\nHoi Chris,\r\n\r\nIk heb precies gedaan wat je zei maar helaas ziet knoppix alleen de 1e hd maar (hda1) op het buroblad.\r\nAls ik ga kijken bij system en dan partion Image dan zie ik staan hda2 en daar achter staat extended maar fysiek zie ik hem niet helaas.\r\n :-( \r\n\r\nPeter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...