Ga naar inhoud

compaq presario 1200 opstart probleem


Aanbevolen berichten

ik heb na een erfenis een compaq presario 1200 gekregen, het 1e probleem was dat de laptop beveiligt was met een bios wachtwoord, goed dit was zo verholpen (baterij even eruit gehaald en weer terug).\r\nals ik nu de lt opstart krijg ik als 1e foutmelding dat de floppydrive error en word dan uitgeschakeld...? \r\nals 2e doet ie dit precies hetzelfde met de hd...\r\nals ik dan reset (ctrl-alt-del) dan geeft ie alleen de floppy error..\r\ndan krijg je een scherm met F1 boot en F10 setup\r\nals ik dan F1 druk krijg ik als melding \"operating system not found\"\r\n\r\nde cd-rom draait wel maar of ie het doet weet ik niet....heb er een boot cd van win-xp ingedaan maar er gebeurt niks\r\n\r\nheeft er iemand enig idee wat er hier loos is?\r\n\r\nik kan weinig uitproberen omdat dit allemaal van dit laptop spul is en dit niet past in een \"normale\" pc...\r\n\r\niemand een trukje oid wat ik eventueel nog kan proberen\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
het maakt niet uit wat ik hem als 1e laat booten hij blijft met de melding terugkomen floppy drive error....\r\n\r\nde laptop zal wel defect zijn denk ik.....maar wat ik al eerder schreef kan niks testen omdat een laptop een andere soort aansluitingen heeft als een normale pc...\r\n\r\ndus nogmaals als er iemand is die wat truukjes heeft oid. laat het dan aub ff weten..
Link naar reactie
[color=blue]Heeft waarschijnlijk te maken met je boot sequence.[/color]\r\nProbeer het volgende eens: F10, ga dus naar het setup scherm van de Compaq. \r\n\r\nZet deze boot \r\nsequence (bootvolgorde) op CD-ROM, hierna zou je weer (tijdelijk) kunnen booten van CD-ROM wanneer je er een bootable CD invoert.
Link naar reactie
Duh,volgens mij heb je zelf het antwoord al gegeven he,\r\nbaterij eruit voor wachtwoord????\r\nwat denk je dat er met de rest van de gegevens (bios instellingen is gebeurt,nee die heeft hij wel laten staan/onthouden??)\r\nJe zult het complete bios opnieuw moeten instellen en dan zal je euvel over zijn.
Link naar reactie
nog maar een keer...... ik heb de cmos baterij eruit gehaald om van de bios wachtwoord af te komen.....dan lt opgestart op f10 (om in bios te komen) gedrukt in de bios de settings weer goed gezet, van wat er in te stellen valt (tijd+datum en boot sequence--floppy/cdrom/hd) verder valt er NIETS in te stellen in deze bios.\r\nde lt komt ieder keer met de melding, als ik hem opstart floppy drive error en hd error,doe ik een reset met ctrl+als+del dan geeft ie alleen een floppy drive error, en of de batterij er nu wel of niet inzit maakt niks uit, heb hem op de voeding zitten.\r\nheb de floppy uit de lt gehaalt maar nog steeds hetzelfde.....\r\nomdat ik niet bekent ben met compaq juist vanwege dit soort rare dingen vroeg ik me dus af of er dus iemand er iets meer van af wist.....dus nomaals, heb je een idee mat wat ik evetueel nog kan uitproberen ik hoor het graag.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...