Ga naar inhoud

Welke socket 939 mobo


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord voor een AMD64 3800. Ik weet echter niet wat daarvoor de beste keus is. In principe zou ik zeggen Asus A8N-SLI maar daar zit geen AGP slot op. Op de MSI neo 2 wel maar ik lees op diverse sites dat daar nog wel eens problemen mee zijn. Asus MB A8V Deluxe (goeie reviews) zou nog een optie zijn maar ik heb geen idee of dit een verstandige keuze is ten opzichte van de MSI, welke in diverse benchmarks als beste naar voren komt. Wie heeft er ervaring mee???
Link naar reactie
Zoals ik al zij is een nforce 3 chipset mobo erg goed, met AGP zoals de MSI K8N neo2 platinum +- €139\r\n[url]http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=607[/url] \r\nOf een wat voordeligere VIA K8T800(pro) chipset. Zoals de Asus A8V DeLuxe +- € 119\r\n[url]http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm[/url]
Link naar reactie
Wel leuk, maar hou het dan toch liever bij Asus of MSI......... Die komen toch het best uit de bus als ik alle reviews mag geloven. Ik denk dat ik dan toch voor die MSI ga. Scheelt me twee nieuwe videokaarten en kan ik ipv een AMD 64 3800 een 4000 kopen... Bovendien als het op snelheid aankomt komt die MSI steeds als beter naar voren...
Link naar reactie
[quote=Royer]:-$ Onderdelen...eh ja, idd.\r\nPCI-ex sneller?? Ja misschien met 2 kaarten maar dat gaat me iets te ver. En ik heb net een nieuwe AGP kaart (XFX 6600GT)[/quote]\r\nGewoon met 1 videokaart, 1 PCI express videkaart.\r\nHelemaal geen 2, zie ook Zenos, het antwoord hiervoor.\r\n\r\nIk ben ook wel benieuwd waarom je denkt dat het met 2 videokaarten moet. \r\n\r\nDus gewoon 1 grafische kaart (video kaart) PCI express. En PCI express is sneller dan AGP.
Link naar reactie
Ik verward het niet met elkaar maar ik als ik betaal voor een moederbord die SLI ondersteund, wil ik het gebruiken ook. Maar ik ga het nog even een keer allemaal overwegen....... (Y)\r\n\r\nAls ik het goed begrijp werkt een mobo met SLI ondersteuning ook met gewoon 1 videokaart? \r\nEn dan is het nog sneller dan een AGP kaart ook?
Link naar reactie
[quote=Royer]Ik verward het niet met elkaar maar ik als ik betaal voor een moederbord die SLI ondersteund, wil ik het gebruiken ook. Maar ik ga het nog even een keer allemaal overwegen....... (Y)\r\n\r\nAls ik het goed begrijp werkt een mobo met SLI ondersteuning ook met gewoon 1 videokaart? \r\nEn dan is het nog sneller dan een AGP kaart ook?[/quote]\r\nNog 1 x dan.\r\nAGP en PCI express hebben helemaal niets met elkaar te maken.\r\nPCI express is de opvolger van AGP en is sneller dan AGP met 1 videokaart.\r\nHeeft niets met SLI te maken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
ik heb zelf een ASUS A8V DeLuxe en een 3500 AMD ben er prima over te spreken maar, zeg je ik wil er veel mee gaan Gamen zou ik er toch eens over nadenken om een mobo met pci Express te nemen omdat pci Express wel de toekomst wordt\r\nik zelf wil overstappen naar een ASUS ax 800 videokaartmaar wel een agp kaart\r\n\r\n\r\nGroetjes Trippel
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zou voor een AGP moederbord gaan, ten eerste je hebt net ca. €200 uitgegeven aan een AGP videokaart (dit krijg je er echt niet voor terug als je hem verkoopt).\r\nTen tweede kun je nog lang doen met deze videokaart, als die niet meer te gebruiken is, is het toch tijd om een nieuw systeem aan te schaffen.\r\nEn ten slotte is PCI-E helemaal niet of maar weinig sneller dan AGP.\r\n\r\nIk zou aanraden om een AGP mobo te nemen met een AMD64 3200 ofzo. Ik zou niet al te veel meer investeren in een computer. Binnenkort komt de Dual-Core processor uit en het BTX formaat (de eerste moederborden zijn al klaar). Ik zou nu niet voor het snelste gaan, maar een goedkope CPU kopen en dan als de Dual-Core komt i.c.m. een BTX systeem die aanschaffen. \r\n ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...