Ga naar inhoud

DeLonghi esam 4350s geeft geen heet water


INZ

Aanbevolen berichten

ik wilde de machine ontkalken omdat hij wat minder koffie gaf maar dat lukt niet omdat hij aangaf dat er geen water in het circuit zit .
Van alles schoongemaakt hij maakt koffie spoelt bij aangaan en bij uitgaan maar geen water als je heet water vraagt en geen stoom.
Op internet gezien van het kleine rubbertje met het balletje bij de pomp maar dat was goed,
We dachten misschien moet pompje bij heet water meer pompen ofzo daarom vervangen.
Link naar reactie
Ik zie op de tekening dat er een stukje electronica naast het waterreservoir zit, kan dit met een vlotter te maken hebben?
Voor zover ik na kan gaan zijn koffiezetten en warmwater/stoom 2 verschillende circuits.
Maar wel met een en dezelfde pomp.
Of het kogeltje afsluit is voor de leek niet te zien dus bij openmaken zowel de o-ringen als het kogeltje vervangen.

Hoe de machine constateert dat er geen water is vraag ik mij af.
Ik weet niet in hoeverre je sleutelvaardigheden bezit.
Ik denk in eerste instantie aan een magneetventiel wat vastzit of verstopt is, of het verwarmingselement .
Want wie weet zit deze wel helemaal verstopt of geeft het magneetventiel geen water door.
Maar ook kunnen kalkdelen ergens een verstopping geven.

Zie ook het schema wat al eerder uitgepluisd heb bij magneetventielen 86 en 76 (links onderin).
Deze zou je met een losse voeding kunnen bekrachtigen van 230 volt en luisteren of het ventiel hoorbaar beweegt.
En dan de machine opstart en de ventielen handmatig bekrachtigd.



[url=https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?p=3149#p3149] Schema [/url]


[attachment=0]Vreemde voeding RA.jpg[/attachment]

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...